۰ نفر
۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

تسنیم نوشت:

رسانه های عراق از پاکسازی کامل شهر بیجی و ادامه درگیری نیروهای امنیتی و مردمی با تروریست های تکفیری در شمال پالایشگاه شهر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسله، نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی عراق توانستند پس از درگیری های شدید با تروریست های داعشی که به مدت سه روز پیاپی تا شامگاه سه شنبه ادامه یافت، به طور کامل شهر بیجی را به کنترل خود درآورند.

به گفته یک افسر پلیس عراق، تروریست های داعشی به سمت شمال و مناطق غربی گریخته اند و درگیری ها هم اکنون در بخش شمالی پالایشگاه بیجی که تروریست های داعشی از چند ماه پیش در آن حضور دارند، متمرکز است.
شهر بیجی در استان صلاح الدین و در 210 کیلومتری بغداد پایتخت عراق و در کنار جاده منتهی به موصل قرار دارد و بزرگترین پالایشگاه نفت عراق موسوم به پالایشگاه الصمود(پالایشگاه بیجی سابق) در آن قرار دارد. نام این پالایشگاه به سبب ایستادگی نیروهای لشکر طلایی ارتش عراق در برابر تروریست های داعش به مدت چندین ماه پیاپی به پالایشگاه الصمود(ایستادگی) تغییر یافت.

متلاشی شدن شبکه های رسانه ای مرتبط با داعش در دیالی

خبر دیگر این که، فرماندهی عملیات دجله از متلاشی شدن سه شبکه رسانه ای مرتبط با گروه تروریستی داعش در استان دیالی خبر داد که این شبکه ها برای شعله ور کردن آتش فتنه از طریق تبلیغ و ترویج افکار انحرافی و گمراه کننده این گروه تکفیری و پخش شایعات و خبرهای دروغ و ساختگی تلاش می کردند.
سرلشکر ستاد عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات دجله تصریح کرد شبکه های رسانه ای داعش خطر کمتری از سلاح ها و کمربندهای انفجاری این گروه تروریستی ندارد.
وی از تلاش های مستمر برای مقابله با چنین رسانه های فتنه گر دروغگو خبر داد.
فرماندهی عملیات دجله روز 22 ژوئن گذشته از انهدام 13 پایگاه آموزش تروریست های داعش در تپه های حمرین بین سه استان خبر داده بود که گروه تروریستی داعش، افراد انتحاری، خودروهای بمب گذاری شده و بمب ها را از طریق این پایگاه ها به مناطق دیگر ارسال می کرد.

اعدام 55 نفر در موصل به اتهام همکاری با نیروهای امنیتی عراق
گروه تروریستی داعش، 55 نفر از شهروندان موصلی را به اتهام همکاری با نیروهای امنیتی عراق اعدام کرد.
بر اساس گزارش شبکه المیادین، گروه تروریستی داعش، عملیات قتل را در منطقه الشلالات در شمال موصل اجرا و از تحویل اجساد قربانیان به خانواده های آنها خودداری کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    51 3
    صد باره میگین بیجی آزاد شد.هفته دیگه هم همینو میگین.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    10 4
    مردم بیچاره موصل . . . خود کرده را تدبیر نیست .