تلفات سیل در استان های شمالی ادامه دارد/ کشف جسد یک زن محلی از رودخانه، ۵ کشته و مفقود شدن ۵۰ خودرو

استان های شمالی کشورِ، به خصوص شهرها و روستاهایی که در محور کرج – چالوس در محدوده آسارا و روستای سیجان قرار دارند، هنوز با تلفات سیل دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیرکل ستاد بحران استان البرز در گفتگو با مهر خبر داده است که در محور کرج – چالوس در محدوده آسارا و روستای سیجان ۵ تن کشته و بیش از ۱۰ تن مفقود شده اند.

ابوالقاسم باقری از مفقود شدن ۵۰ دستگاه خودرو در سیل محور کرج – چالوس محدوده آسارا نیز خبر داد و افزود: احتمال افزایش آمار کشته شدگان وجود دارد.

علاوه بر این، سرهنگ حسن عابدی  با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی در محور امام‌زاده داوود(ع) اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر در مسیر شمال به جنوب این محور یعنی از امام‌زاده داوود(ع) به‌سمت کن، هیچ مشکلی وجود ندارد و تردد در این مسیر در جریان است.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به تسنیم گفت: در حال حاضر تمام بار ترافیکی در این مسیر تخلیه شده است و هیچ خودرویی در مسیر امام‌زاده تا کن باقی نمانده است.

وی افزود: البته با توجه به آبگرفتگی پلی در منطقه «کشار» و وجود گل و لای فراوان در این بخش، تردد از میدان کوهسار به‌سمت امام‌زاده ممنوع است.

عابدی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت مسافرانی که عصر دیروز احتمالاٌ در حاشیه رودخانه امام‌زاده داوود اتراق کرده و چادر زده بودند و تلفات احتمالی طغیان روز گذشته این رودخانه عنوان کرد: طبق آخرین اخبار، صبح امروز جسد یکی از زنان محلی از آب گرفته شد و تعدادی از اجساد نیز توسط عوامل امداد و نجات هلال احمر از رودخانه گرفته شدند ولی هنوز آمار کاملی از تلفات این سیلاب در دست نیست.

وضعیت امداد رسانی از سوی سازمان هلال احمر

همچنین مرتضی مرادی‌پور مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام گزارش عملیات امداد و نجات ۴۸ ساعت گذشته با توجه به بارش‌های شدید در برخی استان ها و وقوع سیل و آبگرفتگی و همچنین انسداد مسیرهای منتهی به رودخانه‌ها، به ایسنا گفت: سیل و آبگرفتگی در استان‌های تهران، البرز، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، کرمان، قزوین، کردستان و مازندران خساراتی را به دنبال داشته است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی استان‌ها و بازگشت مسافران از سفرهای تعطیلات عید سعید فطر، در محورهایی چون سقز، سنندج، کرج – چالوس، فیروزکوه، هراز و امامزاده داوود هموطنان دچار حادثه شدند.

 

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به امدادرسانی در محور کرج – چالوس به طور مشخص در روستای سیجان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به بارش و آبگرفتگی در محورهای منتهی به رودخانه‌ها، امدادرسانی‌های لازم صورت گرفت و عملیات امداد و نجات در این روستا همچنان ادامه دارد.

 

وی درباره امدادرسانی به مردم گرفتار در تونل در جاده امامزاده داوود، اظهار کرد: تیم‌های عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و البرز نیز در محورهای فیروزکوه و هراز به صورت پراکنده به امدادرسانی پرداختند؛ اما در جاده امامزاده داوود (ع) در محدوده روستای سنگان، ریزش تونل منجر به مسدود شدن این جاده شد و تعدادی از هموطنان با انسداد مسیر در تونل گرفتار شده بودند که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر نسبت به رهاسازی ۲۰ تن از افراد گرفتار در تونل اقدامات لازم را انجام دادند.

 

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، مرادی پور افزود: با توجه به اینکه جاده امامزاده داوود در محدوده شهری قرار دارد، راهداری، آتش نشانی و همچنین اداره کل مدیریت بحران استان تهران، به همراه هلال احمر در عملیات حضور دارند و انجام عملیات امداد ونجات و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

 

به گفته مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، عملیات امداد و نجات در محورهای مواصلاتی امامزاده داوود، هراز و چالوس هنوز به پایان نرسیده است، آمار نهایی مصدومان پس از اتمام عملیات اعلام خواهد شد. 

۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    50 تا خودرو مفقود شده بعد تعداد کشته ها 5 تاست. یعنی خرزو خان پشت فرمون این ماشینها بوده؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    این گشت امداد و....برای کی است .فقط برای مانور؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    خدایا چه عید تلخی شد واسه مرم
  • مهدی A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    هر بلایی کز تو امد رحمتی است