عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: به طور کلی مشخص نیست داروهای قاچاق از کدام کشورها وارد ایران می شوند، متاسفانه مجازات های کنونی برای قاچاقچیان دارو و فروشندگان داروهای تقلبی کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عبدالرضا مصری درآستانه برگزاری سمینار مبارزه با قاچاق دارو و داروهای تقلبی گفت: این که داروهای قاچاق از کجا وارد می شوند چندان مشخص نیست اما این که در کجا تولید می شوند به طور عمده مشخص است. هرچند که بعضأ محل تولیدبرخی اقلام نیز مشخص نیست که آیا خارج از ایران است یا داخل کشور.

وی درباره عوارض ناشی از مصرف داروهای قاچاق تأکید کرد: متأسفانه داروهای فاقد استاندارد و بدون تأیید سازمان غذا و دارو و نیز داروهای قاچاق به اندازه ای به مردم صدمه زده که عمده آنها در جریان عوارض و تبعات ناشی از مصرف چنین داروهایی هستند.

وزیر اسبق رفاه گفت: به طور جدی از مردم می خواهیم عمر، سلامتی و پول شان را صرف خرید داروهای به اصطلاح تک نسخه ای از ناصرخسرو نکنند؛ بلکه به مراکز تک نسخه ای و هلال احمر مراجعه کنند که از مبادی رسمی داروهای تک نسخه ای را تهیه می کنند.

مصری گفت: به نظر من مجازات های فعلی برای قاچاق دارو و تولید کنندگان داروهای تقلبی به هیچ عنوان کفایت نمی کند. زیرا اگر این قوانین کفایت می کرد نباید شاهد قاچاق و توزیع داروهای تقلبی در کشور بودیم.

وی تاکیدکرد: کسی که با سلامتی مردم بازی می کند باید با سلامتی اش بازی کرد این که جریمه اش کنیم، دو روز حبس و... هیچ اثری ندارد.

گفتنی است سمینار مبارزه با قاچاق دارو، صبح روز هشتم مرداد با حضور ده‌ها متخصصین دارویی داخلی و سخنرانان خارجی در هتل اوین تهران برگزار می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =