۰ نفر
۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
نماز عیدفطر در خرم آباد برگزار شد

خطیب نماز عید فطر خرم‌آباد نماز عید فطر را نمادی از وحدت، اتحاد، شکوه و عظمت مسلمانان دانست که قدرت اسلام را به نمایش می‌گذارد و افزود: در ماه مبارک رمضان دستاوردهای معنوی بسیاری حاصل شده که باید حفظ شود.

به گزارش خبرآنلاین،  همزمان با فرا رسيدن ماه شوال و عيد سعيد فطر، نماز اين عيد بزرگ امروز شنبه، 27 تير با حضور پرشور مردم روزه‌دار و مؤمن لرستان در شهرهاي مختلف استان اقامه شد.
بر اساس اين گزارش، مردم لرستان پس از يک ماه بندگي و روزه‌داري، در اين روز با نداي «الله اکبر ولله الحمد الحمدالله علي ما هدانا»، به استقبال نماز عيد فطر رفتند و با قنونت‌هاي دل‌نواز نماز، مغفرت و رحمت الهي را از درگاه خداوند خواستار شدند.
در خرم‌آباد نماز عيد فطر در مصلاي الغدير به امامت حجت‌الاسلام و المسلمين ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، و با حضور مسئولان از جمله بازوند، استاندار و خجسته‌پور فرماندار خرم‌آباد اقامه شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌هاي نماز عيد فطر با تبريک به‌ مناسبت عيد سعيد فطر، گفت: روز عيد فطر را روز بازگشت انسان به فطرت است.
وي افزود: پس از يک ماه بندگي در ماه مبارک رمضان، انسان مانند کودکي که تازه متولد شده، از معاصي پاک مي‌شود و در اين روز منادي ندا مي‌دهد که اي مؤمنان بشتابيد به‌سوي پاداش الهي، بنابراين روز عيد فطر روز شکرگذاري به درگاه خداوند است.
خطيب نماز عيد فطر خرم‌آباد با بيان اين‌که برجسته‌ترين اعمال در روز عيد فطر، زکات فطره و نماز عيد فطر است، گفت: در اين روز مسلمانان دو دعاي مهم به درگاه خداوند دارند، نخست اين‌که آن‌ها را در هر خيري وارد کند و دوم اين‌که از هر شري خارج شوند.
حجت‌الاسلام ميرعمادي نماز عيد فطر را نمادي از وحدت، اتحاد، شکوه و عظمت مسلمانان است که قدرت اسلام را به نمايش مي‌گذارد، دانست و اضافه کرد: روز عيد فطر را از آن جهت عيد ناميده‌اند که مسلمانان در اين روز اجتماع بزرگي برپا خواهند کرد و خداوند را به‌خاطر نعمت‌هايي که در ماه رمضان به آن‌ها عنايت کرده شکرگزار هستند.
وي در ادامه با اشاره به تحولات منطقه گفت: دنيا بايد به ‌سمت استکبارستيزي حرکت کند چرا که با ترويج اين مهم در دنيا، جهان به‌ سمت صلح، آرامش، ثبات و امنيت حرکت خواهد کرد.
وي رسيدن به توافق و جمع‌بندي مذاکرات را از نمونه‌هاي بارز مقاومت ملت ايران در مقابل شش قدرت برتر دنيا عنوان کرد و افزود: امروز مقاومت و صبر ملت ايران نتيجه داده و به برکت اين مقاومت، دنيا ايران هسته‌اي را به رسميت شناخته و آمريکا در برابر خواسته به حق مردم ايران تسليم شده است.
وي ادامه داد: امروز آمريکا اعتراف مي‎‌کند 36 سال تحريم ظالمانه را بر ملت ايران روا داشته و بايد به‌دليل اين ظلم بزرگ و فشاري که به ملت ايران وارد کرده توبه کند.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد عيد فطر را نماد وحدت و معنويت جهان اسلام دانست و گفت: متاسفانه دشمنان اسلام اين مهم را نشانه گرفته‌اند و امروز دنياي استکبار با با حمايت از رژيم غاصب اسرائيل در سرزمين مقدس اسلام، زمينه تفرقه و اختلاف مسلمانان را فراهم کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي اضافه کرد: امروز استکبار جهاني با تحريک ارتجاع عرب و گروه هاي متحجر تروريستي معنويت مسلمانان را هدف قرار داده‌ است.
وي با اشاره به اين‌که دين اسلام پرچم‌دار معنويت است، افزود: متاسفانه با اقدامات گروه‌هاي تروريستي منحرف و متحجر ازجمله داعش، القاعده و النصره، جز شمشير و کشتن بي‌گناهان مفهوم ديگيري از اسلام به ذهن نمي‌رسد چرا که اسلامي که داعش به‌دنبال آن است شباهتي به اسلام ناب ندارد.
وي تصريح کرد: امروز اسلام مظلوم است و بزرگ‌ترين ظلم در حق اسلام و مسلمين روا داشته مي‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين ميرعمادي ادامه داد: آمريکا ديگر مستقيم در مقابل مسلمانان قرار نمي‌گيرد بلکه جنگ نيابتي به راه انداخته و با تحريک حکام آل‌سعود به اهداف خود مي انديشد.
وي با محکوم کردن حمله آل‌سعود به ملت يمن به‎ويژه در ماه مبارک رمضان و عيد فطر، گفت: آل سعود همان‌طور که در تجاوز به بحرين و سرکوب مسلمانان اين کشور دست خالي ماند در حمله به يمن نيز نتيجه‌اي نخواهد گرفت.
وي با بيان اينکه وحدت مسلمين در بلاد اسلامي مورد هجمه قرار گرفته است، اظهارکرد: تجربه نشان داده مقاومت در برابر استکبار و متجاوزان پيروزي‌بخش بوده که جنگ 22 و 33 روزه لبنان، مقاومت مردم بحرين و يمن و مهم تر از مهم توافق و جمع‌بندي مذاکرات نمونه اين مقاومت‌ها است.
امام جمعه خرم‌آباد همچنين در بخش ديگري از سخنان خود اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان دستاوردهاي معنوي بسياري حاصل شده که بايد حفظ شود.
يادآور مي‌شود، نماز عيد فطر همزمان در 300 محل استان لرستان اقامه شد و اين نماز در شهرها و بخش‌ها به امامت امام‌جمعه شهرها و در روستاهاي پرجمعيت نيز به امامت مبلغي که در ماه مبارک رمضان براي ارائه برنامه‌هاي فرهنگي به روستا اعزام‌ شده، اقامه شد. -

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =