نماینده ولی‌فقیه در البرز: کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فرهنگ‌سازی شود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه باید کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فرهنگ سازی شود، گفت: باید به دنبال ایجاد سرمایه‌گذاری، درآمد ماندگار و پایدار برای آزادی زندانیان بود.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با بیان این نکته که در ایام رمضان به سبب وعده پاداش مضاعف خداوند در این ماه مردم آمادگی بیشتری برای کمک در این ماه مبارک را دارند، گفت: باید مواظب بود تا اعتماد مردم از بین نرود و تا آنجائی که ممکن است در پاک بودن و بی‌حاشیه بودن ستاد دیه تلاش کرد.
وی با طرح این سوال که مردم چقدر اهداف ستاد دیه خبر دارند، افزود: در حال حاضر تنها در ماه رمضان این حساسیت وجود دارد. باید به این نکته توجه داشت که ارتباط یک طرفه نباشد و با اطلاع رسانی از طریق سایت و دیگر موارد اطلاع رسانی ، مردم به طور کامل در جریان خدمات ستاد دیه قرار بگیرند.
امام جمعه کرج با بیان این که به نظر می‌رسد در حال حاضر این اطلاع رسانی به طور عام برای خیرین، اهل ایمان، نیکوکاران و مخاطبین ضعیف است، خواستار توجه اساسی به این نکته شد و خاطرنشان کرد: بازخورد کار تبلیغاتی این است که مردم اثر کمک‌های خود به ستاد دیه را ببینند چرا که این امر سبب ایجاد دوام در امر مساعدت مردم می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در البرز نقش صدا و سیمای استان در این فرهنگ سازی و تبلیغات را مهم ارزیابی کرد و گفت: صدا و سیمای استان می‌تواند با برنامه‌ریزی درست هر سه ماه یک بار برنامه‌ای در این راستا در بازه‌های زمانی که مخاطبان بیشتری دارد، داشته باشد.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه باید کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فرهنگ‌سازی شود و هیجان عمومی برانگیخته شود تا بتوان تاثیر گذار بود، اظهار داشت: با وضعیت فعلی این مهم حتی در ماه مبارک رمضان هم به جریان تبدیل نمی‌شود.
امام جمعه کرج در توصیه ای دیگر به مسئولان ستاد دیه استان البرز گفت: باید به دنبال ایجاد سرمایه‌گذاری، درآمد ماندگار و پایدار برای آزادی افراد بود، چرا که سرمایه‌گذاری تعریف شده در این بخش کمک شایانی به این مقوله می‌کند.
نماینده ولی فقیه در توصیه ای دیگر به عوامل ستاد دیه استان ، دعوت از شاکیان پرونده ای جرائم غیرعمد در جشن های گلریزان را مطرح و افزود: شاکیان با حضور در این جشن‌ها، می بینند که مردم بخاطر کسی که با شکایت او زندانی شده حاضر هستند از مال خود بگذرند به همین منظور شاکی نیز تحت تاثیر این فضا قرار می‌گیرد و شاید از حق خود بگذرد.
امام جمعه کرج در آخرین پیشنهاد خود، ایجاد یک میز یا غرفه‌ با تابلو ستاد دیه استان در حیاط مصلی‌های نماز جمعه‌ سطح استان به منظور تبلیغ و دریافت کمک‌های مردمی را مطرح کرد و گفت: از این طریق می‌توان موارد تبلیغاتی از اهداف و عملکردهای ستاد دیه استان را در قالب بروشور و غیره در اختیار مردم قرار داد و عایدات مورد نظر را نیز جمع‌آوری کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =