مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به افزایش دمای هوا از آبیاری گونه های گیاهی فضای سبز تبریز در ساعات خنک روز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمدحسین حسن زاده پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه طی پیش بینی های صورت گرفته از طریق سازمان هواشناسی طی روزهای آتی دمای هوای تبریز به 40 درجه خواهد رسید، برنامه ریزی های لازم جهت نگهداری از گونه های مختلف گیاهی و نحوه آبیاری آنها انجام یافته است.

حسن زاده با اشاره به اصلی ترین اقداماتی که در این زمینه آغاز شده است، تصریح کرد: بر این اساس هشدارهای لازم در قالب بخشنامه از طریق سازمان پارکها و فضای سبز تبریز به مناطق ده‌گانه تبریز ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه گیاهان مختلف نیازمند تدابیر خاصی هستند، گفت: با این وجود همچنان ارزیابی های هفتگی از مناطق مختلف تبریز توسط سازمان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز یادآور شد: در راستای بهره روی هر چه بیشتر آب، از ابتدای تیرماه جاری بخش عمده ای از آبیاری چمن و فضای سبز از ساعات گرم روز به ساعات نسبتا خنک تر منتقل شده است.

حسن زاده ادامه داد: به طوری که برای مثال کار آبیاری از 6 صبح آغاز شده و حداکثر تا ساعت 11 به اتمام می رسد.

وی افزود: سعی بر این بوده تا ساعات بعد از ظهر و اوج گرمای ظهرگاه کار آبیاری گونه های گیاهی و فضای سبز را متوقف کنیم؛ مگر اینکه موردی استثنا مثل اختلال در کار شبکه روی دهد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با تاکید بر اینکه تغییر ساعات آبیاری فضای سبز تبریز از دو جهت حائز اهمیت است، اظهار داشت: با توجه به بحران کاهش منابع آبی در منطقه این اقدام باعث فرهنگ سازی در راستای افزایش بهره روی آب می شود.

حسن زاده همچنین یادآور شد: از سوی دیگر در ساعات خنک تر روز آبیاری به گیاهان بهترین کارآیی را خواهد داشت.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =