مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در خرداد ماه سالجاری تعداد 7 (هفت) نفر همگی مرد در دریای مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 75 درصد افزایش داشت.

 

به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین  منطقه استان  مازندران ،علی عباسی با اشاره به غير بومی بودن تعداد 71درصدی از اين غرق‌شدگان افزود: شهرستان  فریدونکنار با 2 مورد بیشترین و شهرهای نوشهر، عباس‌آباد، بابلسر، نور و محمودآباد هر کدام با یک مورد غرقی در آن به ثبت رسید.

 وی با اشاره به اینکه تعداد 85درصد از غرق‌شدگان در سنین 11تا 30سال هستند، تصريح كرد: با وجود اجراي طرح ساماندهي سواحل دريا باز هم مشاهده می‌شود مسافرین نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در پابان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رساني و آگاهي عمومی به شيوه‌های مختلف می‌تواند برای کاهش تلفات انسانی بسيار موثر باشد و رسانه‌ها می‌توانند نقش ويژه‌ای در اطلاع‌رسانی و کاهش تلفات ناشی از غرق شدن شناگران در دريای خزر ايفا کنند.

در دو ماهه اول سالجاری فروردین و اردیبهشت تعداد 7 نفر شامل 3 نفر دریا، 3 نفر آبندان و یک مورد رودخانه در مازندران غرق شدند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =