با وجود اعلام مسئولان، هنوز آبی به تالاب گاوخونی نرسیده است؛ این آب فعلاً به منطقه "اژیه" اصفهان رسیده که این منطقه تا تالاب گاوخونی 65 کیلومتر فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان اسفندیار امینی با اشاره به وعده مدیرکل محیط زیست اصفهان درباره جاری‌شدن آب در تالاب گاوخونی به تسنیم اظهار داشت: تا این لحظه هنوز آبی به تالاب گاوخونی نرسیده است، این آب فعلاً به منطقه "اژیه" اصفهان رسیده که این منطقه تا تالاب گاوخونی 65 کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: اقدام برای جاری شدن آب در تالاب گاوخونی، فعالیتی برای حفظ و نجات محیط زیست اصفهان و یک عمل مردمی و خودجوش از سوی کشاورزان بوده است.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان تصریح کرد: این آب حق کشاورزان بود و اهالی اصفهان می‌توانستند از آن برای کشاورزی خود استفاده کنند اما کشاورزان اصفهانی برای حفظ محیط زیست خود ایثار کرده و در عین نداری سخاوت خود را طبق اخلاص گذاشتند.

امینی اظهار داشت: بارها از وزارت نیرو برای کنترل برداشت‌های آب در بالادست زاینده‌رود خواهش کرده‌ایم، اما هنوز هیچ مدیریتی در این باره انجام نشده و اگر حتی این کار به دست مردم باشد، با وجود ممانعت مردم، سریع‌تر انجام می‌شود.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: این حجم آب برای احیای تالاب گاوخونی توسط کشاورزان جمع‌آوری شده کافی نیست زیرا در سال‌های گذشته که در تالاب آبی وجود داشته به دلیل پر بارش بودن زمستان‌ها و کشاورزی و زه‌کشی در آن منطقه بوده که همه به تالاب ختم می‌شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =