روایت وزیر اسبق رفاه از عادت های غلطی که ایجاد شد/شریف زادگان:سیاست های دولت گذشته کارآمدی نداشت

محمدحسین شریف‌زادگان، وزیر اسبق رفاه معتقد است که «آنچه که بیشتر مردم را آزار می‌دهد، بد سیاستی و مشکلاتی است که امکان دارد ناشی از فساد اقتصادی و سیاست‌های غلط باشد.»

در حال حاضر دولت یازدهم با عادت‌های غلطی از مردم روبه‌رو است؛ عادت‌های ناصحیحی که دولت قبل عامل ایجاد آنها بود و با رفتارهای پوپولیستی، وعده‌هایی می‌داد که آثار آنها را امروز در جامعه شاهد هستیم؛ عادت‌هایی همچون خانه‌دار کردن مردم و پرداخت یارانه. در این شرایط، هم‌اکنون دولت یازدهم با کسری منابع مالی مواجه است و با توجه به کاهش شدید قیمت نفت، درآمدها نیز کاهش پیدا کرده است. بنابراین این به نظر می‌رسد این عادت مردم به برخی رفتارهای اقتصادی و تغییر تفکر مردم، کار را برای دولت روحانی سخت کرده است.

محمدحسین شریف‌زادگان، وزیر سابق رفاه در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در این باره می‌گوید: «دولت‌ها همیشه با مشکلاتی روبه‌رو هستند.»

وی می‌افزاید: «در کشوری مانند ایران، کار اداره یک کشور ساده نیست؛ به خصوص این‌که در طول دو دولت گذشته سیاست ویژه‌ای در کشور اجرا شد که کارآمدی نداشته است و حالا اصلاح این سیاست‌ها زمان خیلی زیادی می‌برد.»

وزیر سابق رفاه عنوان می‌کند: «در همین حال، مسایل و مشکلات دیگری وجود دارد و در تحریم نیز به سر می‌بریم و قیمت نفت کاهش پیدا کرده است. همه این‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است، ولی به نظرم اگر دولت سیاست‌های خود را به درستی اتخاذ کند، حتی اگر جهت‌گیری‌ها صحیح و سیاست‌ها درست باشد، باز آینده بهتری دارد تا این‌که سیاست‌ها اشتباه باشد و به بی‌راهه رود.»

شریف‌زادگان تصریح می‌کند: «ما در زمان جنگ هم این شرایط را داشتیم و با محدودیت‌های خیلی زیادی روبه‌رو بودیم. درآمدها کم بود، کار کم بود، رشد اقتصادی پایین بود، اما مردم توجیه بودند و دولت خیلی مورد توجه مردم بود.»

وی با بیان این‌که مردم محدودیت‌ها را احساس می‌کنند و می‌دانند، ادامه می‌دهد: «مهم این است که سیاست دولت صحیح باشد.»

وزیر سابق رفاه متذکر می‌شود: «اگر سیاست‌های دولت صحیح باشد، فساد اقتصادی نیز به واقع کم باشد، کمبودها مردم را آزار نخواهد داد.»

شریف‌زادگان تاکید می‌کند: «آنچه که بیشتر مردم را آزار می‌دهد، بد سیاستی و مشکلاتی است که امکان دارد ناشی از فساد اقتصادی و سیاست‌های غلط باشد.»

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    افرین سیاستهای غلط حتی اگر به ظاهر به نفع مردم باشد مردم را ازار می دهد . مردم باید ببیند دولتی منطقی وقاطع و درست کار وراستگو دارند