سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران توافقی را که به نفع صهیونیست ها باشد هرگز با گروه 1+5 در خصوص برنامه هسته ای امضا نمی کند.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله که عصر جمعه به مناسبت روز جهانی قدس در مجمع سیدالشهداء در منطقه الرویس ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی می کرد، با قدردانی از ملت یمن که امروز جمعه در مراسم با شکوه روز جهانی قدس برای اعلام حمایت از قدس و فلسطین شرکت کردند، تاکید کرد که حمله و تجاوز خونین علیه ملت مظلوم خدمت به رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد که هدف حضرت امام خمینی (ره) از اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به عنوان روز جهانی قدس حضور فلسطین و قدس در زندگی روزانه امت ، جنبش ها ، جهادگران و رزمندگان بود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این تصمیم بزرگ حضرت امام خمینی تاکیدی بر حکمت بزرگ و دوراندیشی ایشان است.

سید حسن نصرالله اظهارداشت: به رغم شرایط سختی که امت اسلامی و عربی امروز با آن مواجه هستند، امروز در پاسخ به ندای تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در مراسم روز جهانی قدس شرکت کردند و این لبیک بزرگ نشان می دهد که قدس همچنان زنده است و صداها برای کمک به مقاومت و ملت فلسطین روز به روز بلند تر می شود.

وی در ابتدای سخنرانی خود که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، به اوضاع یمن اشاره کرد و گفت که به رغم ادامه تجاوز و بمباران شهرها و روستاهای یمن و حتی صنعا، یمنی ها امروز برای اعلام حمایت از قدس و فلسطین و ملت آن به خیابان آمدند و تظاهرات کردند.

دبیرکل حزب الله ادامه تجاوز علیه ملت یمن را بیانگر شکست افزود: باید برای این اقدام بزرگ از ملت یمن که نشانگر هشیاری ، مقاومت و اخلاص آنان است، قدردانی و تشکر کرد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: ملت بحرین نیز مستحق تقدیر است که با وجود همه مظلومیت و سختی ها امروز به خیابان ها آمد تا به التزام خود نسبت به قضیه قدس و فلسطین به عنوان قضیه اصلی امت عربی و اسلامی تاکید کند و تهدیدها و خطرهای امنیتی و امکان قلع و قمع و تهدیدهای تروریست های تکفیری مانع آنان نشد.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها تحولات در منطقه را در خدمت منافع خود می دانند، اظهارداشت: صهیونیست ها امروز تصور می کنند شرایط راهبردی آنها بهبود یافته و سرکردگان صهیونیست ها فکر می کنند در میان امت اسلامی دیگر از سوی دولت ها و ارتش های این امت تهدیدی متوجه آنها نیست.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد : صهیونیست ها تصور می کنند که آنچه در سوریه جریان دارد ، عامل تضعیف کشورهای محور مقاومت است و به همین دلیل تلاش دارند تا جهان را قانع کنند که همه جولان را به خاک فلسطین اشغالی ملحق کنند.

دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه دشمن صهیونیستی از جنگ های در منطقه بسیار خرسند و خوشحال است، اظهارداشت که اسراییل امروز خواستار ائتلاف عربی - اسراییلی در مقابل تروریسم شده و به طور قطع منظور آن حزب الله ، ایران و همه جنبش ها وکشورهای محور مقاومت است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه« اسراییل با وجود اینکه خود منبع و منشا اصلی تروریسم است اما تلاش می کند خود را در جایگاه مبارزه با تروریسم بنشاند»، تاکید کرد که البته اسراییل می داند تنها ایران و همپیمانان آن برای این رژیم اشغالگر تهدید می باشند و نگران محور مقاومت هستند.

وی تصریح کرد: اسراییل ، ایران را تنها تهدید برای موجودیت خود می داند و به همین دلیل در سراسر جهان تحرکاتی را علیه آن شروع کرده است اما این سئوال مطر می شود چرا اسراییل فقط از ایران می ترسد؟

دبیرکل حزب الله گفت: اسراییل، دولت های رسمی عربی را خطر و تهدیدی برای خود محسوب نمی کند ، چرا؟ جواب آن ساده است، زیرا این دولت های عربی ، فلسطین را فروخته اند و طرح و برنامه های برخی از آنها هیچ ارتباطی با فلسطین ندارد.

وی افزود: تنها کشوری که همچنان پرچم مخالفت با اسراییل و عدم اعتراف به موجودیت آن را برافراشته ، جمهوری اسلامی ایران است.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد:جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و قدس حمایت می کند و به آزادسازی قدس و فلسطین امیدوار است و براین اساس تنها دشمن رژیم صهیونیستی می باشد.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: هرگونه سخن از طرح صفوی و یا هلال و طرح شیعی دروغ است که برخی دولت های رسمی عرب برای خدمت به اسراییل مطرح کرده اند.

وی اظهار داشت: کسانی درصدد هستند تا مانه حل سیاسی بحران سوریه شوند و این کشور به جایگاه خود بازگردد و برهمین اساس همچنان به سقوط سوریه دلخوش هستند اما من امروز از همه می خواهم این محاسبات را از ذهن خود حذف کند زیرا سوریه ایستاده وپایدار خواهد ماند.

در این مراسم با عنوان « برعهد خود پایبندم» جمع زیادی از مردم و شخصیت های سیاسی و مذهبی و علما از طوایف مختلف سنی ، شیعه ، مسیحی و دروزی لبنانی و فلسطینی و دیپلمات های چند کشور ازجمله محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان شرکت کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =