۰ نفر
۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۱

در جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک با استعفای کیومرث محمودی، رئیس شورا موافقت شد.

در جلسه علنی  شورای اسلامی کلانشهر اراک با استعفای کیومرث محمودی، رئیس شورا موافقت شد.
به گزارش خبرآنلاین از مجموع 12 رای اخذ شده 8 عضو شورا ه به در خواست کتبی استعفای رئیس برای شرکت در انتخابات مجلس رای مثبت دادند.
کیومرث محمودی که دو دوره ریاست شورای اسلامی دوره چهارم شهر اراک را بر عهده داشت در کارنامه کاری خود به عنوان مدیر کل دفتر شهری استانداری مرکزی و شهردار اراک در شورای دوره دوم نیز فعالیت داشته است.
رئیس شورای کلانشهر اراک پس از قرائت درخواست کتبی استعفای خود در صحن رسمی شورا در سخنانی بر ضرورت پیگیری حق واقعی اراک از عوارض آلایندگی صنایع استان تاکید کرد و گفت:بر اساس مطالعات علمی انجام شده توزیع عوارض آلایندگی به صورت ناعادلانه انجام می‌شود بنابراین اعضای شورا موظف هستند در احقاق حق شهروندان کوشیده و خواسته مردم را به گوش مسئولان اعم از رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست و... برسانند.
محمودی خواستار تشکیل کمیسیون ماده 123در استان برای مشخص شدن حق واقعی اراک از عوارض آلایندگی شد و تصریح کرد: دلایل تشکیل نشدن این کمیسیون در استان برای پیگیری این موضوع از طریق مراجع مربوطه مشخص نیست.اینکه بگوییم تعیین سهم واقعی اراک از عوارض آلایندگی ممکن است بار سیاسی داشته باشد،منطقی و قابل قبول نیست.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ادامه داد: تنها مرجعی که می‌تواند این مصوبه ناعادلانه را لغو کند، دیوان عدالت اداری است، گفت: اعضای شورا باید از طریق دیوان عدالت اداری این مهم را پیگیری ‌کنند ضمن اینکه برای جلوگیری از تضییع حق مردم باید کمیسیون استانی تشکیل و اگر مطالعات علمی دیگری وجود دارد، ارائه و بررسی شود.
شایان ذکر است با استعفای کیومرث محمودی،رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ،حسن دژکامه به عنوان عضو علی البدل بعدی وارد شورای دوره چهارم خواهد شد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =