رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:ضرورت مبارزه با فساد اداری در شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار اصفهان باید از حقوق شهر اصفهان به خوبی دفاع کند و در مسیر حذف اصفهان ستیزی و اصفهان گریزی گام بردارد.

به گزارش مهر، رضا امینی در آئین معارفه شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهر اصفهان برنامه‌ریزی مدیران را پر رمز و راز می‌سازد، اظهار داشت: در این راستا باید توجه داشت که اصفهان شهر فراملی است و ضروری است که رویکرد مدیران آن نیز با تبعیت از معیارها و هنجارهای بین‌المللی باشد چرا که در غیر این صورت در روند یجاد ارتباطات بین‌المللی مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه بابیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان با رویکردی فراجناحی و با توجه به راهبردهای سیاست‌ بین‌الملل که می‌توان در قالب آن تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد شهردار این کلانشهر را انتخاب کرده است، اظهار داشت: بر این اساس امید داریم شهردار اصفهان تمام توان خود را برای تحقق هدف‌های راهبردی بکار گیرد و با توسعه پایدار و متوازن شهری و با غلبه بر بحران‌ها و چالش‌های موجود گام بزرگی را با نگاه عمیق به مسایل در راستای توسعه شهر اصفهان بردارد.

توسعه و رونق گردشگری از نیازهای اساسی شهر اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان توسعه و رونق گردشگری را از نیازهای اساسی شهراصفهان عنوان کرد و ابراز داشت: در این راستا استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی توجه به مولفه‌های شهر اسلامی در برنامه‌ریزی و اقدامات شهری را از مهم‌ترین درخواست‌های شهر اصفهان از شهردار عنوان کرد و گفت: حرکت شهرداری در مسیر پیشرفت همراه با توازن و عدالت، توجه به فرهنگ دینی با محوریت مساجد به عنوان پایگاه‌های اصیل تمدن اسلامی، توجه به ایجاد زیرساخت‌های نشاط اجتماعی و ورزش و فعالیت‌های فرهنگی به ویژ برای جوانان و بانوان نیز از دیگر درخواست‌های شهروندان از شهردار اصفهان است

امینی تعامل با دیگر دستگاه‌های اجرایی شهر و استان را از دیگر درخواست‌های اعلام شده از شهردار اصفهان دانست و بیان داشت: در این راستا همچنین شهردار اصفهان باید از حقوق شهر اصفهان به خوبی دفاع کند و در مسیر حذف اصفهان ستیزی و اصفهان گریزی گام بردارد.

وی ادامه داد: تلاش همه جانبه برای خدمت صادقانه و بی منت تمامی مدیران و کارکنان شهرداری به مردم در جهت افزایش اعتماد عمومی به حاکمیت و به ویژه مدیریت شهر اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری از دیگر انتظارات مردم از شهردار اصفهان است.

رئیس شورای اسلامی مبارزه جدی با زمینه و عوامل محدود فساد اداری، تلاش و برنامه‌ریزی جهت کسب درآمدهای پایدار و شفافیت در خدمات شهرداری وبه ویژه درآمدها و هزینه‌ها از دیگر انتظارات مردم از شهردار عنوان کرد و بیان داشت: توجه جدی و خاص به سلامت روحی و جسمی مردم در تدوین و اجرای برنامه‌ها، ایجاد زمینه‌های حضور بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری اقتصادی و مشارکت تحقق طرح‌های عمرانی و فرهنگی از دیگر درخواست‌های مردم از شهردار منتخب است.

توجه به توسعه حمل و نقل عمومی در شهرداری

امینی با تاکید بر اینکه توجه به موضوعات زیست محیطی نیز باید از دیگر اولویت‌های برنامه‌های شهرداری اصفهان باشد، ابراز داشت: در این راستا توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه راه اندازی قطار شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: توجه جدی به رفاه معیشت مدیران و کارکنان شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته، توجه ویژه به تکریم واقعی و عملی ارباب رجوع با تسهیل در امر پاسخگویی به نیازهای ایشان، خصوصا در بخش شهرسازی شهرداری و آزادسازی با تسریع در صدور پروانه های ساختمانی و کاهش مراحل اداری و در نهایت مدیریت جهانی بر پایه اقتصاد مقاومتی، مردمداری و خدمت صادقانه و بی منت به مردم از دیگر درخواست و انتظارات مردم از شهردار منتخب اصفهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه شهردار اصفهان از بین 45 نامزد انتخاب شده است، افزود: دراین راستا باید یادآور شوم که افراد زیادی که در سطح ملی و استانی دارای مسئولیت بودند آماده پذیرش سمت شهردار اصفهان بودند که در این میان دکتر مهدی جمالی نژاد با احراز اكثریت قریب به اتفاق آرا به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد تا در پرتو تجارب ارزنده در ابعاد مدیریت كلان استانی و شهری، همچنین اندوخته‌های علمی و تجربی موفقیت آمیز در زمینه برگزاری و مدیریت همایش‌های بین المللی، حركتی نو و مبتنی بر دانش پیشرفته و كارآمد مدیریت روز را آغاز کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات 12 ساله سقائیان نژاد، شهردار سابق اصفهان و معاونان، مدیران و مشاوران وی ابراز داشت: امیدواریم در 20 ماه باقی مانده از عمر شورای چهارم نیز مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان با همدلی و همزبانی در راستای توسعه شهر اصفهان گام بردارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =