موتومبا ، این گره کور فوتبال ایران چه سرنوشتی را برای لیگ رقم می زند؟ پرونده ای که حالا راه آهنی ها می گویند در صدور حکم بر علیه شان انصاف زیر پا گذاشته شده و عمل غیرقانونی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ماراتن پرونده شکایت پیکان از راه آهن درحالی تا کمتر از 24 ساعت دیگر تا نهایی شدن فاصله دارد، به نظر می رسد دوباره حکمی صادر می شود که شوکی بزرگ به فوتبال ایران است. این بار بعد از مدارکی که راه آهنی ها به فدراسیون فوتبال ارائه کرده اند، این گمانه زنی قوت گرفته که راه آهن بار دیگر در لیگ برتر ماندنی می شود و پیکان سقوط می کند. یعنی کمیته استیناف رایی را که خودش داده بود را می شکند. راه آهنی ها البته برای اثبات ادعای شان در بی گناهی چند قدم سازنده بزرگ برداشتند. ابتدا اینکه توانستند اصالت مجوز بازی صادرشده از سوی تیم ترکیه ای را برا ی موتومبا اثبات کنند. این یعنی اتهام جعل مدرک برای بازیکن آفریقایی را برطرف کردند. دوم اینکه آنها به حکم اولیه کمیته انضباطی استناد می کنند که به کمیته استیناف تنها اجازه داده بود در مورد بند یک حکم ورود کند یعنی مجازات موتومبا را بررسی کند نه تیم راه آهن و این تیم را مبری از نقش در تخلف دانسته بود.
اتفاقی که با توجه به صدور آی تی سی از سوی فدراسیون ترکیه و تیم ترکیه ای به نظر درست می رسد و اصرار فدراسیون فوتبال ایران هم در صدور این آی تی سی اشتباهی از سوی مجموعه سازمان لیگ بوده است و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال همان زمان می توانستند با پذیرش اشتباه خود، رای به تکرار بازی می دادند و این همه مصیبت را برای فوتبال ایران ایجاد نمی کردند اما حالا در این کلاف سر درگم که یک سویش پول مستقیم بیت المال یعنی پول نفت قرار دارد و تیمی که زنجانی از بدهی هایش به وزارت نفت و بیت المال خریده بود و بخشی از پروژه برندسازی سورینتش بود قرار گرفته و سوی دیگرش یک شرکت شبه دولتی چون پیکان. اینکه در نهایت فدراسیون فوتبال رای را برا اساس مستندات جدید به سود راه آهن می دهد یا کمیته استیناف و قاضی صالحی بر رایی که داده پافشاری می کند و درحالی که راه آهنی ها به استناد 3 ایراد قانونی می گویند نباید این حکم به سود راه آهن صادر می شده بر رای خود پافشاری می کند؛ تا امشب یا نهایتا فردا مشخص خواهد شد .
اما اینکه در نهایت فدراسیون رای را به سود کدام تیم می دهد یا چه تصمیمی می گیرد بخشی از ماجراست و اینکه آیا اشتباه خودش را می پذیرد و با این اشتباه برخورد می کند، بخش مهمتر داستان است که نباید در دل همه این هیاهوها فراموش شود. اینکه باشگاه راه آهن بر اساس قوانین بین المللی فوتبال می گوید وقتی فدراسیون فوتبال ترکیه به اصرار فدراسیون ایران برای بازیکنی آی تی سی صادر کرده، یعنی آنها تخلفی نداشتند و البته پیکانی ها هم از ابتدا شکایت داشتند  که بازیکن مورد نظر غیرقانونی است.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =