تلاش برای نجات فضای سبز کوی صفاری تبریز/ تا دیر نشده اقدام کنید

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با ابراز تاسف از وضعیت نامساعد محوطه فضای سبز کوی صفاری، از اعلام آمادگی این سازمان برای سامان‌دهی این محوطه خبر داد و گفت: باید با تلاش مسئولان ذیربط، فضای سبز این محدوده نجات یابد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمدحسین حسن‌زاده، با بیان این مطلب اظهار داشت: مالکیت این محوطه، مربوط به مجموعه ای است که نسبت به نیازهای درختان محوطه بی‌توجه بوده و از سوی دیگر، فرصتی هم برای رسیدگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز به وضعیت درختان فراهم نمی‌کند.

وی افزود: وجود محوطه باز و درختان تنومند و کهنسال در آن، ایجاب می‌کند که صیانت از فضای سبز محوطه، مورد توجه قرار گیرد.

حسن‌زاده با تاکید بر این‌که شهرداری در به وجود آمدن وضعیت تاسف‌بار فعلی، دخالتی نداشته است، افزود: با این حال، متاسفانه اقدام واحد فضای سبز شهرداری منطقه، برای بازدید از وضعیت درختان این محوطه با ممانعت مالک مواجه شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز تاکید کرد: تمام تلاش‌مان را برای جلوگیری از تخریب فضای سبز این محوطه صورت می‌دهیم و حتی اگر نیاز باشد، از طریق مجاری قانونی برای حفاظت از درختان اقدام می کنیم.

وی به آسیب‌های احتمالی فضای سبز این محوطه اشاره و خاطرنشان کرد: طبیعی است که درختان این محوطه در چند سال اخیر با توجه به فقدان آبیاری، با آسیب‌هایی مواجه باشند؛ اما با توجه به قدمت درختان و عمیق بودن ریشه‌های آن، می‌توان امیدوار بود که این آسیب زیاد جدی نباشد.

حسن‌زاده با اشاره به این که مشکلی در خصوص منابع آبی فضای سبز این منطقه متصور نیست، متذکر شد: در صورت ایجاد زمینه‌های لازم قانونی، با توجه به بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی در این منطقه، می‌توان آسیبی را که درختان کهنسال محوطه کوی صفاری در چند سال اخیر دیده است، جبران کرد.

تخریب فضای سبز تبریز

تخریب فضای سبز تبریز

تخریب فضای سبز تبریز

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =