ایرنا نوشت:

اعضای کنگره آمریکا از دولت این کشور خواسته اند که متن و مفاد توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در اختیار آنها قرار بگیرد.

به گرارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا 'هیل'، 'سوزان رایس' مشاور امنیت ملی 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا گفت که محتوای توافق های ایران و آژانس برای اعلام عمومی نیست اما دولت آمریکا از محتوای آنها خبر دارد و جزئیات آن را در نشستی محرمانه در اختیار اعضای کنگره قرار می دهد.

جمهوری خواهان کنگره خواستار اطلاع دقیق از توافق های آژانس با ایران هستند و دولت را برای ندادن اطلاعات کافی در این زمینه مورد انتقاد قرار می دهند.

رایس گفت که هیچ موضوع مخفیانه ای در میان نیست، ایران و آژانس همواره در حال مذاکره بوده اند و همیشه این موضوع در مذاکرات مطرح بوده است.

'باب کورکر' سناتور جمهوری خواه و رییس کمیسیون روابط خارجی آمریکا و 'بن کاردین' سناتور دموکرات از اعضای این کمیسیون در نامه ای به 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا خواستار ارائه متن کامل دو توافق ایران و آزانس شده بودند.

جان کری وزیر خارجه، 'ارنست مونیز' وزیر انرژی و 'جک لیو' وزیر دارایی آمریکا دیروز (چهارشنبه) نشست محرمانه ای با اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان برای توضیح در مورد جمع بندی مذاکرات وین برگزار کردند.

کری و مونیز امروز (پنج شنبه) نیز در نشست علنی دیگری در کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا این موضوع را پیگیری می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =