به گفته مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه بیشترین تعداد شهدای عملیات مرصاد کرمانشاهی بوده‌اند.

حجت الاسلام هادی عسگری در آستانه پنجم مرداد سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، تعداد شهدای کرمانشاهی عملیات مرصاد را 545 شهید اعلام کرد و گفت: از این تعداد 247 شهید از شهدای جبهه‌ای و 298 نفر شهدای مردمی هستند که به علت بمباران‌ها به شهادت رسیده اند.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه گفت: بیشترین تعداد شهدای عملیات مرصاد، کرمانشاهی هستند.

عسگری با تاکید بر نقش استان کرمانشاه در عملیات مرصاد گفت: مردم کرمانشاه در عملیات مرصاد که با قصد براندازی نظام ترتیب داده شده بود، نشان دادند که با تمام وجود به آرمان های نظام وفادارند.

عسگری افزود: در عملیات مرصاد دشمنان تصور می کردند مردم از نظام خسته شده و راه برای تاخت و تاز آنها فراهم شده است، در حالیکه برخلاف تصور دشمنان بیشترین تعداد شهدای این عملیات شهدای مردمی بودند و این مهم نشان از وفاداری مردم به اسلام و انقلاب دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان کرمانشاه در حماسه مرصاد بیشترین نقش را داشتند، گفت: کرمانشاهیان تنها مردمی بودند که در عملیات مرصاد با جان و مالشان به جهاد آمدند و این ویژگی بارز مردم این استان نشان از شایستگی های آنان دارد.

وی افزود: عملیات مرصاد در شرایطی از سوی دشمنان این مرز و بوم طراحی شد که دشمنان به خیال خام حمایت کرمانشاهیان پا در عرصه این عملیات گذاشته بودند و حضور مردمی کرمانشاهیان در این عملیات و رقم زدن حماسه مرصاد سبب شد تا دشمنان از کرمانشاه و کرمانشاهیان قطع امید کنند.

عسگری مرصاد را ماندگارترین و جاودانه‌ترین حماسه رقم خورده در تاریخ این مرز و بوم دانست و گفت: مردم در این عملیات به دشمنان درسی دادند که آیندگان به داشتن چنین مردمانی بر خود ببالند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =