۰ نفر
۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰

شانا نوشت:

قیمت نفت ایران در هفته منتهی به ١٠ ژوئیه ( جمعه، ١٩ تیرماه) در بازارهای جهانی بیش از سه دلار کاهش یافت.

 قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ١٠ ژوئیه سه دلار و ٦١ سنت کاهش یافت و به ٥٦ دلار و ٦١ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سبک ایران از ابتدای امسال تا کنون ٥٥ دلار و ٦٦ سنت بوده است.

قیمت نفت سنگین ایران نیز به ٥٥ دلار و ٤١ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته سه دلار و ٢٣ سنت برای هر بشکه کاهش یافت؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٥٣ دلار و ٥٧ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی با سه دلار و٨٣ سنت کاهش به ٥٥ دلار و هفت سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت سبد نفتی اوپک از ابتدای امسال تاکنون ٥٥ دلار و ٢١ سنت برای هر بشکه بوده است.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت خام دبلیو تی آی در هفته منتهی به ١٠ژوئیه با کاهش پنج دلار و ٢٩ سنت، شاهد بیشترین کاهش بود؛ هربشکه نفت دبلیو تی آی در هفته مورد بررسی ٥٢ دلار ٥٤ سنت معامله شد.

قیمت نفت برنت نیز با چهار دلار و سه سنت کاهش به ٥٦ دلار و ٦٠ سنت رسید؛ میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تا کنون ٥٧ دلار و ٩٣ سنت بوده است.

قیمت نفت خام دوبی نیز با سه دلار و ٥٩ سنت کاهش  به ٥٧ دلار و ١٢ سنت و عمان نیز با سه دلار و ٥٣ سنت کاهش به ٥٧ دلار و ١٨ سنت برای هر بشکه رسید.

 در این میان بورس بازان در بازار بورس نایمکس، خالص وضع خرید خود را در قراردادهای آتی و اختیاری به میزان ٤٢ هزار ٤٢٦ قرارداد کاهش دادند و آن را به سطح ١٧٣ هزر و ٧٢٦ قرارداد رساندند و به این ترتیب به روند نزولی قیمت ها کمک کردند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =