اقتصادنیوز نوشت:

سالهاست که مردم می گویند خودرو در اروپا ارزان تر از ایران است و اگر تعرفه واردات خودرو برداشته شود مردم می توانند خودروهای اروپایی را ارزان تر از خودروهای داخلی بخرند ولی چقدر این نظریه درست است؟ اگر فرض کنیم تعرفه واردات خودرو صفر شود. قیمت خودروهای وارداتی که از اروپا به ایران وارد خواهند شد چقدر خواهد بود؟

هم اکنون تعرفه واردات خودرو45 درصد است گذشته از این مورد البته هزینه ها و مالیات های دیگری هم هست که اگر آنها را لجاظ کنیم قیمت خودرو های وارداتی ، 75 درصد بیشتر از قیمتشان در کشور مادر می شود. یعنی اگر فرض کنیم تعرفه 45 درصدی خودرو را هم حذف کنیم هنوز خودروهای وارداتی حدود 30 درصد گران تر از قیمت آنها در کشورهای تولید کننده خودرو خواهد بود. 

با این فرمول قیمت ارزان ترین خودرو های اروپایی در بازار ایران در صورت صفر شدن تعرفه چه خواهد بود. یکی از ارزان ترین خودرو ها در بازار اروپا فیات پانداست. خودرویی در قدو قواره پراید، این خودرو در پایین ترین مدل با موتور 1.2 لیتری 69 اسب بخاری در ایتالیا 9 هزارو 900 یورو قیمت دارد.

یعنی قیمت این خودرو بدون حساب شدن هزینه 30 درصدی وارداتش به ایران حدود 37 میلیون تومان خواهد بود. با احتساب هزینه 30 درصدی قیمت این خودرو نزدیک 48 میلون تومان خواهد بود.

خودرو ارزان دیگر بازار اروپا، لوگان یا تندر 90 است. هم اکنون نسل سوم این خودرو در اروپا عرضه می شود. قیمت مدل نزدیک به آنچه در ایران با نام تندر 90 E2 فول فروخته می شود حدود 10 هزار یورو است . این خودرو هم پس قیمتی در حدود 37 میلیون تومان دارد که با هزینه 30 درصدی قیمتش 47 میلیون تومان خواهد بود.

خودرو اشکودا سیتی گو که هم اندازه پراید است. یکی دیگر از خودرهای ارزان اروپایی است. این خودرو در ارزان ترین مدل 9 هزار 300 یور قیمت دارد. اشکودا کارخانه ای در کشور چک است. این شرکت زیر مجموعه شرکت فولکس واگن محسوب می شود . که خودروهایش معمولا ارزان تر از خودروهای فولکس واگن و برای مشتریان متوسط رو به پایین اروپایی هستنند.

خودرو سیتی گو با قدرت موتور 60 اسب بخاری(قدرتی در حد پیکان ) با توجه به قیمت ارز حدود 34 میلیون تومان قیمت دارد که با هزینه 30 درصدی برای واردات با تعرفه صفر قیمتش به حدود 44 میلیون تومان می رسد.

در میان خودرو های آلمانی فولکس پولو از ارزان ترین مدل هاست . فولکس پولو با موتور 1.2 لیتری که 90 اسب بخار قدرت تولید می کند 15 هزار یورو قیمت دارد. این خودرو که با پژو 206 هم کلاس است با توجه به قیمت یورو ،55 میلیون تومان قیمت دارد که با هزینه 30 درصدی قیمتش نزدیک به 70 میلیون تومان خواهد شد.

پژو 208 نوه پژو 206 است این خودرو در بازار اروپا در ارزان ترین مدل 12 هزار یورو قیمت دارد که به تومان چیزی در حدود 44 میلیون می شود . این خودرو با هزینه 30 درصدی چیزی نزدیک به 60 میلیون تومان در بازار ایران می تواند قیمت داشته باشد.

در اروپا معمولا خودرو های کوچک فیات جزو ارزان ترین ها هستند و در میان محصولات گروه فیات هم خودروهای کوچک ساخت کارخانه لانچیا  جزو ارزان ترین ها هستند . از میان محصولات لانچیا هم مدل اپسیلون ارزان ترین خودرو است.

قیمت این خودرو با موتور 1.2 لیتری 69 اسب بخاری بیشتر از 9 هزار یورو یعنی بیشتر از 33 میلیون تومان است. این خودرو هم اندازه پراید، اگر وارد ایران شود با تعرفه صفر و با توجه به هزینه 30 درصدی باز هم بالای 43 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

در ایتالیا اما اگر بخواهید خودرو گران تر از فیات سوار شوید آلفا رومئو را انتخاب می کنید.خودرویی که البته همچنان در اروپا جرو ارزان ترین هاست. مدل میتو آلفا رومئو با موتور 1.4 لیتری 78 اسب بخاری، 14 هزار یور قیمت دارد که به تومان چیزی در حدود 51 میلیون تومان می شود .  قیمت این خودرو  با درنظر گرفتن هزینه 30 درصدی  به 66 میلیون تومان می رسد.

این قیمت ها نشان می دهد اگر ارزان ترین خودرو های اروپا هم وارد ایران شوند قیمت‌شان به بالای 40 میلیون تومان می‌رسد . خیلی ها فکر می کنند قیمت خودروهای  مشابه اروپایی نسبت به محصولات ایرانی در یک کلاس ،پایین تر است. اما این فکر درست نیست جایی که خودروهای ایرانی ضعف دارند کیفیت و تکنولوژی پایین تر و البته روش های فروش ضعیف تر است. 

برای مصرف کننده ایرانی چه باید کرد 
بررسی های اقتصادنیوز نشان می‌دهد؛ با نگاهی به قیمت خودرو های  در اروپا  مشخص است حتی در صورت واردات با تعرفه صفر باز هم خودرو ارزان به دست مصرف کننده نمی رسد و قطعا در چنین شرایطی باز هم خودرویی مانند پراید بازار خودش را خواهدداشت. البته در صورت صفر شدن تعرفه، این روند سبب رقابت شدید در بین خودروهای بالای 40 میلیون تومانی خواهد شد و عملا تولید کنندگان داخلی در این بخش از بین خواهند رفت. سوال اما اینجاست که این کار و نابود کردن تولید کننده داخلی به این قیمت آیا به مصلحت جامعه است؟ 

 نکته دیگر درباره روش های فروش خودرو در اروپاست که به نظر می رسد این روش ها با توجه به نظام بانکی در اروپا که سود سپرده بانکی بسیار کمی دارد اجرا می شود در حالی که اقتصاد ایران با سود های بالای بانکی اجازه چنین روش هایی را نمی دهد.

اما چه باید کرد که هم خودرو ارزان به دست مصرف کننده متوسط رو به پایین ایران برسد هم کیفیت مناسب باشد و هم تولید کنندگان ایرانی از بین نروند.در این باره رضا ویسه معاون معاون اول رئیس جمهور معتقد است باید به موازات رشد برند های داخلی مانند سمند با همکاری با موسسات تحقیقاتی معتبر در جهان به سمت همکاری مشترک با خودرو سازان بزرگ برویم و به جای اینکه به واردات خودرو های آنها بپردازیم راهی را باز کنیم تا آنها کارخانه های خود را به ایران بیاورند یا در صنعت خودرو سازی ایران به صورت مستقیم سرمایه گذاری کنند.

با این روش که از سوی برخی کارشناسان صنعت خودرو مطرح می شود .همانگونه که خودرو‌های اروپایی در هند ارزان تر از اروپا تولید می شوند می تواند این خودرو ها با استاندارد های روز جهان با قیمتی کمتر از اروپا در ایران تولید شوند. البته چنین اتفاقی تنها در سایه تنش زدایی در سیاست خارجی و حل تحریم های اقتصادی علیه ایران قابل تصور است. 

3939

کد خبر 430329

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    قیمتها در خود اروپا از این پایین تر است, در ضمن فروششونم بصورت نقد نمیباشد,
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      87 4
      دروغه من قشم هستم لوگان 20 تومنه
    • خودم A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      3 7
      مگه داریم؟؟؟؟ مگه میشه؟؟؟؟ نه نه نه................
    • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      34 1
      مشکل قیمت خودرو و تنوع ان در ایران به 3 دلیل مهم برمی گرده. 1 . قیمت دلار .. 2 . تعرفه ی بالا .. 3 . انحصار. مابقی کشکه روش بحث نکنین. دلار که پایین بیا نیست .. حداقل فکری به حال صفر کردن تعرفه و انحصار بکنین.
    • ????? ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      8 3
      ????????
    • ایرانی A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      98 4
      متاسفانه اطلاعات این خبر کاملا اشتباه است و معلوم نیست نویسنده بر چه اساس قسمت گذاری کرده است. بعنوان مثال قیمت همین پرادو 300 میلیونی داخل کشور ما در کشورهای همسایه خودکان حدود 000 30 دلار است که به پول ما حدود 100 میلیون تومان است. ضمنا تعرفه اسما 45 است ولی بصورت رسمی تعرفه خودرو بیش از 120 است تازه سود غیر متعارف وارد کنندگان هم به قیمت فروش افزوده میشود. حمایت بیجای دولت و شما ناآگاهان باعث عقیم ماندن و لوس شدن صنعت خودروسازی شده است.
    • بی نام US ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      33 1
      45 درصد تعرفه واردات خودورو بعلاوه 30 درصد دیگه ........ چرا نمیگین اون 30 درصد دیگه بابت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      44 3
      درآمد ایرانیا با اروپاییهارو هم مقایسه میکردید
  • م.ش.ر RU ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    213 1
    به نظر من شما نباید قیمت مصرف کننده در اروپا را در نظر بگیرید ، باید قیمت نمایندگی و یا اف او بی را در نظر بگیرید . چون مصرف کننده در اروپا مالیات و ... در نظر گرفته شده است به عنوان مثال اگر شما یک محموله 108 مورانو 2016 ، 3300 فول در دوبی بر روی کشتی به قیمت 23000 دلار مب توانید خرید کنید.
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    من در منطقه آزاد زندگی می کنم اینجا هم مردم بیشتر پراید و پزو سوار هستند هر چند ماشینهای خارجی هم به نسبت بقیه شهرها بسیار دیده می شود
    • از خرمشهر IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      29 14
      راست گفته دیگه بنده خدا.... چرا اینقدر منفی دادین یعنی این ملت فقط دلشون میخواد اون چیزی رو که دوست دارن بشنون حرف درست هم کسی بزنه خوششون نیاد پسش میزنن والا اینجا هم پره از پراید و سمند و.... ماشین خارجی علاوه بر قیمت بالاتر از 4050 تومن حداقل هزینه نگهداری بسیار بالایی هم داره
    • پيمان A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
      5 8
      آفرين نكته اين خبر همين بود كه به درستى اشاره كردين
  • h ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    218 3
    در منطقه ازاد انزلي دوست من يه bmw 328 iخريد 109 ميليون با اين پول من اينجا چي ميتونم بخرم بجز النترا يا ماكسيما و غيره
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    این قیمت هایی که گفتین همه اش دروغ است
  • مکانیک A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    115 1
    کیفیت آنها بسیار خوب است ها ها ها ها....
    • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      10 4
      این هاهاهاهای شما خیلی بهتر از خخخخخ ی بی معنی می باشد .متشکرم
  • حامد IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    چرا نمی گی قیمت واقعی دلار زیر هزارتومانه.بنابراین ماشین 9هزار دلاری می شه حدود 9 میلیون.که شما میدی 40میلیون.تازه با چه کیفیتی.شما از چه چیزی سود نمیبرین.چه متن مظلومانه ای نوشتی.دل ادم می سوزه براتون که انقدر شماها ضرر می کنین.اگه بی طرفی نشون بده
    • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      8 1
      نظر مردم قیمت دلار را تعیین نمی کند. با رشد اقتصادی صفر و نزدیک صفر و افزایش حجم پول با سرعت زیاد، کاملا طبیعی است که قیمت دلار افزایش پیدا کند. دلار هزار تومانی را دیگر باید در تاریخ خواند. مصداق این موضوع را می توان این گونه دید که توان خرید هزار تومان در سال 1389 با چند هزار تومان در سال 1394 معادل است؟ تخمین حدودی در این زمینه این است که هر هزار تومان در سال 1394 به اندازه ی کم تر از 300 تومان در سال 1389 ارزش دارد و این یعنی توان خرید پول ملی حدودا یک سوم شده است و این یعنی قیمت دلار باید سه برابر یا بیشتر بشود که هم اینک شاهد آن هستیم. پس پیشنهاد می کنم از توهم دلار هزار تومانی خارج شوید.
    • بی نام EE ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      21 9
      این حرفیه که خیلیا دارن میگن و خود من هم که اقتصاد خوندم اعتقاد دارم قیمت واقعی دلار 1000 تومنه ولی چون دلارای ما اکثرا از فروش نفته و یکی از راههای درآمد دولته هرچی قیمتش بالاتر باشه به نفع دولته
    • ali IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      3 7
      اگر تفاوت سرانه درآمد بر اساس قدرت خرید را با سرانه در آمد بر اساس نرخ ارز مقایسه کنیم به قیمت واقعی دلار که زیر هزار تومان است میرسیم.
    • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      5 3
      قیمت واقعی دلار چنده؟ فکر کنم این کامنت رو 3 4 سال دیر چاپ کردی خبر جان
    • nima A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      4 11
      قيمت واقعى دلار به قيمت امروز 3725 هستش. طبق نرخ بانک جهانى. شک دارى رفتى عربستان ببين ازت چقدر ميخرن
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
      12 1
      خیلی جالبه که در محاسبه ای که انجام می شه، هیچ کس به توانایی خرید ریال و افزایش شدید حجم پول فکر نمی کنه. افزایش حجم پول باعث کاهش ارزش پول ملی می شه و در آن هشت سال کذایی هم حجم پول 8 برابر شده و رشد اقتصادی صفر و نزدیک صفر بوده، پس نتیجتا قیمت دلار باید چند برابر بشه در اون هشت سال. اگر واقعا شما اقتصاد خونده های این مملکتید که وای به حال به حال این مملکت. خبر آن لاین این به من ثابت شده که هر چیزی رو که خوشت بیاد تایید می کنی...واقعا برات متاسفم.
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    173 0
    به نظر من 75 درصد شما صحیح نیست یه سر به سایت خودرو سازان مثلا هیوندایی بزنید و قیمت ها را با ایران مقایسه کنید.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    203 1
    این قیمت هایی که شما اعلام کردید قیمت فروش در اروپاست. برای صادرات مالیات رو ازش کم می کنن به عنوان مثال در آلمان اگر خدور را از کشور خارج کنید یا به عبارتی آنرا صادر کنید 19/5 درصد قیمت آن که مالیات است کسر خواهد شد. مورد بعدی اینکه تقریبا هیجکسی قیمت خودرو را نقدا پرداخت نمی کند و خرید خودرو به شکل قسطی و بدون افزایش قیمت به دلیل قسطی بودن صورت می گیرد.
  • میثم IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    141 5
    به نظر من که کلا چرت نوشته. 30 چرا باید اضافه بشه مگه هزینه حمل چقدر میشه . اگه مالیات باشه که اون خودرو ها هم تو کشور خودشون مالیات بیشتری از ایران می گیرن که شامل قیمتشون میشه
    • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      2 10
      مگه هزینه حمل چقدر میشه. یک نمونه کلیشه ای از سیستم تحلیلی ما کارشناسان همه علوم. مگه چقدر میشه جوابه رقم و عددی که اعلام شده نیست. اگه اون عدد غلطه شما عدد درست رو بگو. بگو هزینه حمل چقدره؟ اگر نمیدونی برو حساب کن. اما وقتی نمیدونی چطور چیزی رو رد میکنی ؟ همین جوریه که هزار بار سرمون کلاه میره. بلد نیستیم تو جزییات دقیق باشیم. و راحت میشه با مغلطه سر کارمون گذاشت
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    153 3
    خوب گزارش عجیبتون رو خوندیم.یک سوال لوگان اونجا با ال 90 ما یکیه؟؟؟؟انصافا یکیه؟کاری نداره می تونید برید کشور ترکیه و تفاوت لوگان و مگان تولید ما و ترکیه رو ببینید. ضمنا چرا فقط ماشینهای ارزان رو گفتید؟ماشینهای رده بالاتر و البته چینی هندی و کره ای .و ژاپنی رو در نظر نگرفتید؟؟؟؟قیمت سوناتا و مزدا رو در منطقه آزاد و ایران مقایسه کنیم کافیه
  • امیر از یزد IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    123 2
    شما ماشینای خارجی و ایرانیو از لحاظ قد و قواره مقایسه میکنین؟ اندازه i20 از پراید کوچیکتره پس باید ارزونتر باشه واقعا معیار مقایستون منو کشت
  • امیر A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    112 1
    نویسنده این مطلب از تعرفه های گمرکی هیچی نمیدونسته و مطلب فوق رو نوشته ،تمامی تعرفه های 45 درصد در کتاب ستا 94 به 40 درصد تغییر کرده مطلب بعدی اینکه ورود ماشین با توجه به اینکه الویت 10 هست با 2 برابر سود بازرگانی امکان پذیر است که تعرفه به 76 درصد می رسدمحض اطلاع نویسنده مطلب بگم که اگه تعرفه گمکی حذف بشود 76 درصد از قیمت فعلی کاسته شدهنکته بعدی اینکه ممکن نویسنده محترم این مطلب 30 درصد هزینه حمل و نقل کالا رو حساب کرده که این هم اشتباه هست و 30 هیچ کالایی بابت حمل و نقل هزینه نمی شود.
  • بهزاد IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    114 1
    استاد بزرگ ,شما که زحمت میکشی مقاله مینویسی ,یکم بیشتر زحمت بکش چند تا سایت مطالعه بفرما بعد تشریف فرمایی کن اینا قیمت روز خودروهای باکیفیت و ارزونه تویوتا یاریس ۱۵.۶۷۰ , هوندا فیت بیس ۱۶.۳۱۵ ، کیا ریو ۱۴۷۰۰، فورد فیستا ۱۴۶۹۰،نیسان ورسا ۱۲۸۱۵ دلار حالا بشین حساب کن حتی با تعرفه ببین تندر سوار میشی یا تویوتا فقط راستش رو بگو لطفا
    • مهدی A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      1 4
      عزیزم مقاله به نرخ ماشینای اروپایی اشاره کرده نه ژاپنی و کره ای
  • رضا A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    71 0
    اینم لحاظ کنید که خودروهای صادراتی شرکت های اروپایی به دلیل سیاست دامپینگ اقتصادی با قیمتی پایینتر از کشورهای مبدأ به کشورهای دیگر صادر می شوند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    85 1
    خوب نویسنده نگفت کیفیت اون ماشین های ارزون از 206های تولید داخل خیلی بهتره؟؟ دوما نگفت اصلا چرا باید 30درصد گرانتر وارد بشه؟؟ چرا یانقدر مالیات بالا باید باشه؟؟ سوما خودروسازی داخل 30سال هست همین روند رو داره و تغییر هم نخواهد داد پس نباید رقیبی باشه چون آقایون هیچ وقت نمیتونن رقابت کنن پس مصرف کننده داخل همینکه هست باید بسازی.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    51 1
    با توجه به کاهش نرخ یورو در حال حاضر خرید از اروپا مقرون به صرفه تر از ژاپن است.
  • سامان IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    1 1
    وقتی که دلار در حدود 3000 تومان قرار دارد و ارزش پول ملی تا این حد افت کرده است، معلومه که قیمت ها اینجوری می شوند... اما اگر دلار به قیمت اصلی خودش برگرده، اونوقت قیمت های اروپا رو با ایران مقایسه کنید
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    9 0
    واقعا با این مقاله از اقتصاد نیوز نامید شدم تحلیلی بود که بسیاری از پارامترهای مهم اقتصادی رو در نظر نمیگیره
  • خنده A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    8 0
    درضمن ایا بعد از سه سال به قیمت خودروها در اروپا اضافه میشه.تو ایران الان پراید میخری 10 میلیون یه دفعه یه حرکت اغتاپوسی همون پراید بعد از سه سال کارکرد میشه 17 میلیون.تو اروپا فرق صفر و کارکرد چقدره خخخ
  • امیر A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    16 0
    این مقاله اشکال زیاد داره. قیمتها با احتساب مالیات داخل کشورهای اروپاییه که در صورت صادرات مالیات ازشون کم میشه. هزینه حمل خیلی خیلی کمتر ازین حرفاست. در زمان خرید خریدار اروپایی هیچ پولی نمیده و یک وام چن ساله با بهره اندک میگیره. خودروهای تولید ایران مث 405 و پرایدخودرو های قرن بیستم هستند.حتی ال90 و 206 و پارس و هم برای قرن بیستم هستند. ضمنا حقوق یک کارگر ساده در همون کشورایی اروپایی چقدره.اینم بگید.3000 یورو بخدا ماهی دو تومن در میارم 1تومنشو میدم اجاره 70 پول پیشم دادم 200 تومن حداقل پول تلفن و آب و برق و گازه و ماهی 200 هم هزینه مترو و تاکسی و اتوبوسمه.صب 7 میرم شب 8 میام خونه مث جسد حالا 1 مقاله هم از شما بخونم حالم خیلی بهتر میشه.
  • ali A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    5 1
    قیاس مع الفارق: 1 خودش میگه 208 نوه 206 یعنی دو نسل از 206 پیشرفته تر و تازه 206 اونا فرانسوی بوده مثل مال ما قطعاتش بی کبفیت چینی نبوده ارزونترین خودروی اونا دو سه نسل از خودروی ما جلوتره 2 اونجا خدمات پس از فروشش با خودرو های ما قابل مقایسه نیست در ضمن قسطی هم میدن یه کارمند معمولی می تونه بهترین ماشینو با حقوقش بگیره 3 قیمتا صحیح نیست تو همین سایت چند وقت پیش نوشته بودن ماشین جیپ شاسی بلند مدل امروزی قیمتش شبیه 206 ماست با پول 206 میشه اونو خرید 4 حقوق و درامدها قابل مقایسه نیست تو اروپا یه مهندس با تجربه 5 تا 12 هزار دلار حقوق میگیره تو ایران من خودم بیشترین حقوقم دو میلیون بوده.
  • احد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    7 1
    باسلام علاوه بر همه این موضوعاتی که دوستان گفتند اینم باید در نظر بگیریم که در اروپا گه یک کارگر حقوق 4یا5ماهش راکنار بزاره میتونه یه ماشین باکیفیتی به مراتب بالاتر از ماشین های ایرانی بخره ولی توایران ی کارگر اگه بخواد ارزونترین ماشین داخلی بااین کیفیتهای مزخرف را بخره باید حداقل حقوق 2سال کارکردنش را کنار بزاره تابتونه یه ماشین بخره اینه تفاوت
  • توحید A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    7 3
    در مور مبنای مقایسه قیمت ها با دوستان هم نظر هستم. در مورد اینکه آیا نابودی صنعت خودرو به صلاح است باید بگونم که صنعت خودرو ایران در حال حاضر نیزنابود است. موید این حرف تاثیر تحریم ها بر حجم تولیدات این کارخانه ها است. صنعت خودروی ایران تنها زمانی می تواند به رشد و بالندگی برسد که بتواند با رقبای سر سخت دست و پنجه نرم کند که این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست. با توجه به شرایط اقتصادی ایران تولید در ایران به صرفه نمی باشد. همانطور که بسیاری از کشورهای دیگر نیز چنین است و بیشتر آنها بدنبال تولید در کشورهایی با هزینه کمتر هستند. لذا صرف تولید مهم نیست ایجاد دانش مهم است. نکات دیگری هم می توان گفت که فرصت نیست
  • هادی A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    13 1
    نویسنده محترم مثل اینکه شما باورتون شده ایران صنعت خودرو سازی داره؟؟آره نه جونم چیزی که هست صنعت مونتاژ سازی با قطعات بی کیفیت هندی و چینیه در یک فضای انحصاری بدون رقابت..
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    6 1
    تا اونجا که ما شنیدیم تعرفه حدود 100 درصده
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    9 0
    لطفاً انقدر چاخان ماخان پاخان نکنید بخدا مردم همچیو در باره ی صنعت و کیفیت ماشین های داخلی می دونن
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    7 0
    من فکر کنم متن بالا رو یه میرزا بنویس نوشته برای دفاع از قوطیهای داخلی که به اشتباه نام خودرو بر آن گذاشته اند. راستی چند گرفتی اینو نوشتی؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    5 0
    از همون خط اول معلوم بود تبلیغاتیه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    4 0
    قیمت کیا اپتیما 21500 دلار می باشد که دلاری 3300جساب کنیم میشه نزدیک 71میلیون میشه ماشینی با کیفیت خوب نمیدونم این کارشناس قیمتهاشو از کدوم خودرو سازی ایران گرفته
  • علیعلی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    6 0
    شما 30 درص وادارت و کم کنید چون سازندگان خودرو 30 درصد خودشون سود نمی کنن و همچنین حدود 20 درصد مالیات فروش در اروپا و همچنین تسهیلات پرداختی به خریدار رو کسر کن قیمت می ره زیر 20 تومن. حساب کتاب که کردی فقط یک طرف ست.
  • مهرداد A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    4 1
    جناب نویسنده بنظر خبر ندارید که قیمتهایی رو که فرمودین بسته به کشور مبدا حد اقل ۲۰ درصد مالیات روی قیمتشان کشیده شده که در زمان صادرات این ۲۰ درصد حذف میشه 
  • اهوازی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    4 2
    چرا قیمت های خودروهای مناطق آزاد با کیفیت بالا از خودروهای داخلی ارزان تر است شما با 30 میلیون یک مزدا3 از مناطق آزاد بخرید
  • مهندس صادق A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    3 0
    آخه آدم با عقل شما که داری قیمتها رو با هم قیاس میکنی بیا دستمزد و شرایط خرید رو هم در اون کشورها با اینجا قیاس کن تا بفهمی خرید خودرو از خرید میز ناهار خوری هم آسونتره در اروپا دوم اینکه نیروی کار در اروپا بسیار گرونه ولی وقتی اینجچا با نیروی کار به این ارزونی تولید میشه علت این قیمتها چیه مردم نباید رو هر خودرو 250 تا 300 درصد سود بدن چون پولش رو همه میدونن کجاها میره
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    4 0
    به نظر یک گزارش خبربا اهداف تبلیغاتی از طرف خودرو سازان داخلی برای توجیه قیمت بالای خودرو است
  • سعید A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    2 5
    عزیزدل برادرارزش واقعی دلارهزارتومن هستش شمابادلارهزارتومن حساب کنید نه باقیمت مصنوعی سه هزارودویست تومن
  • حسن A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    3 3
    اكه قيمت دلار به 1200 تومن برکرده,این ماشینا قیمتش به یک سوم تبدیل میشه.کیفیت که بماند.من یک پراید صفر کیلومتر خریدم.بعد از حدودا یکسال هنوز ماشبن درست نشده انقد ایراد داره.با مدرک حرف میزنم
  • ساسان A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    2 0
    ضمنا قیمت خودرو رو با مالیات نوشته اونا که به ما بفروشن وکلی هم بفروشن کلی از قیمتش کم میشه کارشناس محترم مالیت اونرو کم کن وبرو ببین الفا رومئو اینجا چنده الان قیمتات درست نیست
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    12 0
    من که دیگه از دیدن فقط عکس ماشینا خسته شدم با اینکه تقریبا سنی ازم گذشته ولی هنوز یه پرایدم ندارم، نمیدونم من و بقیه چه گناهی کردیم که باید فقط با دیدن یه مشت متن و عکس دلمونو الکی خوش کنیم، این دنیا خیلی جای بی رحمیه
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    7 0
    نگارنده متن چرت نوشته من خودم تو منطقه ازاد انزلی مزدا فول رو خریدم 54 میلیون که تو تهران اتاق قدیمش 130 میلیونه
  • بی نام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    5 0
    فقط مسیله مهم تفاوت درامد ایرانی با اروپاییهاست.اگر درامد مردم متناسب با مدرک وتخصصشان جهانی شود همه مشکلآت حل میشود
  • بهروز IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    7 0
    اولا شرایط لیزینگ در اروپا را با ایران که فقط نامی از لیزینگ داره مقایسه کنید. بعد اگر بازار از انحصار صد در صدی این دو عزیز دردانه خودروساز رها بشه، کارخانه اروپایی و ... به نفعش هست در ایران کارخانه بسازه و همینجا تولید کنه و یا به صورت ckd بیاره. حمایت کورکورانه و مغرضانه ای از این دو عزیز دردانه خودروساز کردید
  • محمد قاسمی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    4 0
    نظر من هم مثل اغلب دوستان است.این خبرغلط است.اولا تعرفهای که شما میگویید در اسم اینطور است وگرنه بالای 100درصد قیمت خودرو ها در ایران گرانتر است.دوما خودروهای فوق به صورت تمام اقساط بدون سود ازفیش حقوقی اروپایی ها کم میشود.سوما خدمات پس از فروش واقعی وفوق العاده دارند.چهارما متوسط درآمد اروپایی ها ازما بالاتر است و تعداد ماه که آنها پولش راپس انداز کنند تا این خودرو ها رابخرند بسیار کمتر از ماستمثلا آنها برای خودرو 10هزار دلاری 3 ماه پول پس انداز میکنند ولی درایران برای خرید همین خودرو باید 15تا20ماه پ.ل پس انداز شودپنجما و مهمتر از همه همه دنیا جزء بازار جهانی هستند و قیمت خودرو مثلا هیوندای در همه دنیا یکی است واگر ما هم عضو آن بودیم نمایندگی آنها باهمان قیمت خودرو را به ما هم میدادند
  • بهراد IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    7 0
    آقا اين مقاله هاي عوام فريبانه رو كي مي نويسه، احتمالا توي كابينه حزب يكتا بتونه وزير اقتصاد بشه.....
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    6 1
    قیمت در مناطق آزاد بسیار پایین تر است
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    4 0
    شما ماشین تولید اروپا را با پراید ایرانی مقایسه میکنید؟ مثلا برای پراید 132 ایرانی قیمت بیست میلیون تومان فاجعه است
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    4 0
    امان از این همه بدبختی ما مشکل ما یکی دو تا نیست هزاران مشکل به دلیل ضعف انصاف و ضعف مدیریتی خدا به ما رحم کند عاقبت ما چی میشه
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    6 0
    ول کن بابا کل اقتصاد ایران رو دلالی می گرده . تعرفه صفر هم بکنن یه بامبول دیگه درمی آرن . تا این ماشین درپیتشون رو به ملت قالب کنن .
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    4 0
    می خواستم از مسولین تشکر کردم که قیمت خودرو در داخل کشور به قیمت جهانی رسوندن فقط کیفیت مونده که اونم مهم نیست می خواستم از مسولین تشکر کنم که قیمت سوخت داخل کشور رو به قیمت جهانی رسوندن فقط مونده دستمزد که اونم مهم نیست
  • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    به نظر من درست نیست چون فامیل نزدیک ما تو آلمان خودرو آئودی a5 خریده بود 5هزار یورو.
  • نسرین IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    لطفا نظر سنجی درباره جیب مردم بکنین
  • خداداد A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    با سلام: در حال حاضر قیمت خودروها را براساس قیمت غیر واقعی دلار خرید فروش میشه زمانی ارزش پول ایران به واقعی قبل از تحریم برسد. خرید دلار کمتر از 2هزار .قیمت اقتصاد ایران براساس ان زمان پایه ریزی وقیمت گزاری اجناس می گردد و خودرو کمتر از نصف قیمت فعلی خواهد رسید
  • مهیار IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    2 0
    آخه زرنگ کجای دونیا قیمت خودرو رو فقط با اسب بخار میسنجن که برگشتی گفتی در حد پیکانه ؟ به نظر پرادی که تکنولوژی ده 80 میلادی رو داره باید همچنان با همون قیمت زمان خودش بدن به مردم ؟ پس امکانات امنیت مصرف سوخت و... توی سقف جا دارن ؟ یعنی نتونستی در همین حد هم تجزیه تحلیل کنی ؟ که با اسب بخارو قیمت فقط اومدی سنجیدی ؟ منطقت عالیه . 405 که مال ده 80 میلادیه . سمند و دنا هم روی پلتفرم 405 طراحی شدن . به نظرت درسته که یک ماشین روز دونیا رو با تکنولوژی 40 سال قبل مقایسه کنیم ؟ تازه اگه بتونند مثل همون معقه ای که تولید میشدن بسازنشون نیست که کیفیتشون خیلی بالاس .
  • رحمت A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    0 0
    این مقاله درست نیست.قیمت پورشه وقتی توایران ۲میلیاردتومن بود توکشورای دیگه تقریبا۱۰۵میلیون بودحدود۵شش سال پیش.شما امارتون درست نیست.۲سال پیش پژو۲۰۶تومنطقه ازاد اوردن ۱۳میلیون