اختصاص اعتبارات ویژه برای سیل‌زدگان مازندران/ رئیس ستاد مدیریت بحران: جست وجوی مفقودین هنوز هم ادامه دارد

ایسنا نوشت:

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در بازدید از مناطق سیل‌زده سوادکوه از فرماندار این شهرستان خواست نسبت به جمع‌بندی خسارت‌ها برای پرداخت هر چه سریعتر اعتبارات به سیل‌زدگان تلاش کند.

اسماعیل نجار امروز پنجشنبه به همراه معاون عمرانی استانداری مازندران در بازدید از مناطق سیل‌زده سوادکوه با تاکید به مسئولان برای تسریع عملیات پاکسازی و مرمت نقاط حادثه‌دیده عنوان داشت: باید برای تسکین آلام خسارت‌دیدگان هرچه سریعتر اقدامات موثر صورت گیرد؛ زیرا اگر کمک‌رسانی با تاخیر انجام شود اثر خود را از دست خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای آینده نیز هم اکنون پیش‌بینی کرد زیرا حوادث طبیعی هیچگاه خبر نمی‌دهد، بیان کرد: باید ازهمین امروز اقدامات اساسی برای مقابله با بلایای طبیعی همچون سیل را انجام داد تا مانع از خسارت‌های دیگر شود.

نجار با تاکید بر اینکه باید اندازه و سطح حادثه را درست ببینیم، تصریح کرد: آنچه که در حوداث همچون سیل اخیر در مازندران مهم است نجات جان انسان‌هاست که خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات جانی در سیل اخیر گزارش نشده است.

رئیس ستاد بحران کشور از فرماندار سوادکوه خواست تا روز شنبه تمامی خسارات را برآورد کرده و تحویل دولت دهد تا هرچه سریعتر اعتبارات ویژه به سیل‌زدگان تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ستاد بحران در مواقعی همچون سیل اخیر خود را نشان می‌دهد، گفت: سیاستگذاری به موقع و درست، هدایت و هماهنگی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از بحران در شرایط غیرمترقبه جزو وظایف الزام‌آور ستاد بحران است.

نجار افزود: مدیر موفق مدیری است که گاهی هم بدون پول مدیریت کند پس اگر بحرانی متوجه شهرستانی شد مدیران نباید آن را به گردن نبود اعتبارات بیندازند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: باید تمامی مسئولان در امر مدیریت بحران به خصوص در شهرستان سوادکوه آرامش خود را حفظ کنند تا بتوانیم درست تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: وقتی مسئولان مشوش و ناآرام عمل و برخورد کنند هیچ‌گاه تصمیمات درست انجام نمی‌گیرد و با این کار اذهان مردم نیز مشوش می‌شود و کارها به درستی پیش نخواهد رفت.نجار در پایان نسبت به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها هشدار داد.

علاوه بر این، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام این که در حادثه سیل هفته گذشته نیروهای امداد و نجات در آماده باش صد درصدی بودند، گفت: امدادگران به محض اطلاع از وقوع سیل بلافلاصله در محل حاضر شدند.

ناصر چرخساز شب گذشته در تماس تلفنی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی با اشارهبه اینکه هلال احمر اطلاعیه هواشناسی و مدیریت بحران را دو روز قبل از وقوع سیل دریافت کرده بود، گفت: معمولا اطلاعیه های صادر شده مبنی بر هشدار است و باتوجه به اینکه حادثه سیل همزمان با موج برگشت مسافران از تعطیلات عید فطر همراه بود، جمعیت هلال احمر از آمادگی صد درصدی برخوردار بود.

وی در پاسخ به این ادعا که امدادگران برای حضور در حادثه تاخیر داشته اند، توضیح داد: نیروهای امداد و نجات در استان های قزوین، تهران و البرز در آماده باش صد در صد بودند، اما بدلیل اینکه حادثه سیلاب به صورت نقطه ای به وقوع پیوست، به محض اطلاع از وقوع سیل در نقاط مختلف نیز نیروهای امداد و نجات بلافاصله به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره نحوه امداد رسانی به حادثه دیدگان استان البرز نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه جاده کرج یکطرفه بود، ابتدا نیروهای هم مسیر به محل حادثه اعزام شدند و سپس نیروهای امدادی از کرج در محل حضور یافتند.

وی خاطرشان کرد: در شهرستان کن نیز به علت دریافت گزارش های متعدد اعم از ریزش آوار روی خودروها، از بین رفتن روستای سنگان و … با توجه به میزان حادثه، باید نقاط دارای با اهمیت بیشتر و نیاز به دریافت کمک بیشتر را انتخاب می کردیم، اما با تمام این موارد، ۷۰ نیروی امدادی به محل اعزام و از عدم مسدود شدن تونل سنگان نیز اطمینان کسب شد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، به گفته وی عملیات جست و جو به دلیل احتمال وجود مفقودین در استان های تهران و البرز همچنان ادامه دارد.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =