مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: حدود 25 درصد تاکسی های کشور فرسوده است.

به گزارش خبر گزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد :مسعود طبیبی در سفر به شهرکرد در نشست مشترک با شهردار و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری شهرکرد اظهار داشت: هم اینک حدود 320 هزار تاکسی در سطح کشور فعالیت دارد.

وی افزود: اتحادیه تاکسیرانی کشور 89 عضو دارد که 70 عضو در قالب سازمان تاکسیرانی و 19 عضو نیز واحدهای تاکسیرانی هستند.

طبیبی ادامه داد: اتحادیه تاکسیرانی در شهرهای کوچک زیر 100 هزار نفر جمعیت فعالیت دارد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور تصریح کرد: فرسوده بودن تاکسی ها باعث افزایش آلودگی، سختی کار رانندگان، افزایش مصرف سوخت و کاهش سطح ارائه خدمات و نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

طبیبی ادامه داد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور طی دوسال گذشته در اختیار ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت بوده که هم اینک به این اتحادیه واگذار شده است.

به گفته وی، برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی باید ابتدا سهم مشخص تسهیلاتی به رانندگان تعلق گیرد.

طبیبی گفت: شهروندان در بحث حمل و نقل با ناوگان عمومی تنها به دنبال خودروی نو نیستند بلکه آنها علاوه بر سرویس دهی مطلوب به دنبال کاهش زمان انتظار برای استفاده از این ناوگان هستند.

وی افزود: تاکسی های ویژه مدارس و تاکسی گردشگری نیز در سال جاری راه اندازی می شود.

طبیبی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه تاکسیرانی و آموزش و پرورش در صورت وجود ظرفیت در تاکسیرانی، سرویس مدارس در طول سال برعهده تاکسیرانی گذاشته می شود.

در ادامه شهردار شهرکرد گفت: نظارت و رفع مسائل و مشکلات ناوگان تاکسیرانی مرکز استان از اولویت های مهم سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی این شهرداری است.

نورالله غلامیان دهکردی افزود: حوزه حمل و نقل درون شهری دارای وسعت کاری زیاد می باشد و چالش های موجود در این حوزه با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد اجازه برنامه های مدون را نمی دهد.

وی ادامه داد: هوشمند سازی حوزه حمل و نقل درون شهری یکی از نیازهای مهم در شهرها است که نیازمند اشراف کامل به مسائل و مشکلات موجود در این این حوزه می باشد و باید در جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به شهروندان کوشید.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: استفاده از خودروهای با سوخت پاک و کم استهلاک از دیگر نیازهای امروز حمل و نقل به ویژه حوزه حوزه تاکسیرانی می باشد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در سفر به شهرکرد با تعدادی از رانندگان تاکسی درون شهری این شهر دیدار و به بررسی مشکلات رانندگان پرداخت.

گفتنی است هم اکنون 932 تاکسی گردشی، 270 تاکسی بی سیم و 700 تاکسی آژانس در شهرکرد فعالیت دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =