جذب نیرو در قطار شهری کرج رای نیاورد/ لایحه تجهیز گرمخانه ها به تصویب شورای شهر کرج رسید

در جلسه علنی شورای شهر کرج درخواست جذب ۳ نیرو در سازمان قطار شهری کرج از سوی شورا پس از بررسی های فراوان رد شد.

به گزارش مهر در کرج، جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج، ظهر سه شنبه با حضور معاون عمرانی شهرداری کرج با محوریت ارائه گزارش پروژه های عمرانی شهر به اعضای شورا، بررسی مصوبات کمیسیون ها و تعیین تکلیف لایحه های شهرداری برای تجهیز گرمخانه و همچنین جذب سه نفر نیرو متخصص در قطار شهری کرج برگزار شد.
در ابتدای جلسه محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه شورای شهر به وظایف قانونی خود واقف است، گفت: سخنان نماینده ولی فقیه در مورد اینکه شورای شهر وظیفه نظارت بر کارهای شهرداری را دارد، کاملا پذیرفته است.
وی ادامه داد: برای پاسخگوی به ابهامات موجود از شهردار کرج و معاونت های شهرداری درخواست می شود که در تمامی تصمیمات شفاف سازی کنند.
دادگو با تاکید بر اینکه شهرداری تا کنون به بیشتر تذکرات شورای شهر، پاسخ داده است، گفت: رسانه ها طوری اخبار را انعکاس دهند که نتیجه مثبت داشته باشد. هیچکس نباید چگونگی انجام پروژه های عمرانی و پیشبرد آنها سیاسی کند.
در ادامه علی ترکاشوند، شهردار کرج با تایید درخواست اعضای شورای شهر برای ارائه گزارش از سوی معاونان شهرداری کرج، اظهار کرد: شورا یک برنامه زمان بندی شده را از قبل برای شهرداری مشخص کنند تا مطابق آن معاونت ها و سازمان ها برای ارائه گزارش کامل در صحن شورا حضور یابند.

۷ قطعه زمین برای احداث کلانتری و ایستگاه پلیس راهور به نیروی انتظامی البرز واگذار شد

بهنام محمودی یکی از اعضای شورای شهر کرج با بیان اینکه، ارائه گزارش از سوی معاونت ها به پبشنهاد اعضای شورای شهر پیگیری شده است، افزود: از معاونت عمرانی درخواست می شود تا در مورد پروژه بلوار جانبازان و یا ساخت سالن های ورزشی با بودجه مصوب شده، توضیحاتی ارائه شود.
مجید کاویانی عضو دیگر شورای شهر نیز گفت: چندین طرح راهبردی مانند طرح جامع حمل و نقل، طرح تفضیلی و یا برنامه های جامع فرهنگی زیر نظر معاونت ها پیگیری می شود بهتر است که معاونت های شهرداری، شورای شهر را در جریان روند تهیه این طرح ها و برنامه ها قرار دهند.
در ادامه جلسه لایحه ای از کمیسیون حقوقی مورد بررسی قرار گرفت طبق این لایحه به شهرداری کرج اجازه داده می شود تا اختصاص ۷ قطعه زمین از اراضی مازاد باقیمانده در مجاور گذرگاه های درجه دو شهری به مساحت حدود ۷۰۰ مترمربع و ۳ قطعه زمین دیگر به مساحت ۶۰۰ مترمربع را به فرماندهی انتظامی استان البرز واگذار کند.
در این لایحه ذکر شده است که زمین های مورد نظر برای احداث ۵ کلانتری و ۷ ایستگاه راهور در مناطق ۴ حصار، حسین آباد مهرشهر و حسن آباد در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرد؛ این لایحه در نهایت با اکثریت آرا به تصویب شورای شهر کرج رسید.
در این جلسه پس از بررسی لایحه های کمیسیون های حقوقی، برنامه و بودجه لایحه ای در مورد حفظ، نگهداری و تجهیز گرمخانه ها بررسی شد.
علی ترکاشوند شهردار کرج با اشاره به اینکه تجهیز گرمخانه ها نیازمند تامین بودجه است، گفت: بودجه تجهیز گرمخانه ها از محل افزایش درآمد مالیات بر ارزش افزوده و یا از محل پروژه های پیش بینی نشده تامین خواهد شد.

لایحه تجهیز گرمخانه به تصویب شورای شهر کرج رسید

سعید فیروزگاه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج در پاسخ به شهردار کرج گفت: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه قبلی شورا اعلام کرد ۳۰ درصد از بودجه عقب هستیم، پس جایی برای افزایش بودجه باقی نمی ماند، اگر شهرداری جا به جایی بودجه یا افزایش درآمد از ردیف بودجه های دیگر برای تجهیز گرمخانه ها کنار بگذارد، این لایحه تصویب می شود.
به دنبال اعلام نظر شهردار کرج و همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی، لایحه تجهیز، حفظ و نگهداری گرمخانه با رای شورای شهر تصویب شد.
در ادامه بررسی لایحه ها و پبشنهادات، نامه شهرداری برای جذب ۳ نیروی متخصص برای سازمان قطار شهری که از جلسه قبل ناتمام مانده بود بررسی شد.
خلیل کوزه کنانی معاون تجهیز و بهره برداری سازمان قطار شهری کرج با توضیح اینکه به چند پرسش مطرح شده از سوی اعضای شورا شهر پاسخ می دهد، افزود: در قطار شهری کرج با ۳۹ نفر نیروی بازخربد، بازنشسته و فوت شده از سال ۸۹ تا ۹۳ مواجه هستیم.

استخدام نیروی متخصص در سازمان قطار شهری بر اساس ضرورت است

وی با اشاره به اینکه استخدام افراد جذب شده بر اساس ضرورت است، گفت: این افراد برای انجام کارهای تجهیز و بهره برداری پذیرفته شده اند، در حال حاضر نیز سازمان قطار شهری در حال خرید تجهیزات است و به تخصص این افراد برای انتخاب بهترین تجهیزات و برندها نیاز دارد.
وی با اعلام اینکه، ۳ نفر پذیرفته شده دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد از بهترین دانشگاه های کشور هستند، گفت: هر سه نفر معدل بالای ۱۵ دارند و دارای ۸ سال سابقه کاری در رشته های مرتبط با حرفه موردنیاز را دارا هستند.
مریم قهرمانی صارم عضو شورای شهر کرج بیان کرد: بهتر بود سازمان قطار شهری کرج به جای مد نظر قرار دادن رتبه تحصیلی و دانشگاه ها در جذب نیرو، چند تن از نیروهای خود سازمان را برای افزایش کارایی و کسب آموخته های جدید به متروی تهران اعزام کرده و بعد از کسب تجربه از همین نیروها استفاده می کرد.
در پایان جلسه شورای شهر، درخواست شهرداری برای جذب ۳ نیروی متخصص در سازمان قطار شهری کرج از سوی اعضای شورا مورد قبول واقع نشد و سازمان قطار شهری کرج باید راه حل دیگری برای گرفتن رای مثبت شورای شهر کرج جستجو کند

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =