کمری که برای تخریب و نابودی هویت تهران بسته شده است

یک معمار و پژوهشگر امور شهری گفت: برخی جوانان می گویند که تهران برای ما مانند نمایشگاه است که مرتب چهره آن تغییر می کند. درحالیکه من فکر می کنم همه ما نیاز داریم به اینکه خاطراتمان از شهری که در آن زندگی کردیم حفظ شود و باعث ماندگاری فرهنگی ما شود اما الان همه بی تفاوت شدیم.

گیتی اعتماد در میزگرد هویت تهران گفت: درست است که تهران مانند اصفهان درکنار زاینده رود نیست اما در کنار کوه البرز قرار داد که هویت خوبی به آن داده است و شما کمتر شهری را در دنیا می بینید که در کوهپایه باشد؛ هرجا که جهت را گم کنید می توانید از طریق کوه دماوند آن را پیدا کنید.

او با بیان اینکه یک زمانی از هر طرف تهران نگاه می کردیم می توانستیم کوه دماوند را ببینیم حتی میدان انقلاب گفت: اما الان با ساخت و سازها این امکان کمتر وجود دارد.

اعتماد گفت: هرچند قدمت تهران به اندازه شهرهای اصفهان، یزد و تبریز نیست اما برای همین حدود 200 ساله هم که پایتخت بوده مکانهای خوبی دارد مثل همین منطقه ۱۲، یا از همین خیابان انقلاب تا میدان فردوسی چقدرما ساختمانهای با هویت داریم اما برای شهرداری و برخی مردم این هویت اهمیتی ندارد.

او تاکید کرد: به نظر من یک کمری برای تخریب و نابودی تهران بسته شده و مردم هم کمتر اهمیت می دهند چون اگر مردم حساس شوند شاید این تخریبها کمتر شود.

متن کامل این میزگرد را اینجا بخوانید.

47232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    3 0
    همه جای تهران داره میشه مرکز خرید. مرکز شهر رو که نابود کردند و رفته. بازار موبایل، بازار لوازم صوتی چارسو . هویت چهارراه عزیزخان، خ نادری، خ قوام السلطنه چه شد؟؟؟ شهردارهای مناطق چه می کنند؟؟؟؟؟