تیم های اسپانیایی در سال های اخیر، به معنای واقعی کلمه ترکانده اند!

خبرگزاری خبرآنلاین - قصد داریم 5 لیگ معتبر اروپایی را در 5 مطلب جداگانه، وضعیت فصل گذشته و آینده‌شان را بررسی کنیم. نخست از اسپانیا آغاز می کنیم.

اروپا دو سال است تمام و کمال در تسخیر غول های اسپانیایی است. پس از فینال لیسبون و حضور دو تیم از شهر مادرید و قهرمانی قوهای سپید این شهر، فینال برلین هم متعلق به تیمی از لالیگا اسپانیا و رقیب رئالی ها بود. بارسلونا در یک فینال مقتدرانه در طول 90 دقیقه با 3 گل یوونتوس را شکست داد. کارشناسان معتقدند بعید است در فینال میلان - 2016 و کاردیف - 2017 ، تیمی از این لیگ حضور نداشته باشد. آن ها سال های سال است در بین 4 تیم اول اروپا حداقل یک نماینده دارند. در یورو لیگ والنسیا و به خصوص سویا آن جا را تبدیل به حیاط خلوت خود کرده اند. سویا برای دومین سال متوالی موفق شد جام قهرمانی این رقابت ها را به خانه خود ببرد.
بی اغراق اسپانیایی ها پادشاهان اروپا در دوسال گذشته بودند. وضعیت به حدی جالب است که حذف رئال مادرید در نیمه نهایی و قبل از مسابقه فینال برابر یوونتوس، یک ناکامی تلقی می شود. دو تیم اول این رقابت ها، به مانند سال های گذشته، باز هم به عنوان با ارزش ترین تیم های ورزشی جهان معرفی شدند. ارزش رئال مادرید چیزی جدود 3.26 میلیارد دلار است.
غیر از دو غول بزرگ این کشور، سه تیم اتلتیکو مادرید، والنسیا و سویا نیز وضعیتی رو به رشد را پشت سر می گذرانند. ویا رئال هم مانند گذشته در حال تبدیل شدن یه تیمی بزرگ و قدرتمند است.
در فصلی که پشت سر گذاشتیم رئال مادرید 118 گل و بارسلونا 110 گل به ثمر رساندند. آقای گل های دو تیم به اندازه یا بیشتر از نیمی از تیم های اروپایی گل به ثمر رسانده اند. مثلث های هجومی مهارناپذیر این دو تیم، توان دفاع از هر تیمی را می گیرند.
وضعیت داخلی لیگ اسپانیا، پس از آن که سال گذشته دچار یک مثلث برای کسب عنوان قهرمانی شده بود،‌ به روال عادی خود برگشت و باز هم جدال بین بارسلونا و رئال مادرید بود. اتلتیکو در فصل گذشته یارای رقابت با این دو تیم را نداشت. نیمی از فصل را رئال و نیمی دیگر را بارسلونایی ها صدرنشین بودند. اما سه تیم اتلتیکو، والنسیا و سویا، به شدت برای این دو تیم مشکل ساز شده بودند. اگر از 7 تیم ابتدای جدول لالیگا چشم پوشی کنیم،‌ مابقی تیم های این لیگ اما وضعیتی اسف بار دارند. تیم هایی با بحران های جدی مالی و مدیریتی. لیگ اسپانیا، لیگی با دو نیمه متفاوت است. چند تیم متمول و پول دار، در کنار تیم هایی با مشکلات مالی. اختلاف این لیگ را می توان در نتیجه هایی مثل 9-1 و 6-2 جستجو و مشاهده کرد. تفاضل گل تیم کوردوبا، فصل گذشته -46 بود! در تمام لیگ ها چنین تفاضل گلی استثنایی است.
سال آینده، غول های این کشور وضعیتی بهتر از این هم خواهند داشت. رئالی‌ها با حفظ تمام ستارگان خود و اضافه کردن دنیلو و چند بازین آکادمی از جمله وازکز، قصد دارند تیمی قوی تر و مخوف تر از سال قبل باشند. بارسا هم دلیلی ندیده تا به تیم برنده سه گانه چندان دست بزند. هر چند بازیکنانی مانند آردا توران و الکس ویدال هم جذب شده اند که برای تقویت تیم لازم بودند. آنها از نیم فصل می توانند به میدان بروند. والنسیا 3 خرید بالای 15 میلیون و 3 خرید بالای 25 میلیون یورو داشته و آماده است تا در رقابت های اروپایی و لیگ داخلی بدرخشد. سویا هم ثابت کرده است باشگاهی با پشتوانه بازیکن خوب است و به این راحتی ها در رقابت ها جا نمی ماند. بیلبائویی که سال گذشته توانسته بود با پیروزی برابر ناپولی جواز حضور در دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان را کسب کند، امسال امیدوار است بتواند در لیگ اروپا بدرخشد.
در هرصورت کارشناسان باز هم رئال مادرید و بارسلونا را شانس های اول و دوم کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا می دانند. سویا و والنسیا هم که به خوبی راه صعود به مراحل پایانی لیگ اروپا را آموخته اند. اگر سال آینده هم اروپا جام هایش را تقدیم این تیم ها کند، باید قبول کرد لیگ های دیگر باید در برابر این لیگ زانو بزنند. اسپانیا در فصل آینده تنها کشوری خواهد بود که به احتمال فراوان، 5 نماینده در لیگ قهرمانان خواهد داشت.
سیستم مدیریتی تیم های بزرگ اسپانیا به گونه ای بنیان گذاشته است که سال های سال در اوج خواهند ماند. تصور عدم حضور بارسلونا و رئال در جمع تیم های برتر اروپایی این روزها غیرممکن می نماید.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =