۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۷

یکی از مقامات ارشد طالبان اعلام کرد که نیروهای این گروه شبه‌نظامی در برابر حمله سنگین ناتو و ارتش افغانستان بشدت مقاومت کرده و همچنان کنترل شهر جنوبی مارجه در ولایت هلمند را در دست خود دارند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "قاری یوسف احمدی " سخنگوی گروه طالبان افغانستان در تماسی تلفنی از یک منطقه ناشناس در جنوب این کشور تاکید کرد که نیروهای شبه‌نظامی همچنان کنترل شهر مارجه در مجاورت لشکرگاه مرکز ولایت جنوبی هلمند را در دست خود دارند و با تمام قوا در برابر حمله 15 هزار نفری نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و ارتش افغانستان علیه آنها ایستادگی می‌کنند.


سخنگوی طالبان در ادامه، اظهارات مقامات دولتی افغانستان و مقامات نظامی غرب مبنی بر این که تاکنون 20 نفر از نیروهای طالبان در حمله مشترک نیروهای ناتو و ارتش افغانستان علیه آنها کشته شدند را رد کرده و گفت این اظهارات پایه و اساس دقیقی ندارد و در این زمینه کاملا غلو شده است.


احمدی در این تماس تلفنی با اشاره به این که تعداد زیادی از نیروهای طالبان با تمام نیرو و توان نظامی خود در برابر حمله مشترک علیه آنها مقاومت می‌کنند گفت که تاکنون 2 تن از نیروهای طالبان کشته و دو نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
بر اساس ارزیابیهای اولیه نزدیک به 400 تا 1 هزار نفر از نیروهای طالبان در این منطقه جنوبی افغانستان با نیروهای ناتو و افغانستان مبارزه می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 43685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =