ایرنا نوشت:

اداره امنیت ملی چین روز پنجشنبه از کشف دو شبکه جاسوسی فروش اطلاعات نظامی و امنیتی از سوی باندهای حرفه ای چینی در استان «خونن» در این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از این اداره، این شبکه ها عمدتا مربوط به بخش جاسوسی اینترنتی از سوی دستگاه ها و گروه های اطلاعاتی خارجی است و بخشی از آن نیز مربوط به همکاری چینی ها با این دستگاهها است.

این اداره در بیانیه ای که ارتش چین در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده آورده است: شماری از چینی ها از سوی دستگاه های جاسوسی مورد سوء استفاده قرار گرفته و با آنها همکاری کرده اند.

اداره امنیتی ملی چین اعتراف کرده که این شهروندان چینی در جریان ارتباطات اینترنتی اسرار دولت و کشور را به خارجیان فروخته و امنیت چین را به مخاطره انداخته اند.

در این بیانیه آمده است که این افراد مزدورانی هستند که فقط به فکر ثروت اندوزی از هر طریقی از جمله فروش اسرار کشور متبوعشان هستند و گوش های شنوا و چشم های بینایی برای حقایق ندارند.

یکی از افرادی که به نام خانوادگی وی در این پرونده ها اشاره شده فردی موسوم به «پنگ» است که ظاهرا از سال 2008 میلادی با یک دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی خارجی مرتبط شده و از راه اینترنت توانسته فایل ها و تصاویری را درباره دستگاه های حزبی و کارکنان آنها و نیز اطلاعات ذیربط این دستگاه ها را برای جاسوسان خارجی ارسال کند.

او در قبال این خدمات جاسوسی که به آنها ارایه کرده نزدیک به 10 هزار دلار در این مدت دریافت کرده است.

ارتش چین همچنین اعلام کرده که یکی از نیروهایش از سال 2011 میلادی با دستگاه های جاسوسی خارجی همکاری کرده است.

بنا بر این گزارش ها، وی «جان » نام دارد و توانسته دهها فایل و تصویر و اطلاعات مهم ارتش و دستگاه های حزبی و دولتی را در قبال دریافت یکهزار و 300 دلار در اختیار خارجی ها قرار دهد.

اداره امنیت ملی چین هیچ اشاره ای به کشورهای خارجی مورد نظر نکرده و مشخص نکرده اند که دقیقا چه نوع اطلاعات محرمانه ای درز کرده است.

با این حال این اداره تاکید کرده که هر دو نفر اکنون زندانی هستند و با اطلاعاتی که فروخته اند به شدت به امنیت ملی ضربه زده و کشور را به خطر انداخته اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =