همزمان با ماه مبارک رمضان آئین افتتاحیه سومین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم شامگاه یکشنبه با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

حوزه نیوز نوشت؛ حجت الاسلام علی اسماعیلیان شامگاه یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه قرآن و عترت که در تالار غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در ماه مبارک رمضان برگزار می شود که تجلیگاه هنر قرآنی در استان است.
وی با بیان اینکه مفاهیم بلند قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت از سوی هنرمندان قمی به صورت تئاتر خیابانی نمایش داده می شود، تصریح کرد: همچنین هنرمندان خوشنویس استان قم در ایام نمایشگاه فعالیت دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم با اشاره به اینکه مهم ترین نرم افزارهای دیجیتال قرآنی در سطح کشور در نمایشگاه قرآن و عترت عرضه می شود، افزود: همچنین تابلوفرش هایی مزین به آیات قرآن کریم جهت بازدید مخاطبان به نمایش گذاشته شده است.
حجت الاسلام اسماعیلیان با اشاره به فعالیت غرفه های کودک و نوجوان در نمایشگاه قرآن و عترت، گفت: در این غرفه ها برای کودکان سرگرمی هایی در قالب قرآنی تدارک دیده شده است.
وی در ادامه به حضور ناشران بزرگ قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت اشاره کرد و بیان داشت: انتشارات مؤسسات اسراء، انصاریان، ترجمان وحی، دارالهدی و کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی به عرضه آثار خود می پردازند.
مسئول سومین نمایشگاه قرآن و عترت با اشاره به فعالیت غرفه انتشارات قرآنی برای کودکان، ابراز داشت: این انتشارات به نشر و ترویج ارزش های قرآنی در قالب تولیدات نوشتاری، تصویری، سمعی و بصری برای کودکان می پردازد.
حجت الاسلام اسماعیلیان افزود: اجرای هنرهای زنده، انتقال مفاهیم قرآنی از طریق کارگاه های هنری، آشنایی با بخش نجوم و فعالیت غرفه عفاف و حجاب از دیگر بخش های نمایشگاه قرآن و عترت است.
وی با بیان اینکه 60 موسسه قرآنی در استان قم به فعالیت می پردازند، گفت: تعداد محدودی از این موسسات برای حضور در نمایشگاه قرآن و عترت دعوت شدند و به دلیل کاهش فضای نمایشگاه امکان بهره مندی از دیگر موسسات قرآنی فراهم نشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم با تاکید بر اینکه مکان نمایشگاه قرآن و عترت به دلیل کمبود منابع اعتباری تغییر یافت، گفت: امیدواریم شاهد استقبال خوب مردم قم از این نمایشگاه باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =