عواقب طوفان در تهران؛ ریزش کوه در امام‌زاده داوود/ 30 حادثه در پایتخت/ هراز مسدود شد

ایسنا نوشت:

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع نزدیک به 30 حادثه عملیاتی در پی طوفان امروز غروب پایتخت خبر داد.

سید جلال ملکی دراین‌باره گفت: درپی وقوع طوفان در پایتخت و برابر آخرین آماری که تا لحظاتی پیش، از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی پایتخت اعلام شده است، تاکنون حدود 30 حادثه عملیاتی در پایتخت رخ داده که منجر به اعزام آتش‌نشانان شده است.

وی با بیان اینکه "عمده حوادث در سطح مناطق یک و دو عملیات آتش‌نشانی یعنی شمال، شمال‌غرب و غرب پایتخت رخ داده است"، گفت: قطع درختان، آب‌گرفتگی معابر، سقوط داربست، سقوط کابل برق و ... از جمله مواردی بوده که آتش‌نشانان در آن حضور داشته‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این حوادث تاکنون مورد فوتی و مصدوم نداشته است، گفت: تنها خسارات مالی به جا مانده و لازم است شهروندان از تردد غیرضرور در معابر و خیابان‌ها خودداری کنند.

به گفته ملکی بیشترین حوادث طوفان پایتخت در مناطق 22، 3 ، 5، 2 و 21 شهرداری رخ داده است.

ریزش کوه در جاده امامزاده داوود

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در تشریح وضعیت ترافیکی پایتخت پس از طوفان، از وجود ترافیک سنگین در اغلب بزرگراه‌های پایتخت و آب‌گرفتگی معابر خبر داد.

سرهنگ "حسن عابدی" در این‌باره گفت: در حال حاضر در بخش‌هایی از بزرگراه آزادگان، جاده مخصوص کرج، جاده قدیم کرج و ... شاهد وقوع آب‌گرفتگی هستیم و به تبع آن حرکت خودروها به کندی انجام می‌شود و ترافیک در این محورهای سنگین است.

وی با بیان اینکه در نقاطی از بزرگراه شهید همت نیز شاهد ترافیک سنگین به دلیل آبگرفتگی معابر هستیم، گفت: این وضعیت در محدوده جنت‌آباد شدیدتر است و حرکت به کندی انجام می‌شود.

عابدی درباره وضعیت ترافیکی بزرگراه‌های شهید حکیم، شهید مدرس، شهید چمران، نواب، امام علی(ع) و ... نیز گفت: در پاره‌ای از نقاط بزرگراه‌های پایتخت نیز آب‌گرفتگی رخ داده اما شدت آب‌گرفتگی در معابر و بزرگراه‌های غربی پایتخت بیشتر است و شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین در معابر و بزرگرا‌ه‌های پایتخت هستیم.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از شکستگی درخت در خیابان شریعتی محدوده بیمارستان مفید خبر داد و گفت: در پی این حادثه نیز خیابان شریعتی مسدود شده و تردد به کندی در حال انجام است. ضمن اینکه در نقاط دیگری از پایتخت نیز شاهد شکستگی درختان در معابر هستیم و همین امر موجب اخلال در ترافیک شده است که امیدوارم عوامل شهرداری زودتر نسبت به بازگشایی معابر اقدام کنند.

عابدی همچنین از ریزش کوه در جاده امامزاده داود خبر داد و افزود:‌ در پی این حادثه جاده مسدود نشده اما تردد در آن به کندی انجام می‌شود.

وی از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه حرکت و از سبقت غیرمجاز پرهیز کنند چراکه با توجه به آب‌گرفتگی معابر امکان واژگونی در این‌شرایط وجود دارد.

هراز مسدود شد

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از انسداد محور هراز درپی ریزش کوه خبر داد و آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

سرهنگ نادر رحمانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور، گفت: از دقایقی قبل محور هراز در محدوده گزنک به دلیل ریزش کوه مسدود شد و تردد از این محور امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه "عوامل راهداری مشغول بازگشایی مسیر هستند"، گفت: هراز تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد از مسیرهای جایگزین انجام خواهد شد.

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ترافیک در محور چالوس محدوده‌های مرزن‌آباد و تونل کندوان نیمه سنگین است، گفت: همچنین محور فیروزکوه نیز که ساعاتی پیس به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود بازگشایی شد اما همچنان در محدوده‌های شیرگاه، سوادکوه و ... این محور، ترافیک نیمه‌سنگین است.

رحمانی ادامه داد: در محور قم - تهران و اتوبان قزوین - کرج و کرج - تهران نیز شاهد ترافیک پرحجم هستیم.

وی با اشاره به وقوع طوفان توام با گرد و غبار در دو استان تهران و البرز، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث کاهش دید و ترافیک سنگین در جاده‌های این محدوده شده بود که در حال حاضر رفع شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ز A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    ساعت حدود 7 شب يكشنبه 28 تير در اتوبان قزوين تهران بعد از نيروگاه شهيد رجايي و قبل از ابيك طوفان وحشتناكي رخ داد به طوري كه ديد در اتوبان از بين رفت و ماشين هاي جلويي ديده نميشدند. هوا بسيار تاريك بود و گرد و غبار و سنگريزه ماشين ها رو در بر گرفته بود.