رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگویی درباره وضعیت فیلمسازی در ایران بعد از توافق هسته‌ای و شرایط کار برای کارگردانی چون جعفر پناهی صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی در گفت‌وگویی با وال استریت ژورنال درباره وضعیت برخی از سینماگران پس از توافق هسته‌ای و همچنین وضعیت عمومی سینمای ایران صحبت کرده است.

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتقاد دارد که تصمیم غرب برای سست کردن تحریم‌های علیه ایران به افزایش نمایان شدن فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور کمک خواهد کرد. ایوبی گفت : «توافق هسته‌ای نشانه‌ای از باز شدن ایران به روی باقی دنیا و بالعکس است.» او در ادامه افزود : «اکنون سینمای ایران که قبلا تنها از طریق یک پنجره می‌توانست به دنیا وارد شود، می‌تواند از در جلویی به دنیا قدم بگذارد. ما می‌خواهیم تا تمام فیلم‌سازهایمان را به کار کردن ترغیب کنیم، که این شامل آنهایی که در زمان احمدی‌نژاد کار نمی‌کردند هم می‌شود.»

اینکه این مسئله درباره جعفر پناهی به چه صورت خواهد بود اندکی مبهم است، ایوبی گفت : «جعفر پناهی یک مورد منحصر به فرد است، زیرا او تنها کارگردان ایرانی است که مشکلش یک مشکل قانونی است که ربطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.»

او در ادامه گفت : «از طرف خودم و سیستم قضایی می‌گویم که هر کاری برای یافتن یک راه حل قانونی برای وضعیت جعفر پناهی انجام می‌شود.»

منبع : وال‌استریت ژورنال  / 22 جولای

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =