در اقدامی غیرمنتظره، انجمن فیلم استان آذربایجان شرقی طبق دستور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذربایجان شرقی منحل شد.

به گزارش خبر آنلاین از تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی طی جلسه ای فوری با هیئت مدیره انجمن فیلم استان این انجمن را منحل کرد.

علی اکبر صفی پور، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ارسال نامه ای طی جلسه فوری در غیاب برخی از اعضای هیئت مدیره، این انجمن را منحل و دستور به تحویل تمامی امکانات و تجهیزات مجموعه به آن اداره کل صادر کرد.

انجمن فیلم استان آذربایجان شرقی 840 نفر عضو اسمی (شامل اعضای پیوسته، وابسته، افتخاری، معلق) و 250 نفرد عضو ثابت دارد که بصورت مستمر با این مجموعه همکاری می کنند.

صفی پور در پاسخ به تماس خبرنگار ما از اعلام هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده و اعلام دلایل انحلال بدون مقدمه و دلیل مکفی را به برگزاری نشست خبری و جلسه ای رسمی با خبرنگاران موکول کرد.

گفتنی است، انجمن فیلم استان آذربایجان شرقی از سال 81 تشکیل یافته و با تصویب اساسنامه در سال 84 صور رسمی در قالب ان جی اوهای فرهنگی ثبت و به فعالیت خود ادامه داده است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال نامه ای، دلیل انحلال انجمن فیلم استان آذربایجان شرقی را "بروز اختلافاتی بین اعضای هیئت مدیره و اعضای انجمن" عنوان کرده و توجیه این اقدام را ماده 14 اساسنامه عنوان کرده است.

انحلال انجمن فیلم آذربایجان شرقی بازتاب زیادی در بین اهالی فرهنگ و هنر استان داشته و موجب اعتراض فعالان فیلم استان شده است.

اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی درحالی صورت گرفته که مدیرعامل جدید این انجمن فروردین ماه امسال معرفی شده بود و از آغاز به کار دوره ی جدید این تشکل فقط سه ماه می گذرد!

 

انحلال انجمن فیلم آذربایجان شرقی

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =