تاثیر چربی های اشباع شده در کیک و شیرینی بر مغز مانند مواد مخدر است

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که اثر خوراکی های مملو از چربی های اشباع شده مانند کیک، بیسکویت بر مغز همانند مواد مخدر است؛ بطوریکه فرد مصرف کننده همانند یک معتاد مجبور می شود که در طول زمان مقدار مصرف خود را برای بدست آوردن سطح لذت اولیه افزایش دهد.

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا ، محققان دانشگاه مونترال در کانادا در مطالعه بر روی موش متوجه شدند که مصرف خوراکی های مملو از چربی های اشباع شده موجب افزایش رفتار پاداشی می شوند.

رفتار پاداشی در واقع پاسخی است به محرکی که باعث احساس لذت می شود.چربی های اشباع شده از نوع چربی است که در کره و گوشت خوک، کیک، کیک و بیسکویت، گوشت، سوسیس، کالباس، پنیر و خامه یافت می شود.

این چربی همچنین در روغن، پیه، روغن نخل و روغن نارگیل نیز یافت می شود.محققان در این مطالعه سه گروه موش را مورد مطالعه قرار دادند؛ آنها به یک گروه موش غذاهای حاوی چربی خوب اشباع نشده ، به گروه دوم غذاهای مملو از چربی اشباع شده دادند و به گروه سوم که به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته بودند یک رژیم غذای کم چرب دادند.

نتیجه این مطالعه نشان داد که عملکرد دوپامین که مسئول تحریک سیستم پاداش در مغز است در گروهی که مقدار زیادی چربی اشباع شده مثرف کرده بودند، افزایش می یابد.محققان از دانشگاه مونترال در کانادا می گویند: این موضوع باعث می شود که مغز برای کسب سطح لذت اولیه مصرف این خوراکی ها را افزایش دهد.

محققان در نتیجه گیری اعلام کردند: فردی که مقدار بسیار زیادی چربی اشباع شده مصرف می کند به مرور مجبور می شود که برای جبران کاهش لذتی که تجربه می کند مصرف خود را افزایش دهد تا به آن سطح لذتی که در ابتدا تجربه کرده است، دست یابد.

1919

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =