لئوناردو دی‌کاپریو نقش خود در «شاتر آیلند» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی را سخت‌ترین نقشی دانست که تاکنون در فیلمی از این کارگردان برنده اسکار ایفاء کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، تریلر روانشناختی «شاتر آیلند» اولین بار در دنیا روز شنبه در بخش خارج از مسابقه شصتمین جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد.

مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو در این فیلم برای چهارمین بار با یکدیگر همکاری کرده‌اند. دی‌کاپریو 35 ساله در نشست خبری این فیلم در پاسخ به این سئوال که کدام یک از نقش‌های او در فیلمی از اسکورسیزی از همه سخت‌تر بوده، گفت: «شاید این یکی.»

او افزود: «این فیلم نمونه‌ای جذاب از مطالعه درباره شخصیتی است که با یک شوک روحی بسیار بزرگ سر و کار دارد.»

دی‌کاپریو همچنین گفت همکاری‌های یک دهه اخیر او با خالق فیلم‌های «گاو خشمگین» و «راننده تاکسی» باعث شد به عنوان یک بازیگر با خود کنار بیاید.

او که اولین بار در فیلم «دار و دسته نیویورکی» با اسکورسیزی همکاری کرد، افزود: «هیچ بازیگری نباید حماقت به خرح بدهد و فرصت همکاری با آقای مارتین اسکورسیزی را از دست بدهد. بی‌صبرانه منتظر همکاری بعدی با او هستم.»

دی‌کاپریو ادامه داد: «عشق او به سینما سر صحنه به همه سرایت می‌کند. سلیقه ما یکی است و هر دو به یک اندازه خود را متعد می‌دانستیم که بهترین فیلم ممکن را بسازیم.»

اسکورسیزی 67 ساله آخرین بار سال 2006 فیلم برنده اسکار «مردگان» باز هم با حضور دی‌کاپریو را روی پرده سینماها داشت که به خاطر آن اسکار بهترین کارگردانی را هم برد.  

«شاتر آیلند» فیلم جدید او بر اساس یک رمان معمایی به همین نام نوشته دنیس لهان ساخته شده که سال 2003 منتشر شد. لهان فیلمنامه‌نویس فیلم «رود میستیک» ساخته کلینت ایستوود با بازی شان پن و تیم رابینز بود و رمان «رفته، عزیزم، رفته» او نیز مبنای فیلمی سینمایی به همین نام به کارگردانی بن افلک شد.

«شاتر آیلند» که نمایش اختصاصی آن برای نمایندگان رسانه‌ها با تشویق فراوان همراه بود، داستان دو مارشال آمریکایی در ماساچوستس دهه 1950 است که برای تحقیق درباره ناپدید شدن یک بیمار روانی به جزیره شاتر در بندر بوستون می‌روند.

لئوناردو دی کاپریو

یکی از این دو مامور قانون، تدی دانیلز (با بازی دی‌کاپریو) در دوران جنگ جهانی دوم در آزادسازی یک اردوگاه کار اجباری متعلق به نازی‌ها نقش داشته و این اتفاق به لحاظ روانی ضربه‌ای بزرگ به او وارد ساخته است. او دائم به یک توطئه بزرگ‌تر فکر می‌کند و به تدریج به جایی می‌رسد که بین واقعیت و خیال سرگردان می‌ماند.

وقتی توفانی شدید اتفاق می‌افتد، این دو مارشال در جزیره گیر می‌افتند که محل نگه‌داری بیماران روانی جنایتکار است.

اسکورسیزی گفت از همان زمان که دی‌کاپریو با فیلم سال 1993 «چه کسی گیلبرت گریپ را می‌خورد» خود را به عنوان یک بازیگر مطرح معرفی کرد، روند کاری او را زیر نظر داشته است.

او افزود اعتماد به این بازیگر باعث شد او بتواند بر نوع همکاری او با متمرکز شود. اسکورسیزی در عین حال گفت با «شاتر آیلند» سعی کرده فضای پارانویایی حاکم بر آمریکا در دهه 1950 را از نو خلق کند.

او گفت: «من از نیویورک دهه 1950، جنگ سرد، پارانویا و پنهان‌کاری تجربه دست اول دارم.»

بن کینگزلی، مارک روفالو، ماکس فون سیدو، میشل ویلیامز و پاتریشیا کلارکسن دیگر بازیگران فیلم جدید اسکورسیزی هستند که تا پیش از نمایش آن در برلین جزئیات آن خیلی مشخص نبود.

«شاتر آیلند» یک روز پس از «روح‌نگار» فیلم جدید رومن پولانسکی در جشنواره برلین به نمایش درآمد. آن فیلم نیز با استقبال منتقدان مواجه شد.

همکاری مجدد اسکورسیزی و دنیرو
اسکورسیزی همچنین در نشست مطبوعاتی از احتمال همکاری مجدد با رابرت دنیرو بازیگر معروف خبر داد که شروع آن به حدود 40 سال پیش و فیلم «خیابان‌های پائین شهر» بازمی‌گردد.

او با اشاره به اینکه پروژه جدید آنها مانند بسیاری از فیلم‌های قبلی با دنیای تبهکاران سر و کار دارد، گفت: «من و باب دنیرو درباره چیزی صحبت می‌کنیم که به آن دنیا ربط داشته باشد. در این مورد هیچ تردیدی نیست»

این دو غول هالیوود بجز «خیابان‌های پائین شهر» در فیلم‌های «راننده تاکسی«، «نیویورک، نیویورک»، «گاو خشمگین»، «سلطان کمدی»، «رفقای خوب»، «تنگه وحشت» و «کازینو» با هم کار کرده‌اند.

شصتمین جشنواره فیلم برلین تا 21 فوریه (دوم اسفند) ادامه دارد و مراسم اعطای جوایز 20 فوریه (اول اسفند) برگزار می‌شود.

خبرگزاری فرانسه / 13 فوریه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 43678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =