از روزهای گذشته برخی اقلام دارویی مانند سرم که از نیازهای روزمره درمانگاه‌ها و مراکز بیمارستانی است در مازندران کمیاب شده است.

 

مدیر دارو و غذاروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرانلاین منطقه استان مازندران درباره داروهای کمیاب در استان گفت: در روزهای اخیر بخش سلامت مازندران در سرم تزریقی دچار کمبود شد و این سرم‌ها که در تهران، تبریز و مشهد تولید می‌شود در همین روزها در مراکز داروخانه و بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

مجید یوسفی علت کمبود سرم در سطح داروخانه‌ها را اشکال در تولید دانست و افزود: با این وجود در تمام بیمارستان‌ها سرم به اندازه کافی وجود دارد.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سیاست ملی استفاده از داروهای داخلی است، تصریح کرد: برخی از اقلام خارجی و شیمی درمانی از جمله داروهایی است که دچار کمبود هستیم که این اقلام نیز در آینده نزدیک وارد می‌شود.

وی افزود: برای حمایت از تولیدات داخلی اقلام دارویی که دارای  مشابه داخلی است مثل اقلام بیماران ام. اس. به کشور محدود می‌شود و برخی از داروهایی مثل برخی اسپری‌های تنفسی و...  به تعداد محدودی وارد می‌شود تا به هر دلیلی شخص نتواند از تولیدات داخلی استفاده کند از این داروها مصرف کند.

یوسفی با بیان اینکه کمبود اقلام دارویی که برای بیماران مشکل‌ساز باشد نداریم،  اظهار کرد: در صورت کمبود دارویی خاص  متقاضیان می‌توانند با  شماره تلفن 33044441  در ساعات اداری  و نیز شماره بازرسی 33358050 در صبح و بعد از ظهر  برای دسترسی به داروهای کمیاب تماس بگیرند.

وی یادآور شد: شماره تلفن 1490 به صورت صبح و عصر آمادگی پاسخگویی به سئولات مردم درباره هر گونه مسمومیت دارویی دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =