طی توافقات انجام شده ۲۰ سال پیش میان مسئولان استان گیلان و استان اردبیل، ۲۰ کیلومتر از جاده‌ حوزه‌ استحفاظی گیلان در اردبیل به اردبیل واگذار شده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازپس گیری ۲۰ کیلومتر جاده حوزه گیلان از اردبیل به آستارا از مطالبات اصلی مردم این شهرستان بوده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری های مسئولین شهرستانی و با جدیت استاندار گیلان از این پس صدور مجوز و گرفتن استعلام های لازم در خصوص ساخت و ساز در محدوده ۲۰ کیلومتر از راه ارتباطی آستارا به اردبیل در اداره راه و شهرسازی آستارا صورت می‌گیرد.

شفقی اضافه کرد: از این پس تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان صدور مجوز برای ساخت و ساز و هرگونه فعالیت های اجرایی و عمرانی در محدوده مرز جغرافیایی آستارا را از اداره راه و شهرسازی این شهرستان استعلام کنند.

فرماندار بندر آستارا تصریح کرد: با این واگذاری مشکلات شهرستان و مردم آستارا در مرز جغرافیایی توسط ادارات شهرستان حل می‌شود.

شفقی گفت: اداره راه و شهرسازی بندر آستارا توان لازم جهت بهسازی و نگه داری محدوده ۲۰ کیلومتر از راه ارتباطی آستارا به اردبیل را دارد.

شفقی الزام در اخذ استعلام‌های مربوطه در حریم راه مذکور را از مهمترین وظایف محوله به ادارات و دستگاه‌های شهرستان آستارا در این ابلاغیه عنوان و تصریح کرد: پس از این، صدور هرگونه مجوز اعم از ساخت و ساز، خدماتی، صدور سند و هرگونه فعالیت‌های اجرایی و عمرانی در مناطق حیران در محدوده جغرافیایی استان گیلان از اداره راه و شهرسازی شهرستان آستارا بعمل آمده و اهالی منطقه پس از اخذ پاسخ استعلامات قانونی از ادارات شهرستان نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: در بند ۲ نیز مقرر شد از طریق دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استانداری پیگیری‌های لازم درخصوص دستور اجرایی نامه شماره ۷۶٫ ۱۸۳۱۰‌، ۲۲ اردیبهشت ماه معاون راهداری سازمان راهداری‌های کشور مبنی بر انطباق محدوده براساس مرز جغرافیایی استان با عنایت به اعلام آمادگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان گیلان و فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا در خصوص بهسازی، نگهداری و تنظیف آن نیز از طریق معاونت راهداری کشور صورت پذیرد.

طی توافقات انجام شده ۲۰ سال پیش میان مسئولان استان گیلان و استان اردبیل، ۲۰ کیلومتر از جاده‌ حوزه‌ استحفاظی گیلان در حد فاصل محور مواصلاتی «آستارا - اردبیل»، از «آقچای تا حیران و ونه بین» به جهت کمک به تأسیس اداره‌کل راه و ترابری اردبیل به این استان واگذار شده بود.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    40 45
    اهالی آستارا که دوا و درمون و کارهای اداریشون اردبیل هست...برف که میاد راهداری اردبیل راهشون باز میکنه و کلا آذری زبان هستن به فرهنگ اردبیل گره خوردن.کاش این نماینده به اینام فکر میکرد
  • بی نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    39 13
    بسیار عالی
  • بی نام US ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    14 32
    با سلام اداره کل راه و ترابری راه و شهرسازی فعلی اردبیل خیلی قبلتر از استان شدن اردبیل شکل گرفت و به علت دور بودن آستارا از رشت و عدم امکانات کافی اداره راه آستارا, راهداری و راهسازی بخشی از راه مواصلاتی آستارا به اردبیل به اداره کل راه و شهرسازی اردبیل واگذار شده بود. چنین موضوعی در مورد محور اردبیل سراب نیز صادق است به طوریکه در حدود 20 کیلومتر از حوزه استحفاظی راه اردبیل در محدوده جغرافیایی استان آذربایجان شرقی میباشد.
  • بی نام RU ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    35 22
    ای کاش زوتر این کار رو می کردند تا این همه ساخت و ساز بی ظابطه و تخریب طبیعت صورت نمی گرفت؛ چون بیشتر این مجوزهای ساخت از طرف دستگاههای اردبیل در این ۲۰ سال صادر شده.
  • بی نام US ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    24 26
    جاده جدید حیران را اداره کل راه و ترابری اردبیل اواسط دهه 60 ساخته است حالا چطور صحبت از توافق 20 سال پیش میکنند
  • مهدی A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    24 0
    امیدوارم که طبیعت زیبای حیران در میانه به باد فنا نره.آمین...
  • تربتی A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    26 1
    خدا کنه که طبیعت زیبای گردنه حیران وجاده های زیبای ایران با ساخت وسازهای بی ضابطه خراب نشن.امسال که بعد هشت سال از گردنه حیران به سمت اردبیل برای مسافرت میرفتم واقعا از این همه ساخت وساز ناراحت شدم.فکر میکردم که این گردنه مثل همون سابق باشه ملی متاسفانه دارن درختهاشو خشک میکنن وویلا میسازن این امر در جاده زیبای اسالم به خلخال هم داره کم کم به وقوع میپیونده.مسولان به فکر باشن.سواحل دریای خزر که نابود شد لااقل بیشتر به فکر جنگلها ومراتع باشین.
  • حسن IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    28 18
    گردنه حیران با شهرستان زیبای آستارا خوش است از قدیم هم این گردنه مال آستارا بود انشالله مسئولین آستارایی و گیلانی بیشتر به فکر گردنه حیران باشند
  • جمشید A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    1 1
    اگه به تغییرات دو سال اخیر و ساخت و سازهای دکه های بین راهی دقت کرده باشین متوجه خواهید شد که در این دوسال که صدور مجوزهای تاسیس این دکه ها به آستارا واگذارشده گردنه حیران از زیبایی و بکر بودن در اومده . در حال اردبیل یا آستارا چه فرقی داره مگه هر دو آذری و ایرانی نیستیم مگه در کشورهای توسعه یافته یک زمین ورزشی بصورت نصف نصف در دو کشور واقع نشدند . من متاسفم که برخی مسولین بجای ارتقای همکاری بین استانی و بخاطر پوشش ناکارآمدی خود بذر تفرقه را بین دو شهر می پاشند حیران هم مثل خیلی از جاهای بکر در حال از بین رفتن است آستارا و اردبیل هم جزیی ایران و وطن من هست پس خواهشاً بجای دعوای قومی به فکر حیران که متعلق به کل ایران است باشند.