جابجایی راکتیو 400 کیلوولت پست آهوان سمنان برای افزایش پایداری شبکه برق

راکتور 400 کیلوولت پست 400 کیلوولت آهوان سمنان جابجا شد .

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین مهندس غلامرضا اساسه مدیر دفتر فنی انتقال معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای سمنان با اعلام این خبر گفت : با توجه به شرایط شبکه انتقال و به منظور بالا بردن ضریب اطمینان و پایداری شبکه، راکتور 400 کیلوولت با ظرفیت 50 مگاوار از پست 400 کیلوولت آهوان سمنان جدا شده و پس از حمل به پست400 کیلولت نیروگاه سیکل ترکیبی قدس و انجام کلیه تست های اولیه و ثانویه ، بر روی خط 400 کیلوولت" نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان - نیروگاه سیکل ترکیبی شهید بسطامی شاهرود " نصب و در مدار قرار گرفته است .


مدیر دفتر فنی انتقال معاونت بهره برداری برق منطقه ای سمنان در ادامه افزود : با توجه به شرایط خاص شبکه محلی و سراسری برق و به منظور حفظ پایداری آن و تامین برق مطمئن و مداوم ، کارشناسان و متخصصین شرکت برق منطقه ای سمنان با در نظر گرفتن مسائل فنی و اقتصادی و شرایط موجود با انجام اقداماتی نظیر جابجایی تاسیسات در مسیر تامین برق و افزایش رضایت مندی مشترکین گام بر می دارد .


گفتنی است : یکی از راه های کنترل توان راکتیو در شبکه های قدرت ، حدفاصل نیروگاه های تولید انرژی الکتریکی و مصرف کننده ها استفاده از جبران کننده های پایدار راکتیو است . این جبران کننده ها به دو نوع جبران کننده خازنی و سلفی (راکتور) تقسیم می شود

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =