رئیس سازمان محیط زیست استان تهران می گوید آلایندگی فاضلاب ناشی از دو هتل بزرگ در شمال تهران را از طریق محاکم پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران به رهاسازی فاضلاب دو هتل اوین و آزادی در روددره درکه اعتراض کرد، شرکت فاضلاب تهران در گفتگو با خبرآنلاین اعلام کرد همه کارها برای احداث شبکه فاضلاب در این منطقه مهیاست،‌ اما شهرداری تاکنون مجوزهای لازم را صادر نکرده. (اینجا)

در همین رابطه با محمدحسین بازگیر، مدیرکل محیط زیست استان تهران گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

شرکت فاضلاب تهران می گوید شهرداری هنوز مجوز احداث شبکه فاضلاب در منطقه روددره درکه را نداده و ما آلودگی فاضلابی در منطقه داریم. مسئولیت این وضع با کیست؟

این مسئله را از مدتها پیش سازمان محیط زیست به طور کامل پیگیری کرده است. سازمان محیط زیست بر علیه مجموعه هایی که آنجا وجود دارد از جمله همین هتل های آزادی و اوین به اضافه برخی از مجتمع های آپارتمانی که اینها همه مربوط به یک مجموعه است و مالک آنها با یک نهاد خاص است، اقامه دعوا کرد. یعنی همکاران ما بر علیه مالک این مجموعه ها اقامه دعوی حقوقی داشتند و نهایتا منجر به این شد که آنها تصفیه خانه فاضلاب احداث کردند. الان یک واحد تصفیه خانه فاضلاب در منطقه مستقر است و فاضلاب این مجتمع ها به آنجا می رود.

ولی مشکل این است که فاضلاب تصفیه نشده در رودخانه رها سازی می شود؟

مشکل جدید این است که تصفیه خانه احداث شده، یعنی شکایت و دعوای ما منجر به احداث آن شد، آنها یک مدتی این واحد تصفیه را راهبری کردند و الان این کار را نمی کنند. سیستم تصفیه فاضلاب باید مدیریت و راهبری شود و باید برایش هزینه کنند تا به مرحله ای برسد که خروجی فاضلاب استاندارد باشد تا قابل رها سازی در رودخانه یا استفاده از فضای سبز و کشت و ... را داشته باشد. این موضوع را مجددا ما به طور جدی دنبال می کنیم. اگر نیاز باشد هنوز هم مجددا درباره این مسئله طرح دعوا خواهیم کرد.

خروجی این تصفیه‌خانه قابل رهاسازی در رودخانه است؟

الان فاضلاب این مجتمع ها داخل تصفیه خانه هدایت می شوند. ولی تصفیه خانه یا عموما از مدار خارج است یا عملکردش مطلوب نیست. علتش هم این است که راهبر خاصی ندارد و کسی مدیریت نمی کند. این تصفیه خانه به همین شکل مانده. اینها موضوعی است که مورد مطالبه و پیگیری است و دنبال می کنیم تا مشکل حل شود.

نهایتا چه کسی مسئول مشکلی است که برای مردم پیش آمده؟

شهرداری منطقه 2 از این فاضلاب و از این خروجی تصفیه خانه، برای فضای سبز استفاده می کرده. شهرداری و شرکت فاضلاب می توانند به موضوع آلودگی فاضلاب در این منطقه ورود کنند. توقع داریم شهرداری و شرکت فاضلاب ورود کنند و این فاضلاب و تصفیه خانه به نوعی راهبری شود. قطعا این مشکل حل می شود و به راحتی قابل حل است، اصل کار که احداث تصفیه خانه است، انجام شده و این تصفیه خانه در مدار است. باید نگهداری و مراقب شود تا عملکرد مطلوبی داشته باشد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =