۰ نفر
۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۴:۰۴

فرماندهان نظامی ارتش و سپاه پاسداران ایران در ایام دهه فجر جدیدترین تجهیزات نظامی کشور را تشریح کردند.

 به گزارش خبرآنلاین، رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در روزهای گذشته جدیدترین تجهیزات دفاعی کشور را برای خبرنگاران تشریح کردند.

تاکتیک‌های خنثی‌کننده موشک پاتریوت آمریکا در منطقه

چند روز پس از اینکه رسانه ها خبر استقرار پسر موشکی آمریکا در 4 کشور عربی حوزه خلیج فارس را منتشر کردند رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد، با تاکتیک‌های ساده می‌توان این موشک‌های ضد موشک پاتریوت را بی‌اثر کرد.
سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، هفته گذشته در حاشیه اولین جشنواره باقر‌العلوم که به منظور تجلیل از محققین و پژوهشگران علوم پزشکی سپاه برگزار شد افزود: نصب موشک‌های ضد موشک پاتریوت آمریکا در این کشورها ترفند جدیدی است برای خالی کردن خزانه آنها در حالی که این سامانه‌های موشکی در هیچ کجا جواب نداده است.
عضو شورای عالی امنیت ملی به کشورهای منطقه خصوصا کشورهای اسلامی توصیه کرد با خرید این سامانه که در هیچ کجا جواب پس نداده‌اند، خزانه خود را بر باد ندهند.

برنامه ریزی برای ساخت سپر دفاع موشکی

معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه برای ایجاد سیستمی جهت شناسایی و مقابله با تهدیدات موشک‌های بالستیک در حال برنامه‌ریزی و طراحی هستیم، گفت: هرچند راه آسانی پیش رو نداریم اما بی توجه به این مسئله نیز نخواهیم بود.
سردار محمد حسن منصوریان در گفتگو با فارس، در خصوص طراحی و ساخت سیستم هایی که عمدتا "سپر دفاع موشکی " نامیده می‌شود، در ایران گفت: ما با توجه به نوع توانمندیهای دشمنان، برای مقابله با تهدیدات موشک‌های بالستیک نیز در حال برنامه‌ریزی و طراحی هستیم.
وی افزود: این موشک ها از جو خارج می شوند و شناسایی و مقابله با آنها نیازمند پیچیدگی های بسیار خاصی است. علیرغم آنکه این موشک‌ها نقطه زن نیستند اما به علت قدرت تخریب و برخی دیگر از ویژگی‌های آن، برای مقابله با این موشک ها نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم. هرچند راه آسانی پیش رو نداریم اما بی توجه به این مسئله نیز نخواهیم بود.

استفاده از سامانه‌های متنوع پدافندی ساخت داخل گسترش می یابد

استفاده از سیستم های پدافندی ساخت داخل همچون شاهین، از جمله مواردی بود که سردار منصوریان به آن اشاره کرد و گفت: ما در صدد گسترش میزان استفاده از این سامانه‌ها هستیم. هرچند ممکن است عده‌ای گمان کنند این سامانه‌ها همان تجهیزات خارجی است که با نام ایرانی تولید می شود، در حالیکه سیستم های تولید کشورمان تحول کاملی نسبت به انواع مشابه خارجی پیدا کرده و بسیار پیشرفته‌تر و کارآمدتر است.
وی خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت رادارهای کشف اهداف با سطح مقطع بسیار پایین و نیز سامانه‌های متنوع پدافند، از جمله اقدامات اخیر در کشور است که در کنار رادارهای معروفی چون کاستا و نبو، به کمک ما می‌آیند.
سردار منصوریان افزود: ما به خاطر نوع سرزمین پهناور ایران، به سیستم‌های متنوع و متعدد نیازمند هستیم اما برای استفاده از تجهیزات غیر بومی نیز با ایجاد تغییراتی، ضمن آنکه کارآیی آنها را ارتقا داده و دشمن را غافلگیر می‌کنیم،‌ پشتیبانی در مواقع بحرانی را هم تضمین خواهیم کرد.
تولید انبوه مهمات‌های هوشمند و لیزری
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش صبح امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از بازنشستگان این نیرو در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید هواپیمای رادار گریز نیروی هوایی به نام "سفره ماهی گفت: این هواپیما از نسل جدید و رادار گریز است که مراحل تست و ارزیابی آن طی چند مرحله با موفقیت انجام شد و به دست متخصصان داخلی و کارکنان جهاد خودکفایی نهاجا ساخته شده است.
امیر خلبان سید محمد علوی افزود: امیدواریم با تولید انبوه این هواپیما بتوانیم از توانمندی‌های آن در عرصه‌های مختلف عملیاتی و تاکتیکی بهره برداری کنیم.
وی با اشاره به آمادگی بالای نیروی هوایی در حراست از آسمان کشور، خاطرنشان کرد: توان رزمی نیروی هوایی در یک سطح مناسب است و مهمات هوشمند، دوربرد و نیز مهمات‌هایی که هم به صورت لیزری و هم تلویزیونی بتوانیم آنها را به صورت STAND OF JAMMR از راه دور رها کنیم، مراحل تست و ارزیابی آنها با موفقیت انجام شد.

سلاح ویژه برای مقابله با بالگردهای آپاچی و تانک‌های پیشرفته

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران هفته گذشته در گفتگو با فارس تلاش برای طراحی تسلیحات ضدبالگرد در پدافند ارتفاع پست و ضدزره برای مقابله با خودروهای زرهی دشمن، آن را جزو برنامه‌های محوری و اساسی سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه دانست.
سرهنگ ناصر عرب‌بیگی با اشاره به عملکرد ارتش امریکا در کشورهای منطقه افزود: دشمن خیال نکند که اگر هلی‌کوپترهای آپاچی آنها در عراق و افغانستان اقتدار دارند و عرض اندام می‌کنند، در صورت تجاوز به ایران هم می‌توانند چنین اقتداری داشته باشند و یقینا ما با اقدامات خود به اقتدار آپاچی پایان خواهیم داد.

منحصر به فردترین خودروی تاکتیکی

عر‌ب‌بیگی در بخش دیگری از گفتگوی خود با فارس، از طراحی و ساخت پیشرفته‌ترین خودروی تاکتیکی در نیروهای مسلح کشورمان به نام "سفیر3 " خبر داد و تصریح کرد: این خودروی منحصر به فرد در ظرفیت یک و یک‌چهارم تن و با تجهیزات ویژه و قابلیت‌های بسیار بالا، شیب‌روی‌های عمودی و جانبی بسیار مطلوب ساخته شده و هیچ خودرویی در داخل کشور با این ویژگی‌ها ساخته نشده که اینچنین توان شیب‌روی را داشته باشد.
وی با اشاره به قدرت بالا و سرعت عمل ویژه این خودرو، اظهار داشت: این خودرو به سرعت قابلیت تبدیل به خودروی حامل سلاح، بویژه سلاح‌های پدافندی را دارد یعنی خودرویی 2 ماموریتی است که می‌تواند هم نفربر باشد و هم حامل سلاح.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه ادامه داد: این خودرو دارای تجهیزاتی است که می‌تواند رزمندگان را در سرما و گرما محافظت کرده و در شرایط مختلف عملیاتی می‌تواند بقای رزمنده را در صحنه نبرد افزایش دهد.
وی خاطر نشان کرد: سفیر3 که مجهز به تیربارهایی در طرفین است و در مواجهه ناگهانی با دشمن می‌تواند واکنش مسلحانه نشان داده و جان سرنشینان را حفظ کند، در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

تجهیزات کشف عملیات‌های انتحاری

رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با اشاره به حادثه تروریستی جنوب شرق کشور که منجر به شهادت جمعی از فرماندهان سپاه و عشایر منطقه شد، تصریح کرد: پس از این حادثه اقدامات موثری به سرعت در دستور کار قرار گرفت و تجهیزاتی را در دست طراحی داریم که می‌تواند مرزداران ما را برای کشف محموله‌های مهمات و مواد منفجره به داخل کشور و نیز کشف این مواد در مراکز حساس و مبادی ورودی شهرها و همچنین کشف عملیات‌های انتحاری توانمند کند.
وی افزود: این اقدامات با سرعت در حال پیگیری است و به محض آماده شدن، به تولید انبوه رسیده و در اختیار واحدهای مامور مقابله با تروریسم قرار داده می‌شود.
گفتنی است، در ماهای پیش نسل جدید بالگردهای تهاجمی سبک شاهد با نام "شاهد 285 " ساخته شده توسط متخصصین توانمند نیروی هوایی سپاه به همراه سایر بالگردهای ساخت سپاه از سری شاهد به پرواز درآمد .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 43294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    33 4
    زنده باد ایرانی سربلند و قدرتمند. امیدوارم بزودی به چنان قدرتی بدل بشیم که امریکا و انگلیس و نوچه هاشون جرات نکنن انقدر برای ما قلدر بازی دربیارن
  • م.س IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    13 22
    متاسفا در کشور ما بجای گرفتن نظرات و بیشنهادات فقط شعار می دهند
  • هادی گودرزوند چگینی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    11 2
    با سلام و خسته نباشید به همه ی خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران.واقعا دستتون درد نکنه .من وقتی از دستاوردهای ایران میشنوم اشک شوق از چشمانم جاری میشود...به کارتون ادامه دهید سربازان امام زمان
  • ناصر IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    11 2
    كارتون حرف نداره .....................ايران باقدرت ارزويه امام خميني بود پس شعار پشرفت ازانه ما ايرانيا است .فردا فرداي ما ايرانيا است
  • جواد IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    7 1
    به امید روزی که ایران ابر قدرت شود