مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باند سودجویی که در زمینه فروش سوالات امتحانی در اصفهان و چند استان دیگر فعالیت داشتند شناسایی و موردپیگیری قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان به نقل از مهر، محمد حسن قائدی‌هادر نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان به ریاست استاندار اصفهان اظهار داشت: این شورا هر ماه یکبار در استان تشکیل جلسه می‌دهد و از این رو آموزش و پرورش استان مسئولیت کمیته مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی را بر عهده دارد.

اجرای طرح آموزش مهارت‌‌های مراقبتی به دانش‌آموزان ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طرح آموزش مهارت‌‌های مراقبتی به دانش‌آموزان اول تا ششم ابتدایی ارائه می‌شود، افزود: در این راستا آموزش مهارت‌های شناخت از خود، آموزش مهارت‌های ارتباط بین فردی و آموزش معاشرت در جمع اجتماعی به دانش‌آموزان این پایه‌‌های تحصیلی ارایه می‌شود.

قائدی‌ها با اشاره به اینکه طرح مدرسه عاری از خطر نیز ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه در استان اصفهان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: دراین راستا آموزش در زمینه کاهش زمینه‌های خطرپذیری دانش‌‌آموزان، استفاده از ظرفیت همسالان در آگاه سازی دانش‌آموزان، معرفی نگرش‌ها و رفتارهای مخاطره آمیز، مهارت‌های تصمیم گیری و ترویج پیام‌های پیشگیری در زمینه استفاده از انواع مواد مخدر، الکل، خشونت و روابط ناسالم جنسی و ... در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در دوران سال تحصیلی مدارسی تحت عنوان مدارس مراقبت آموزش‌هایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند، افزود: در این مدارس از ظرفیت‌های محلی و مشارکت و همیاری مردم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان مدارس به دو گروه دانش‌آموزان پرخطر و و در معرض خطر تقسیم بندی می‌شوند، اضافه کرد: دانش‌آموزان در معرض خطر بد سرپرست و یا بی سرپرست هستند و از این رو نیاز به مراقبت جدی دارند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که گرایش به مصرف مواد مخدر و یا دیگر آسیب‌های اجتماعی دارند در گروه دانش‌آموزان پرخطر قرار می‌گیرند، افزود: از این رو باید توجه داشته باشیم که آموزش پیشگیری‌های لازم در آموزش و پرورش امری ضروری است و از این رو باید به هر دو گروه دختران و پسران توجه ویژه داشته باشیم.

قائدی‌ها با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده دانش‌آموزان نیز گفت: این طرح در قالب همایش همگانی، موردی و یا درخواست از حضور و ارایه مشاوره با خانواده‌های خاص در مدارس اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: برای اولیای دانش‌آموزان در سه بخش آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش سبک‌های فرزند پروری و روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد ارایه می‌شود.

با قاطعیت فروش سوالات هماهنگ و نهایی در مدارس استان را رد می‌کنم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص فروش سوالات امتحانی در برخی مدارس اصفهان در امتحانات خرداد ماه گفت: با قاطعیت فروش سوالات هماهنگ و نهایی در مدارس استان را رد می‌کنم و امکان دارد این اتفاق در خصوص امتحانات داخلی رخ داده باشد.

وی در ادامه با ارائه توضیحی در خصوص فعالیت باندی که امسال از تهران راهی استان‌‌های دیگر شده‌اند نیز گفت: در این راستا باید یادآور شوم که گروهی سودجو سال گذشته در هنگام برگزاری امتحانات در استان اصفهان با طراحی سربرگی در خصوص امتحانات روز آینده این سربرگ را در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دادند و اعلام می‌کردند دانش آموزان در صورت تمایل با پرداخت مبلغی می‌توانند متن سوالات را دریافت کنند.

قائدی‌ها افزود: در این راستا همین افراد دقایقی پس از برگزاری امتحانات تصویر برگه سوالات را در شبکه‌‌های اجتماعی قرار می‌دادند و دانش آموزان که متوجه مشابهت سوالات موجود در برگه امتحانی با آنچه در شبکه اجتماعی قرار داده است می‌شدند در مراحل بعدی به این افراد اعتماد می کرده و برای امتحانات بعدی مبلغ‌هایی را به حساب این افراد سودجو واریز می‌کردند.

وی با بیان اینکه این افراد در استان تهران با همکاری اداره اطلاعات و دادگستری شناسایی و مورد پیگرد قضایی قرار گرفتند، اضافه کرد: از این رو این افراد در سال جاری به استان‌های دیگر از جمله اصفهان آمده‌اند و فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرروش استان اصفهان ادامه داد: در این راستا باید توجه داشت که در حال حاضر با همکاری اداره اطلاعات و دادگستری استان اصفهان پیگیر این اتفاق هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =