رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در خصوص استعفای برخی از اعضای هیات مدیره اتاق اصناف استان اصفهان گفت: استعفای این افراد خارج از مراحل قانونی بوده و رد شده است.

به گزارش خبرنگارخبرآنلاین در اصفهان، محمدرضا پاک‌نژاد چهارشنبه شب در نشست خبری خود با اشاره به فعالیت 102 اتحادیه صنفی در استان اصفهان اظهار کرد: نداشتن آمار دقیق اصناف درحال حاضر بزرگ‌ترین چالش اتاق اصناف استان اصفهان است.
وی تعداد اتاق‌های اصناف استان اصفهان را 24 مرکز اعلام کرد افزود: از این تعداد اتاق اصناف مرکزی در اصفهان و 23 شهرستان استان فعالیت دارند.
رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه راه اندازی سیستم آماری مناسب برای شناسایی اصناف در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به اینکه تا یک سال گذشته اتاق اصناف به نام مجمع امور صنفی فعالیت داشته است آنطور که بایدبه مشکلات اصناف رسیدگی نمی‌شده است.
وی آموزش اصناف در حوزه احکام کسب و کار حلال را از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده برای اصناف استان اصفهان با همکاری بسیج اصناف استان عنوان کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که طی چند سال گذشته آموزش احکام رزق حلال مغفول مانده بود و از این رو در سال جاری دوباره این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.
پاک‌نژاد راه اندازی بانک اصناف را یکی از ایده‌‌های ارایه شده به اتاق اصناف کشور از سوی اتاق اصناف اصفهان دانست و گفت: امیدواریم با همکاری اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت و معدن و تجارت هر چه زودتر این بانک را به منظور حل هر گونه مشکل مالی اصناف مختلف اجرایی کنیم.
وی اضافه کرد: با راه اندازی بانک اصناف می‌توانیم در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش تولید استان نیز اقدامات ویژه‌ای را دنبال کنیم.
رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی برای ادغام برخی از اتحادیه‌ها در استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه برخی از اتحادیه‌‌ها کوچک بوده و یا طی سال‌های گذشته مدیریت خوبی را نداشته است این دست اتحادیه‌ها با اتحادیه‌های بزرگ تر به منظور رسیدگی بهتر به مشکلات و افزایش رضایت مندی مردم ادغام خواهد شد.
وی در خصوص استعفای برخی از اعضای هیات مدیره اتاق اصناف استان اصفهان نیز بیان داشت: استعفای این افراد خارج از مراحل قانونی بوده و رد شده است.
پاک‌نژاد افزایش بی رویه تعداد واحدها‌ی صنفی را نیز یکی از معضلات اتاق اصناف استان اصفهان و دیگر استان‌های کشور دانست و گفت: در ایران به ازای هر 26 تا 30 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و این درحالی است که در کشورهای اروپایی این آمار به ازای هر 700 تا یک‌هزار نفر یک واحد صنفی است.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای صنفی 20 اتحادیه در استان اصفهان ملزم به استفاده از دستگاه‌‌های مکانیزه حسابداری شدند، ادامه داد: استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند در خصوص آمارگیری تعداد واحدهای صنفی و همچنین حل مشکلات مالیاتی تاثیر بسزایی داشته باشد.
رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های تفریحی و ورزشی برای اصناف استان اصفهان اظهارکرد: در این راستا بایدتوجه داشت که این اقدام طی سال‌های گذشته مغفول مانده است و امروز با عقد تفاهم نامه با اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان این امر در دستور کار قرارگرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =