شرحی مختصر بر دعای روز بیست ونهم ماه مبارک رمضان

خدایا بر محمّد و آلش رحمت فرست و حسن مصاحبت این روز را روزی ما ساز و از سوء مفارقتش به سبب ارتکاب نافرمانی یا اکتساب گناه کوچک یا بزرگی نگاه‌دار ...

شرحی مختصر بر دعای روز بیست ونهم ماه مبارک رمضان

اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.

به نظر می رسد سالک در این میدان دچار "حیرانی" است. او که خود را در آخرین ساعات این میهمانی عجیب و فرح بخش می بیند، دچار طوفان سهمگین "حیرانی" می گردد. حیرانی که پس از تفکر و معرفت های گذشته بر او حاصل شده است. او از یک طرف خود را در فصل وصل و قرب معشوق می بیند و از طرف دیگر خوفِ گرفتاری در هجران، و اتمام اطعام الهی بر وجودش چیره شده است. در این هنگام از خداوند می خواهد او را به رحمت خود بپوشاند و "حال قرب او را به مقام قرب" تبدیل کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    3 0
    با پایان رمضان گمان مبرید سفره رحمت حضرت حق برچیده می شود بلکه این ماییم که سفره او را ترک میکنیم. سفره رحمت او برچیدنی نیست.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    خدایا بر محمّد و آلش رحمت فرست و حسن مصاحبت این روز را روزی ما ساز و از سوء مفارقتش به سبب ارتکاب نافرمانی یا اکتساب گناه کوچک یا بزرگی نگاه‌دار و بارخدایا ما را به خاطر منافعمون مجبور نکن با تزویر و دروغ با مردم روبرو بشیم . خدایا دروغ را از ما ملت مسلمان دور بگردان . بار الها کسانی که در این ماه مبارک مدام خبر دروغ و کذب به خورد مردم میدادند رو اگه قابل هدایتند هدایت و الا عذاب خود را بر انها نازل بگردان . آمین یارب العالمین اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّد اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّد اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّد اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّد اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّد