فرشید طالبی از لحاظ عناوین قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی با سه تیم مختلف- فجر شهید سپاسی شیراز،ذوب آهن و سپاهان اصفهان- به نوعی رکورددار است.

 

آریا صالحی - خبرگزاری خبرآنلاین: فرشید طالبی؛ او توانسته کاندیدای بهترین فوتبالیست آسیا شود. طالبی تنها بازیکن فارسی است که توانسته به عنوان یکی از دو مدافع برتر فوتبال قاره کهن انتخاب شود.
طالبی اما فصل گذشته با وجود پیشنهاداتی که از تیم هایی چون پدیده و نفت مسجد سلیمان داشت اصلا بازی نکرد.

این سوالی بود که البته شایعاتی هم به همراه داشت. شایعاتی مانند این که او به دلیل مصدویتی کهنه دیگر قادر به بازی کردن نیست و یا این که تیمی در لیگ برتر او را نمی خواهد و...

این بازیکن مدتی پیش در صفحه اینستاگرامش عکسی منتشر کرد و توضیحاتی نوشت که نشان می دهد او مدتهاست تمرین می کند و ظاهرا بدنش حسابی روی فرم است.

همه این مسایل باعث شد تا سراغ مدافع سابق تیم های ذوب آهن،سپاهان و تراکتور برویم و از او درباره غیبت فصل گذشته اش در لیگ برتر سوال کنیم.

طالبی اما در این باره پاسخی داد که تا به حال نمی دانستیم:«راستش برادر کوچکم سال گذشته با بیماری سخت سرطان دست و پنجه نرم می کرد. من وابستگی شدیدی به خانواده ام دارم. هر کاری کردم تا بتوان فصل گذشته به فوتبالم ادامه دهم، نتوانستم. اصلا دست خودم نبود از لحاظ روحی آمادگی اش را نداشتم. این شد که ترجیح دادم شیراز کنار خانواده و برادر مریضم باشم و در دوره درمان کنارش ".

او حرفهایش را اینگونه ادامه می دهد:"بعضی ها می گویند چون سال گذشته پیشنهادی نداشتم بازی نکردم در صورتی که خدا شاهد است اینگونه نبود و به طور مثال نفت مسجد سلیمان و آقای مکوندی سرمربی محترم این تیم بنده را می خواستند که به همان دلایل بالا از ایشان عذر خواستم. البته از دو سه تیم دیگر هم پیشنهاد داشتم. مثلا تراکتوری ها گفتند بیا قرارداد ببند اما ما برای طلب گذشته ات هیچ تضمینی نمی دهیم و..."

مدافع سابق تراکتور درباره وضعیت برادرش می گوید:"خدا را شکر با دعای خیر مردم که واقعا لطف داشتند حال برادرم بهبود یافت و فکر من و خانواده ام تا حدود زیادی راحت شد اما او همچنان زیر نظر پزشکان است"

طالبی درباره وضعیت آمادگی اش می افزاید:"از حدود پنج ماه پیش تمرینات آمادگی بدنی ام را زیر نظر یک مربی خوب کشتی آغاز کرده ام و صبح و شب مشغول تمرین هستم.چند بار هم با لطف و سفارش آقای مصطفی دنیزلی به آکادمی گالاتاسرای در استانبول رفتم و آنجا نیز زیر نظر باتجربه ترین و بهترین متخصصان ورزشی به آمادگی جسمانی ام پرداختم.»

او درباره این که چرا تاکنون با تیمی قرارداد نبسته می گوید:«پیشنهاداتی بوده اما وضعیت قراردادها خیلی مناسب نبوده. شما حساب کنید در باشگاه های ایران معمولا و حداقل 20 در صد از قراردادت را که نمی دهند. مالیات هم هست. حالا اگر رقم قرارداد در حد متوسط هم نباشد که دیگر چیزی باقی نمی ماند."

فرشید در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند در صورت حضور در لیگ برتربتواند درخشش گذشته اش را تکرار کند یا خیر می افزاید:«همه چیز دست خداست. من تلاش خودم را انجام می دهم بقیه اش با خداست. سال2010 که کاندیدای بهترین بازیکن آسیا شدم پشتوانه ای جز خدا نداشتم. اما دیدید که آن اتفاقات خوب برایم رخ داد و سال خوبی با ذوب آهن سپری کردم.»

طالبی در پایان درباره پیشنهاداتش برای بازی هم حرف می زند:« واقعیت امر پیشنهاد مستقیمی از طرف مربیان نبوده، چند پیشنهاد با واسطه داشته ام که قرار شده طی روزهای آینده جدی تر مورد بررسی قرار دهم.»

فرشید بی شک یکی از با اخلاق ترین ها در فوتبال ایران است ، پسری که یک سال به خاطر برادرش قید همه چیز را زده و حالا دوباره می خواهد از نو شروع کند ، هرچند سنش کمی بالا رفته است.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =