واحدمرکزی خبر

وزیر دفاع آمریکا می گوید قصد ندارد نظر نخست وزیر اسرائیل را درباره توافق هسته ای با ایران تغییر دهد بلکه برای تحکیم روابط نظامی به اسرائیل سفر کرده است.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ، اشتون کارتر ، وزیر دفاع آمریکا ، یک شنبه شب وارد اراضی اشغالی شد تا در دیدار با مقام های رژیم صهیونیستی به آنان اطمینان بدهد توافق با ایران ، این رژیم را تهدید نمی کند.
کارتر پیش از فرود در فرودگاه بن گورین تل آویو ، به خبرنگارانی که او را همراهی می کردند گفت: انتظار ندارم موضع اسرائیل در مخالفت با توافق هسته ای با ایران تغییر کند بلکه به اسرائیل آمده ام تا در دیدار با مقام های اسرائیلی راه های تحکیم روابط نظامی دوجانبه را بررسی کنم.
وی افزود: « قصد ندارم ذهنیت کسی را در اسرائیل تغییر دهم. هدفم از سفر به اسرائیل این نیست.»

اشتون کارتر قرار است روز دوشنبه با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کند و روز سه شنبه هم با بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر دیدار خواهد کرد.

وی نخستین عضو کابینه باراک اوباماست که پس از جمع بندی گفتگوهای هسته ای در وین به اراضی اشغالی سفر می کند. پس از دیدار ، کارتر به اردن و عربستان سعودی می رود.

وزیر دفاع آمریکا درباره توافق هسته ای هم مدعی شد: « این توافقی خوب است که یکی از عوامل مهم خطر ، تهدید و ابهام را از منطقه دور می کند. در ضمن ، دور شدن این تهدید از منطقه نه تنها از سوی آمریکا بلکه از سوی جامعه بین المللی قابل راستی آزمایی خواهد بود.»
کارتر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا فکر می کند پس از این توافق ، اسرائیل حمله نظامی پیشگیرانه به ایران خواهد کرد یا نه گفت آمریکا چند سال است که درباره گزینه نظامی با اسرائیل بحث و تبادل نظر می کند.

وی افزود: « یکی از علت هایی که این توافق ، توافقی خوب است این است که جلوی اقدام نظامی را نمی گیرد ، گزینه نظامی که من مسئول آن هستم حفظ و تقویت خواهد شد.»

اشتون کارتر به این نکته هم اذعان کرد که نتانیاهو مخالف سرسخت توافق است و معتقد است با این توافق ، ایران به قدرتی هسته ای تبدیل می شود. وی گفت درباره این که نظر ما با اسرائیل متفاوت است اتفاق نظر داریم. « دوستان همیشه با هم موافق نیستند اما چندین دهه است که آمریکا و اسرائیل همکاری تنگاتنگ دراند.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    2 0
    آقای نتانیاهو مطمئن باش گربه محض رضای خدا موش نمی گیرد. آمریکا فرانسه وچین وروسیه آلمان و انگلیس مانند شما دنبال منافع خودشان به قیمت اسیب زدن به دیگران هستند. با ایران توافق می کنند به شما اسلحه می فروشند و تمام این آشوبهای در جهان به خاطر مسائل اقتصادی و ضعیف النفس بودن قدرتها و سردمدارانشان هست . به جای فرافکنی و دنبال دشمن گشتن دشمن درون خود را بشناس .