ایسنا نوشت:

گروه خودروسازی فرانسوی پژو سیتروئن در پی توافق هسته‌ای اعلام کرد این شرکت سرگرم مذاکرات پیشرفته با ایران خودرو درباره فعالیتهای خودروسازی در این کشور است و انتظار دارد پس از برداشته شدن تحریمها، پیشرفت سریعی داشته باشد.

ژان کریستوف کمار، مدیر امور منطقه آفریقا و خاورمیانه پژو به رویترز گفت: توافق میان ایران و قدرتهای غربی راه را برای پیشرفت قابل توجه مذاکراتمان هموار خواهد کرد.

به گفته کمار، برخلاف شراکت کنونی که تحت آن ایران خودرو مدلهای قدیمی‌تر این خودروساز را مونتاژ می‌کند، تحت شراکت جدید با استفاده از جدیدترین معماری و موتورهای پژو، خودرو تولید خواهد کرد و دستاورد پروژه مذکور یک جهش نسلی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، پژو که پیش از تحریمهای اتحادیه اروپا و آمریکا در سال 2011 یکی از بزرگترین خودروسازان خارجی حاضر در بازار ایران بود، به دلیل حضور رقیبان چینی که پس از خروج این شرکت جای پایی در این کشور پیدا کرده اند، با رقابت دشوارتری روبرو خواهد شد.

شرکت خودروسازی فرانسوی رنو هم تصمیم دارد تولید سدان لوگان که در ایران به تندر معروف است را ازسربگیرد.

به گفته منابع آگاه صنعتی، سایر خودروسازان غربی شامل فولکس واگن و فورد با انتظار برای نهایی شدن توافق هسته ای که روز گذشته اعلام شد، مدتها مهیای ورود مجدد به ایران بوده اند. اما هر دو شرکت روز گذشته تاکید کردند در حال حاضر فعالیتی در ایران ندارند.

تحت توافق هسته ای که پس از مذاکرات فشرده در وین حاصل شد، تحریمهای بین المللی، لغو خواهند شد.

پژو در سال 2012 تحت فشار سهامدار وقت خود جنرال موتورز عرضه کیت مدلهای 206 و 405 خود به ایران خودرو را متوقف کرد اما شریک ایرانی اش اندکی بعد تامین قطعات مورد نیازش را از طریق واسطه‌ها آغاز کرد و به نوعی سهم حدود 30 درصدی پژو در این بازار حفظ شد.

طبق اعلام این خودروساز فرانسوی، سال گذشته حدود 350 هزار دستگاه خودرو با برند پژو در ایران ثبت شدند.

کمار اعلام کرد که برداشته شدن قریب الوقوع تحریمهای مالی زنجیره تامین قطعات را مجددا خواهد گشود و به پژو امکان می‌دهد فروش معمولی این قطعات را ازسربگیرد.

وی در ادامه افزود: جوینت ونچر تولیدی برنامه ریزی شده میان این شرکت و ایران خودرو برای بازارهای صادراتی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سخنگوی پژو سیتروئن اعلام کرد در حالیکه مذاکرات با شرکای ایرانی احتمالی دیگر در جریان است اما مذاکرات با ایران خودرو در مرحله پیشرفته‌تری قرار دارد.
22539

کد خبر 436438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    1 0
    بمیرم برا اون دلواپسا که میرفتن میون بر میزدن و جنس رو 10 برابر میفروختن
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    پژو چیه من دوج میخواام
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    202 5
    خودم 206 دارم ولی هیچ وقت ماشین های فرانسوی یه پای ماشیتن های آلمانی و ژاپنی و آمریکایی نمیرسه.چه اسپرت چه میان رده چه پایین رده
  • بی نام EU ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    به خدا پژو مدل جديدش اصلا خوب نيست .. فقط سود داره برا خودرو سازها
  • همشهری IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    ای کاش مسئولین ما حالا که تحریمها درحال لغو شدن هستند از این شرکت های مزخرف فرانسوی فاصله بگیرند . همین کشوری که نقش پلیس بد را در مذاکرات داشت . حیف نیست الان بتوان از تکنولوژی بسیار پیشرفته تر آلمانی در صنعت خودرو سازی استفاده کرد تا مردم ما هم لذت استفاده از این نوع خودرو ها را ببینند.
  • ظریف متشکریم... KW ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    177 8
    فقط امیدوارم قیمت خودرو ها به شدت بیاد پایین
    • سام RO ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
      0 0
      قیمت ها که عمرا پایین نمیاد اما کیفیت تا حدود زیادی بهتر میشه
    • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
      0 0
      طفلی
  • فرشید IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    در مذاکرات هسته ای المان از ایران حمایت کرد ولی ما با کشور فابیوس قرارداد میبندیم اقا ما ماشین فرانسوی نمیخاهیم
  • بی نام RO ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    چرا فرانسه؟ مگه خودروهای آلمانی وایتالیایی چشه ؟
  • جاویدان IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    یکی بره به اینا بگه برید با تویوتا قرار داد ببندید. پژو هم شد ماشین آخه.
  • ایلیا A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    خب وقتی امکانش هست، چرا پژوسیتروئن و رنو؟ قطعا فولکس واگن بهتره اصلا هیوندای تویوتا
  • ali IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    پژو بد ترین برند خودرو در اروپاست و همیشه به دنبال فروش در کشور های جهان سوم هست
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    حالا نوبت ایران است که حق انتخاب داشته باشد واقع این مافیای خودرو چه می کند که شرایط برای حضور آلمانی‌ها و ژاپنی ها مناسب نیست؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    اگه مدیران صنعتی عقل داشته باشن میرن با غول های خودروسازی مثل جنرال موتورز و فورد و فولکس واگن و دایملر بنز که قابل اعتماد هستند مذاکره می کنند نه با پژو فرانسه که وقت دنبال دبه دراوردنه
  • محمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    پژو قطعــــا بدترین شرکت اتوموبیل سازیه تاریخه .. سیر سقوطی ای که کیفیت ماشینای پژو داشتن عجیب غریبه . خدا کنه دوباره این ماشینای بی کیفیتو نیارن به خورد ایرانیای بیچاره بدن ...
  • مشهدی A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    اگر ایران خودرو پای فرانسویهای خائن را به ایران یاز نماید ایران خودرو و محصولاتش زا تحریم می کنیم. محصولات فرانسوی محدود به خدمات پس از فروش یاشد
  • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    من نمیفهمم تا آلمان و شرکت فولکس واگن مونده که 20 نو تنوع محصول دارد یا شرکت های ژاپنی چرا باید با ماشین های آشغال فرانسوی قرارداد بست؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    با این سنگ اندازی های فرانسه در مذاکرات ، لطفا با خودرو ساز دیگری قرارداد ببندید
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    ول کنید این پژو رو . با تویوتا قرارداد ببندید
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    بازگشت پژو به ایران نشانه مسلم خیانت پیشگی دست اندرکاران صنعت خودرو هست فراموش نمی کنیم چطوری پژو و رنونیسان زیر پامونو خالی کردند موقع تحریم تسهیل کنندگان برگشت این شرکت ها قطعا منافع شخصی سنگینی در میان این معامله دارند.
  • محسن A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    هم خودروهای فرانسوی پایین تر از خودروهای آلمانی و ژاپنی و امریکای هست همم تو مذاکرات فرانسه از همه بیشتر سنگ اندازی کرد و به ساز اسرائیل ها رقصید به نظر من باید ادبشون کرد و رفت با سایر کشورها حتی دشمن درجه یکمون آمریکا روابط تجاری برقرار کرد چون مثل قرانسه نمک نخوردهاین همه روابط تجاری با چزو وتوتالو و... ونمک به حروم بازی در بیاره
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    پاداش خیانت فرانسوی ها را اینطوری می دهند باج ندهید وا ندهید 4 تا کشور ذرست و حسابی که توی مذاکرات اذیت نکردند را دریابید چرا آلمان نه؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    اونی ک میاد پایین هواپیماست وگرنه قیمتا فقط میرن بالا اونم صنعت خودرو کاملا انحصاری
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    قطعا قیمت ماشین پایین نمیاد چون عوامل دیگری جز ابط خارجی به شدت دران موثر است
  • احمد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    چرا دست از حمایت کشوری که بیشترین سنگ اندازی را در مذاکرات برای ما کرد برنمی دارید فرانسه تمام مدت بدنبال گرفتن امتیاز از ایران بود چون فقط زمانی می تواند اینگونه بازار خودرو ایران را در اختیار بگیرد که یکه تاز میدان باشد. نگذاریم دوباره پای این حامیان اسرائیل و خائنین به ایران را به صنعت ما باز شود. دوستان را در زمانهای سختی باید شناخت و فرانسه هم خوب خودش شناسوند
  • لبخند IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    خدا وکیلی الانم که تحریم ها برداشته شده، میخواد بیاد لوگان رو دوباره تولید کنه آخه یکی نیست بگه چرا با این پژو که همه جوره داره ما رو میچاپه اینقدر راه میاید ؟ بابا به خدا خودروهای ژاپنی هم کم خرج ترند، هم با کیفیت ترند هم از تکنولوژی بالاتری برخورداند تازه کمپانی های ژاپنی هم خیلی بهتر راه میان. نمونه اش همین میستوبیشی و تویوتا که تو هر کشوری فروششون به یه مقداری رسیده توی همون کشور کارخانه احداث کرده اند. یا همین مزدا که تا این آخریام داشت به ایران قطعه صادر می کرد و مثل پژو همون روز اول صادراتش رو قطع نکرد. البته آلمانی هام ماشین های خوبی تولید می کنند ولی معمولا محصولاتشون گرون هستند.
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    0 0
    همه چیز دست خود ماست، نخرید تورو خدا