اقتصاد نیوز نوشت:

پس از گذشت چندین روز از انجام توافقات بین ایران و گروه 1+5 هیاتی 100 نفره از کشور آلمان به ایران سفر کرده و به تازگی نیز خوسه مانوئل گارسیا مارگالو، وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرده که قرار است که در ماه سپتامبر به همراه خوسه مانوئل سوریا وزیر صنعت، معدن و گردشگری و آنا پاستور، وزیر امور زیر ساخت‌های این کشور به ایران سفر کند.

بر این اساس قرار است آنا پاستور، وزیر امور زیر ساخت‌های اسپانیا با هدف تجزیه و تحلیل فرصت‌ها برای شرکت های اسپانیایی به ایران سفر خواهد کرد.

سوریا در این زمینه اعلام کرده که این فرصت‌ها به طور ویژه‌ای بر روی بخش های صنعت، انرژی، مخابرات، گردشگری، زیر ساخت‌ها و همه بخش‌هایی که شرکت‌های اسپانیایی سابقه و تجربه طولانی مدت خود را نشان دادند، متمرکز خواهد شد.

وزیر امور خارجه اسپانیا به همراه وزیر صنعت، معدن و گردشگری و وزیر امور زیر ساخت‌های این کشور در حالی در ماه سپتامبر به ایران می‌آیند که قرار است در همین ماه هیاتی 70 نفره از بزرگ‌ترین شرکت‌های فرانسوی هم برای یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ایران سفر کنند.

مراودات تجاری ایران و اسپانیا چقدر است؟
در سال 93 میزان صادرات کالا از ایران به اسپانیا در حدود 175 میلیون دلار بوده‌است. در این سال عمدتا کالاهایی نظیر محصولات از آهن و فولاد، زعفران بسته‌بندی شده‌، انگور بی‌دانه،‌‌ پسته، روده، بادکنک و شکمبه حیوانات، کف‌پوش، نباتات مورد مصرف در عطرسازی، چرم و پوست موکنده، آبگرم‌کن‌های زودجوش گازی، کره، چربی، روغن کاکائو، سنگ مرمر، سبزیجات، ملامین، دیگ آب‌گرم، خرما و غیره صادر شده‌ است.

همچنین در این سال ایران در حدود 146 میلیون دلار کالا از اسپانیا وارد کرده‌است. از این کشور‌ کالاهایی نظیر جرثقیل‌های سقفی، مرکب چای، الکترود‌های ذغالی برای کوره، ابزاهای مغناطیسی و الکترومغناطیسی، کاغذ گرافت، ماشین‌های چلاندن و آهارزدن، ماشین‌آلات نانوایی، واکس برای دامپزشکی، کاغذ و مقواهای چندلایه عایق رطوبت، مکمل‌هاب دارویی، زیتون، مربا، ژله، هلو، شفتالو، اسانس‌های صنایع شوینده، قالب برای مواد معدنی و غیره وارد ایران شده‌ است.

در سال 92 هم صادرات ایران به اسپانیا در حدود 114 میلون دلار و واردات ایران از این کشور 195 میلیون دلار بوده است. پیش از آن، در سال 91 صادرات به اسپانیا 166 میلیون دلار و واردات از این کشور 361 میلیون دلار بوده‌است. قبل‌تر نیز در سال 90 صادرات ایران به اسپانیا 171 میلیون دلار و واردات ایران از اسپانیا 415 میلیون دلار بوده‌ است. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    2 0
    هلو و شفتالو رو هم وارد کردیم ؟؟؟؟؟
  • ارش IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    1 0
    اسپانیا خودش تو بحران اقتصادیه.درصد بیکاریش نزدیک30درصده .بهتره به جای این کشوراای بحران زده بریم با کشورایی مثل ژاپن و المان همکاریمون رو گسترش بدیم.
  • بی نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    احمدي نژاد چي وارد نكرده وقتي دسته بيل وارد كشور شده والا شفتالو خوب بوده