سخنگوی ناجا در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران از کاهش هشت درصدی جرایم در ماه رمضان و عیدی فرمانده ناجا به رانندگان خبر داد.

به گزارش مهر، سردار سعید منتظرالمهدی در دومین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران ، به سئوالات خبرنگاران درباره طرح‌های امنیتی و فرهنگی پلیس همزمان با آغاز فصل تابستان، کاهش میزان جرایم در طول ماه مبارک رمضان و ابهامات موجود در پرونده‌های پلیسی پاسخ داد.

او با اشاره به کاهش هشت درصدی تصادفات در ماه رمضان، گفت: با توجه به تلاشی که همکاران بنده در پلیس‌های تخصصی انجام داده‌اند، خوشبختانه ماه رمضان امسال و همچنین امنیت شب‌های لیالی قدر و راهپیمایی روز قدس در بالاترین میزان رضایتمندی برگزار شد که به خاطر انجام این مهم، از همکارانم که به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشتند، تشکر می‌کنم.

سخنگوی ناجا با اعلام اینکه همزمان با اجرای طرح سالم‌سازی دریا که از اواخر خرداد ماه در استان‌های ساحلی انجام می‌شود، تاکنون ۱۵۴ نفر از کسانی که در دریا گرفتار شده‌اند، توسط دریابانان نجات داده شده اند، ادامه داد: طرح سالم‌سازی دریا تا پایان تعطیلات تابستانی ادامه خواهد داشت.

منتظرالمهدی در ادامه با اعلام اینکه فرمانده نیروی انتظامی به مناسبت عید سعید فطر، برای رانندگان و موتورسواران عیدی در نظر گرفته است، گفت: با دستور فرماندهی نیروی انتظامی، کلیه خودروها و موتورسیکلت‌هایی که با دستور پلیس متوقف شده‌اند، در صورت نداشتن منع قضایی، به مناسبت عید سعید فطر ترخیص می‌شوند.

وی گفت: این دستور دیروز صادر شده و از سه‌شنبه همین هفته لازم‌الاجرا است.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه در مورد عملیات بسیار خوبی که در سحرگاه دیروز و در منطقه میرجاوه به وقوع پیوست نیز گفت: عملیات سحرگاه دیروز با اشراف کامل اطلاعاتی و آمادگی کامل مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه انجام شد و مرزبانان که از نفوذ گروه‌ مخربی از تروریست‌های جیش‌العدل که توسط چند گروه دیگر تروریستی حمایت می‌شوند، جلوگیری کرده و خوشبختانه تمام اعضای این گروه را دستگیر کرده‌اند.

منتظرالمهدی با اعلام اینکه در جریان برگزاری این عملیات مهم، یکی از فرماندهان هنگ مرزی میرجاوه به درجه رفیع شهادت رسید، گفت: شهادت این فرمانده غیور که نقش مهمی در انجام این عملیات ویژه داشت، ضایعه‌ای بزرگ است.

او گفت: اعضای دستگیر شده این باند، اعترافات تکان‌دهنده‌ای را در خصوص انجام عملیات‌های انتحاری و تروریستی در سطح کشور انجام داده‌اند که نشان می‌دهد این گروهک قصد خرابکاری و انجام عملیات‌های متعدد در چند شهر کشور را داشتند و می‌خواستند با استفاده از ابزارهای نوین امنیتی و اطلاعاتی و همچنین تسهیلاتی که نسبت به صوت، حرارت و نور حساسیت دارند، انفجاراتی را انجام دهند.

سخنگوی ناجا از برگزاری اختتامیه جشنواره «رسانه، نظم و امنیت عمومی» در روز هفدهم خرداد ماه خبر داد و گفت: این جشنواره در روز خبرنگار و در سه محور «خبر، گفتگو و گزارش ویژه» برگزار خواهد شد و از برگزیدگان با حضور فرمانده ناجا تقدیر به عمل خواهد آمد.

سگ گردانی در معابر پایتخت

سخنگوی ناجا در مورد افزایش بحث سگ گردانی در معابر پایتخت گفت: این موضوع را قبول نداریم اگر تعدادی از افراد در مجامع عمومی سگ گردانی می کنند که باعث ایجاد مزاحمت است شهروندان می توانند شکایت کنند.

سردار سعید منتظر المهدی در ادامه دومین نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی درباره افزایش سگ گردانی در معابر عمومی به ویژه خیابان های شمالی پایتخت گفت: اینکه سگ گردانی در معابر زیاد شده است را قبول نداریم البته تعدادی از افراد در مجامع عمومی سگ گردانی می کنند که اگر این فعل باعث مزاحمت شود افراد می توانند از آنها شکایت کنند و پلیس نیز در این زمینه پرونده تشکیل داده و افراد خاطی را به مراجع قضائی معرفی می کند.

سخنگوی ناجا درباره ساماندهی و جمع آوری متکدیان نیز که قرار بود با حضور کمیته ای سه نفره به سرانجام برسد ادامه داد: جلسات کمیته سه نفره با حضور نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری برگزار شده و فرمانده رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره اهداف این جلسه و دستاوردهای آن اطلاع رسانی ها لازم را انجام خواهد داد.

او گفت: طبق ماده ۷۱۲ و ۷۱۳ تکدی گری جرم محسوب می شود و ما آمادگی داریم سیمای شهر و کشور را از لوث متکدیان پاک کنیم اما مسئله مهم این است که بتوانیم زیرساخت های لازم را برای جمع آوری این افراد ایجاد کنیم چراکه این افراد انسان هستند و باید برای رشد و بازگشت آنها به جامعه زمینه های لازم را فراهم کنیم.

سردار منتظرالمهدی با اعلام اینکه ۱۲ سازمان در زمینه جمع آوری و ساماندهی متکدیان دارای مسئولیت هستند، تاکید کرد: عزیزان ما در شهرداری و بهزیستی نیز تلاش های زیادی انجام می دهند تا بتوانیم به زودی سیمای شهر را از وجود متکدیان پاکسازی کنیم.
سخنگوی ناجا در ادامه به شهروندان توصیه کرد با عدم ارائه کمک به متکدیان از ادامه چرخه کاری آنها جلوگیری کند چراکه احساس دلسوزی مردم نسبت به متکدیان باعث می شود که بازار این افراد جمع شده و دست کشیدن از تکدی گری برایشان سخت باشد.

انسداد مرزها در گرو تخصیص بودجه

او در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره انسداد مرزها در غرب و شرق کشور نیز گفت: اراده ناجا بر این امر است که هر چه زودتر مرزهای شرقی مسدود شود اما در این زمینه محدودیت هایی وجود دارد که محدودیت بودجه و تامین اعتبار یکی از بزرگترین چالش های ناجا در مسدود کردن مرزها به شمار می رود.

به شایعات در مورد اسیدپاشی توجه نکنید

سردار منتظر المهدی در مورد آخرین جزئیات پرونده اسیدپاشی اصفهان و شایعاتی که پیرامون آن وجود دارد، گفت: به شایعات گوش نکنید از همین تریبون اعلام می کنم که پلیس به سرنخ هایی رسیده است اما چون در جمع بندی سرنخ ها هنوز به نتیجه نرسیده ایم اطلاع رسانی در این زمینه صورت نمی گیرد. توصیه می کنم خبر موثق و صحیح در خصوص اسیدپاشی را از پلیس بپرسید و مطمئن باشید اگر نتیجه ای حاصل شود در کمترین زمان ممکن اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی ناجا در مورد دودی کردن خودروهای شخصی توسط مالکان و برخورد پلیس با افرادی که نسبت به رنگی کردن یا دودی کردن شیشه خودروهای خود اقدام می کنند نیز گفت: طبق قانون اگر کسی از شیشه های رنگی و دودی برای خودروی خود استفاده کند به موجب اینکه از فاصله ۳ متری سرنشینان داخل خودرو قابل دیدن باشند هیچ جرمی مرتکب نشده است اما اگر فردی این موارد را رعایت نکند مشمول جریمه می شود که در کلانشهرها این جریمه ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در شهرستان ها مبلغ جریمه ۳۰ هزار تومان است.

او همچنین در مورد اتفاق و تیراندازی مرگبار در یاسوج نیز گفت: در این درگیری یک نفر کشته شد و حال یک نفر دیگر وخیم است این موضوع یک نزاع و درگیری بود که توسط سلاح ساچمه زن رخ داد و حضور به موقع پلیس باعث شد متهمان فراری آن در کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و دستگیر شوند.

سردار منتظر المهدی درباره جزئیات این حادثه نیز گفت: در وقوع این درگیری هیچ آشنایی و درگیری قبلی وجود نداشته متاسفانه مشاجره و عدم کنترل خشم باعث بروز این حادثه شد و هیچ موردی مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر در بروز آن نقش نداشته است.
سخنگوی ناجا در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره دستگیری یکی از مدیران ارشد بانک سپه نیز گفت: در این زمینه اطلاع دقیقی ندارم اما کلاهبرداری در یکی از بانک ها به وقوع پیوسته و جزئیات آن بدین گونه بود که فردی برای نصب آنتی ویروس به شعبه بانک مراجعه کرده و در بررسی ها مشخص شد متاسفانه اطلاعات را کپی می کرده و از این طریق موفق به برداشت ۱۹ میلیارد تومان از حساب های شهروندان شده بود. این شخص در ردزنی های پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

غیبت سربازی تا پایان سال ۹۴ محاسبه می شود

او در ادامه درباره اجرای طرح جریمه غیبت سربازی نیز گفت: افرادی مشمول جریمه غیبت سربازی می شوند که غیبت ۸ ساله داشته اند و سئوال می شود اگر کسی ۷ سال و ۴ ماه غیبت داشته باشد مشمول این طرح می شود یا خیر باید بگویم اگر مدت غیبت سربازی تا پایان سال ۹۴، هشت سال تمام شود مشمول اجرای این طرح می شود و می تواند از طرح خرید جریمه استفاده کند. در سال آینده معلوم نیست این طرح ادامه پیدا کند و قیمت آن چقدر محاسبه شود.

سردار منتظر المهدی گفت: این طرح در هشت گروه تحصیلی طبقه بندی شده و کمترین مقدار جریمه ۱۰۰ میلیون ریال و بیشترین میزان آن ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که به ازای هر یک سال مازاد ۱۰ درصد به آن افزوده می شود البته تاهل و داشتن فرزند ۵ درصد از مجموع جریمه کم می کند.

معاون اجتماعی ناجا گفت: کسانی که با این طرح معافیت دریافت می کنند نمی توانند به عنوان کاندیدای مجلس عضو شورای اسلامی شهر و روستا مشغول به فعالیت شوند همچنین از انتصاب به عنوان مدیریت سیاسی و اداری در برخی از دستگاه ها نیز محروم می شوند.

او اعلام کرد: ۲۸۵ هزار و ۹۰۶ نفر در طرح خرید جریمه سربازی شرکت کردند که از این تعداد حدود ۱۳۰ هزار پرونده بررسی شده ۱۲۶ هزار نفر مشکل نداشتند ۴ هزار نفر مشمول نشدند همچنین برای ۲۴ هزار نفر کارت معافیت صادر شده و ۶ هزار کارت نیز تا چند روز آینده صادر خواهد شد.

مجوز کنسرتها

سخنگوی ناجا با اعلام اینکه مجوز محتوایی کنسرت ها بر عهده وزارت ارشاد است و علاوه بر آن اداره امکان نیروی انتظامی نیز باید مجوز اجرای کنسرت صادر کند، گفت: هیچ کنسرت با مجوزی از سوی پلیس لغو نشده است.

سردار منتظرالمهدی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین پلیس و وزارت ارشاد بوجود آمده و با برگزاری نشست های مشترک این تعامل و هماهنگی بیشتر شده است.

او گفت: برای برگزاری هر کنسرت دریافت مجوز محتوایی از وزارت ارشاد شرط لازم است، اما کافی نیست و برگزارکنندگان کنسرت ها باید علاوه بر مجوز اجرای کنسرت از سوی ارشاد اقدام به دریافت مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی کنند. قطعا تاکنون هیچ کنسرتی که این دو مجوز را داشته باشد، لغو نشده است.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سوالی درباره روزه خواری در ماه مبارک رمضان و برخورد نیروهای پلیس گفت: در برخی موارد برخی از شهروندان توانایی روزه گرفتن ندارند، برخی نیز از روی غفلت روزه خواری می کنند. روزه خواری جرم نیست، اما تظاهر به روزه خواری در ملا عام جرم محسوب می شود که در این باره اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته و خوشبختانه تاکنون شاهد مورد خاصی نبوده ایم.

او با اعلام اینکه تذکرات نیروی انتظامی به روزه خواران بیشتر زبانی بوده است، ادامه داد: خوشبختانه شهروندان با رعایت نکات لازم بیشتر مواقع تمکین می کنند و حتی در صورت مقاومت نیز با آنها برخوردی صورت نمی گیرد.

سخنگوی ناجا درباره جشن آب پاشی که در کرج نیز برگزار شده بود، گفت: در این موضوع قصد خاصی مطرح نبود. یک شور و هیجان کوتاه مدت جوانی بود که با حضور به موقع ماموران و دستگیری چند نفر از عوامل اصلی برگزارکننده و دریافت تعهدات کتبی ختم به خیر شد.

منتظرالمهدی با اعلام اینکه خوشبختانه معنویت ماه رمضان باعث کاهش میزان آمار جرایم و کنترل خشونت می شود، گفت: کنترل خشونت در سال گذشته یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی پلیس در بروز حوادث بود که خوشبختانه امسال برطرف شد.

او در پاسخ به سوالی درباره آزادی متهمان جرایم خشن گفت: این موضوع را بایشتر باید از قوه قضائیه سوال کنید ضمن اینکه معمولا در هر دستگاهی محدودیت هایی وجود دارد که انشاءالله به زودی این محدودیت ها برطرف می شود ولی دغدغه همه مسئولان این است که مشکلات برطرف شود و امیدواریم پلیس درونی چنان قدرت پیدا کند که نیازی به پلیس فیزیکی و بیرونی وجود نداشته باشد.

برای جشن هسته ای چیزی ابلاغ نشده است

سخنگوی نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه اگر توافق احتمالی انجام شود، پلیس برای برگزاری جشن های خیابانی که توسط مردم و به صورت خودجوش اجرا می شود، برنامه خاصی دارد، گفت: ناجا آمادگی کامل دارد تا در صورت بروز این اتفاق خوب و در صورت برگزاری جشن ها در چارچوب قانون و شئونات اسلامی در کنار مردم حاضر شود.

منتظرالمهدی به شهروندانی که قصد مسافرت در تعطیلات آخر ماه مبارک رمضان را دارند، توصیه کرد: شهروندانی که قصد سفر به استان های دیگر و به ویژه استان های شمالی را دارند، توصیه می کنم اخبار مربوط به جاده ها و محدودیت های ترافیکی را از سوی رسانه ها دنبال کنند تا سفری ایمن و بدون خطر داشته باشند.

از احضاریه در پرونده کهریزک اطلاع ندارم

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سوالی در مورد شکوایه جدید روح الامینی در پرونده کهریزک گفت: اطلاعات کاملی در این خصوص ندارم، اما آنچه که مسلم است این است که احضار در این پرونده صورت نگرفته و فقط به صورت مطلع اگر لازم باشد در جلسات بازپرسی حاضر می شوند.

او درباره ورود و پخش دستمال های مرطوب حاوی مواد مخدر در مترو گفت: در خصوص بحث روان گردان ها و دستمال های مرطوب ما تایید نمی کنیم که چنین موادی در کشور وجود داشته باشد، تایید پلیس منوط به تاییدیه نظر آزمایشگاه مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: بیش از یک هزار نوع مواد روان گردان در دنیا وجود دارد که بعضی از این مواد فقط در برخی از کشورها مصرف دارند. وجود آنها و مورد استفاده قرار گرفتن آنها از سوی افراد دیگر دلیلی برای حضور این مواد در کشور نیست.
منتظرالمهدی با اعلام اینکه گفته می شود این دستمال ها حاوی مخدر ال سی من است که از راه پوست جذب می شود گفت: اما از نظر پزشکی ال سی من قابلیت جذب از طریق پوست را ندارد و مخدر ال سی تی از راه پوست جذب می شود که آن هم بسیار گران‌قیمت است.

سخنگوی ناجا با توصیه به شهروندان در استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی که پسوند معجزه آسا دارند، ادامه داد: از شهروندان به ویژه خانم های جوان و مردان جوان انتظار می رود در استفاده از مواد بهداشتی و آرایشی و همچنین مکمل های ورزشی تأمل بیشتری به خرج دهند؛ چراکه امروزه در برخی از آرایشگاه ها و سالن های ورزشی پودرها و قرص هایی پیشنهاد می شود که علاوه بر کاهش سریع وزن باعث افزایش تمرکز یا بیدار بودن در شب می شود. همچنین در محصولات بهداشتی ادعا می کنند جوان سازی و لایه برداری پوست به صورت معجزه آسا اتفاق می افتد، درست شبیه همین دستمال ها که استفاده از آنها قابل تأمل است و تا از کارایی آنها مطمئن نشده‌اید نسبت به استفاده از آن اقدام نکنید؛ چراکه هیچ بعید نیست رد پایی از مواد مخدر در این وسایل وجود داشته باشد.

سریالی بودن سرقت ها در مشهد

سخنگوی ناجا با اعلام اینکه سرقت از بانک ممکن است در هر شهر و استانی اتفاق بیفتد، افزود: سریالی بودن سرقت ها در مشهد را تکذیب می کنم.

سخنگوی ناجا درباره وقوع چندین سرقت از ابتدای سال تاکنون در شعب بانک های مشهد و موسسه های مالی و اعتباری این شهر، گفت: وقوع سرقت ممکن است در هر شهر و روستایی اتفاق بیفتد. به صرف اینکه چند سرقت که آن هم با دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن روی داده است، نمی توان عنوان سرقت های سریالی را بر روی این سرقت ها گذاشت.

او در پاسخ به سئوال دیگری درباره استقبال مردم از برنامه های اکران افطار تا سحر، گفت: از سوی سینماداران و کانون کارگردانان درباره ادامه فعالیت سینماها در روزهای بعد از ماه رمضان هنوز نامه ای به ناجا ارسال نشده است. در صورت ارسال نامه و در چارچوب برنامه ها و اهدف نیروی انتظامی، قطعا در مورد آن برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.

منتظرالمهدی در پاسخ به سئوالی درباره مزایده بنیاد تعاون ناجا و فروخته شدن خانه بوشهری‌ها به عنوان یکی از آثار ثبت شده ملی آن هم به قیمت ۱۸ میلیارد تومان، گفت: این املاک از قبل در اختیار بنیاد تعاون ناجا بوده و در آخرین تماس من با رئیس بنیاد تعاون مشخص شد که قصد فروش ندارند و اگر قصد فروش داشته باشند منعی برای آن وجود ندارد.

او ادامه داد : چناچه قصد ساخت و ساز در محیط های اطراف این بنا وجود داشته باشد، طبق ضوابط مشخص ساخت و ساز صورت می گیرد، در هنگام فروش نیز قطعا ضوابط موردنظر خواهد بود.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر مشهود بودن جرایم در برخی از مناطق که حتی با فلش و نشانگر افراد را به سمت محل خرید و فروش مواد هدایت می کنند نیز گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر تلاش زیادی برای برخورد با موادفروشان دارد. درست است که در برخی مناطق، فراوانی این موضوع بیشتر است، اما تلاش داریم با هماهنگی های ایجاد شده در طرحی گسترده همه این موارد را جمع آوری کنیم که این موضوع در حاشیه اجرای این طرح قرار می گیرد، ولی باید اعلام کنم که مبارزه با این جرایم باید جمعی انجام شود.

سخنگوی ناجا گفت: حس مبارزه جمعی در همه ارگان ها ایجاد شده و ان شاء الله برخورد لازم با موادفروشان که آینده جوانان کشور را به خطر می اندازند، صورت خواهد گرفت.

تجهیز کلانتری ها در دستور کار

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: تجهیز کلانتری ها به دوربین های مداربسته در راستای اجرای طرح مکنا (مدیریت کیفیت نیروی انتظامی) اجرا شده است. اکنون در ۶۰ درصد کلانتری ها این طرح اجرا شده و تجهیز سایر کلانتری ها نیز با سرعت در دستور کار است.

منتظرالمهدی در ادامه درباره تجهیز مناطق جرم خیز پایتخت به دوربین مداربسته نیز گفت: در این زمینه اطلاع کاملی ندارم.


توصیه پلیس به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

او در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر برخورد با مسافربرهای شخصی که متاسفانه اغلب جرایم توسط آنان صورت می گیرد، گفت: در رابطه با مسافرکش ها مردم باید خودشان اقدام کنند، پلیس بارها توصیه کرده است که شهروندان به ویژه در ساعت های ابتدایی روز و در ساعت های پایانی شب از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. استفاده از وسایل نقلیه جمعی که تایید شده و دارای هویت مشخص هستند، در صورت بروز جرایم احتمالی از سوی پلیس قابل ردگیری است. در غیر این صورت پلیس برای اینکه در کنار هر خودروی مسافرکش یک نیرو قرار دهد، نیروی کافی ندارد و مسئله حل نمی شود ولی باز هم چنانچه تخلفی صورت گیرد، پلیس با درخواست مردم به آن تخلف به صورت ویژه رسیدگی می کند.

منتظرالمهدی همچنین درباره تردد موتورسیکلت ها در پیاده روها نیز گفت: متاسفانه بی‌انضباطی در تردد موتورسواران افزایش یافته و نیروی انتظامی با پیشگیری های اولیه و ثانویه و در نهایت مداخله ، اقدامات کافی را در برخورد با تخلفات موتورسواران انجام می دهد.

او با اعلام اینکه در زمینه موتورسواران باید فرهنگسازی های لازم صورت گیرد، افزود: پلیس تنها بخشی از کار را انجام می دهد. سازمان ها و به خصوص رسانه ها در بخش فرهنگسازی نقش اساسی را در این زمینه برعهده دارند.

منتظرالمهدی در پاسخ به سئوالی درباره دستگیری فردی که از طریق تبلیغات ماهواره ای چند میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و در جزیره کیش دستگیر شده است نیز گفت: اطلاعات کافی در این زمینه ندارم، اما به طور کلی به شهروندان توصیه می کنم در تبلیغات ماهواره‌ای مراقب باشند چرا که بیشتر تبلیغات سودجویانه و برای کلاهبرداری پخش می شود.

سخنگوی ناجا در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با اینکه اخیرا شنیده شده است یکی از محکومان واقعه ۱۸ تیر سال ۷۸ به نام عروج علی صبرزاده در یکی از پلیس های تخصصی به درجه افسری نائل شده است، گفت: چنین چیزی وجود ندارد، اگر شما اطلاعاتی دارید اطلاعات را به من بدهید تا موضوع را پیگیری کنم.

او در رابطه با همکاری پلیس با ان جی اوها در رابطه با ساماندهی و جمع آوری معتادان نیز گفت: ۱۲ دستگاه و سازمان متولی ساماندهی معتادان و کارتن خواب‌ها هستند که نیروی انتظامی در این میان آخرین ایستگاه است و سازمان های دیگر نیز اراده جدی دارند و جلسات متعددی را با حضور پلیس برگزار می کنند که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435390

برچسب‌ها