بازدید فرماندار کرج از روند پاکسازی و بازسازی روستاهای آسیب دیده در سیل

ایرانی، معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج روز جمعه با همراهی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان کرج از روستاهای خسارت دیده در سیل اخیر بخش آسارا بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، ایرانی، در بازدید روز جمعه از روستاهای سیل زده بخش آسارا و در جریان بررسی روند پاکسازی و آغاز عملیات بازسازی در روستاهای خسارت دیده سیجان،لانیز، تکیه، کهنه ده، آسیاب درگاه، وله، و آزادبر بخش آسارا در جاده چالوس که با همراهی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان کرج انجام شده و از ساعات اولیه صبح تا پاسی از شب گذشته به طول انجامید، تصریح کرد: علاوه بر اینکه در روستاهای سیجان و سرزیارت، خسارات جانی و مالی فراوانی به روستاییان وارد شده است، در سایر روستاها نیز تخریب پل ها، باغات و مزارع، شبکه آبرسانی و گاویون بندی ها، خسارات زیادی به روستائیان وارد نموده که نیازمند بررسی میدانی و رسیدگی به آنها است.
وی افزود: در روستاهای کندر، لانیز، تکیه سپهسالار ، آزادبر، آسیاب درگاه، کهنه ده، کوشکک و شهرستانک نیز خسارت های بسیاری به ساکنین وارد شده است که با توجه به بازدید میدانی از آنها و تشکیل جلسه ستاد بحران در منطقه، مصوباتی مورد تایید ستاد بحران شهرستان قرار گرفته و به دستگاه های متولی ابلاغ شده است.
در جریان این بازدید، ستاد بحران شهرستان کرج مصوباتی را نیز داشته است که از مهمترین آنها مربوط به روستاهای لانیز، تکیه سپهسالار، آزادبر، آسیاب درگاه بودند.
وی اضافه کرد: در جلسه ستاد بحران شهرستان کرج، مصوب شد با توجه به تخریب بعضی از گاویون بندی ها در روستاهای مذکور توسط آبفا، ترمیم سازه های آبخیز داری توسط منابع طبیعی، ترمیم لوله کشی های انتقال آب توسط آبفای روستایی و ساحل سازی و دیوار کشی توسط بنیاد مسکن صورت پذیرد.
ایرانی افزود: همچنین مصوب شد عملیات پاکسازی و لایروبی مسیر عبور آب در رودخانه ها و بازگشایی مسیرهایی که به دلیل ریزش کوه ناشی از بارندگی های اخیر مسدود شده اند، توسط راه و شهرسازی اقدام لازم انجام پذیرد.
وی تاکید کرد: نیروهای خدمات رسان موظفند تا پایان عملیات پاکسازی و ترمیم خسارت های وارده به تاسیسات عمومی در منطقه به صورت فعال حضور داشته باشند.
فرماندار کرج در ادامه خاطرنشان ساخت: با توجه به اعلام ستاد مدیریت بحران استان در خصوص امکان طغیان رودخانه ها و وقوع مجدد سیل ، گردشگران مسیر جاده چالوس تا اطلاع ثانوی از بیتوته کردن و چادر زدن در بستر و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
وی افزود: هم اکنون ستاد بحران شهرستان کرج در حالت آماده باش می باشد و همچنین هماهنگی های لازم با بخشداری و دهیاری ها، در خصوص اطلاع رسانی به ساکنین مناطق حاشیه رودخانه ها انجام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =