سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: ضمن تاکید بر ضرورت بررسی دلایل و انگیزه‏‌های قتل از سوی مراجع ذی‌ صلاح و اعلام آن، از مسؤلان امنیتی کشور انتظار می‏‌رود با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه اجازه ندهند سرمایه‌‏های علمی کشور به این آسانی از دست بروند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ خبر قتل پزشک سرطان شناس اردبیلی همانطور که به سرعت جریان یافت به سرعت با واکنش هایی نیز روبه رو شد. از همان ابتدا شایعه هایی حول خبر قتل پزشک چرخید تا دلایل قتل همچنان منتظر بررسی بماند از طرفی دیگر نیز ترسی جامعه پزشکی را در بر گرفت تا با اعتصاب امروز خواستار حفظ بیشتر امنتیشان باشند. در صورتی که سازمان نظام پزشکی همزمان با سفر رییس این سازمان به اردبیل اعلام کرده: جامعه پزشکی با خویشتنداری و بی‏‌توجهی به شایعات و گمانه‌‏زنی‏‌ها اجازه نخواهند داد حاشیه‌‏سازی‏‌های غیرمسؤلانه در فضای مجازی برای القای ناامنی و دلسردی در روند ارائه خدمات به وجود آید.

سازمان نظام پزشکی تهران اعلام کرد: خبر قتل یکی از اعضای جامعه پزشکی اردبیل و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مرحوم آقای دکتر اصغر پیرزاده متخصص داخلی و فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی، مایه تاسف و تاثر عمیق آحاد جامعه پزشکی کشور شد.

سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ به نمایندگی از جامعه پزشکی پایتخت ایران اسلامی، این حادثه تاسف بار را به خانواده آن مرحوم و جامعه شریف پزشکی اردبیل تسلیت عرض می‌کند، برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر آرزو می‏‌نماید. بدون تردید اعضای جامعه پزشکی بخش مهمی از سرمایه‏‌های علمی کشور به شمار می‏‌آ‌یند. سرمایه گذاری مادی و معنوی عظیمی از منابع متعلق به ملت صورت می‏‌گیرد تا پس از سه دهه مجاهدت علمی یکی از فرزندان ایران اسلامی به عنوان یک پزشک فوق تخصص ماهر و باتجربه در عرصه ارائه خدمات درمانی به هم‏‌میهنان افتخارآفرینی کند.

ضایعه فقدان یک پزشک فوق‏‌تخصص را نمی‏‌توان صرفاً از دست دادن جان یک نفر قلمداد کرد بلکه در چنین موردی جان صدها نفر از بیمارانی که از خدمات درمانی آن پزشک محروم شدند نیز در معرض آسیب قرار می‌‏گیرد. اگر راهبردمان برای دستیابی به اقتدار و توسعه و ثروت و رفاه جامعه تمرکز بر دانش است، تامین امنیت مادی و معنوی و صیانت از سرمایه‌‏های علمی کشور از جمله جامعه پزشکی امری ضروریست.

بر این اساس ضمن تاکید بر ضرورت بررسی دلایل و انگیزه‏‌های قتل از سوی مراجع ذی‌ صلاح و اعلام آن، از مسؤلان امنیتی کشور انتظار می‏‌رود با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه اجازه ندهند سرمایه‌‏های علمی کشور به این آسانی از دست بروند.

با توجه به پیگیری مؤکد وزارت بهداشت و سازمان مرکزی نظام پزشکی از نهادهای مسؤل برای پیگیری سریع و قاطع موضوع، اطمینان داریم جامعه فرهیخته پزشکی با خویشتنداری و بی‏‌توجهی به شایعات و گمانه‌‏زنی‏‌ها اجازه نخواهند داد حاشیه‌‏سازی‏‌های غیرمسؤلانه در فضای مجازی برای القای ناامنی و دلسردی در میان جامعه پزشکی، در روند ارائه خدمات پزشکی به هم‏‌میهنان اختلالی ایجاد کند.

بیانیه جامعه جراحان

از سوی دیگر،‌ جامعه جراحان ایران هم در بیانیه ای خواستار رسیدگی به حادثه قتل دکتر اصغر پیرزاده شد. 

در این بیانیه آمده است: جامعه جراحان ایران مراتب تاسف و انزجار خود را از واقعه اسف بار و قابل تامل قتل ناجوانمردانه یکی از اعضاء دانشمند و متخصص و خدمتگزار جامعه پزشکی مرحوم مغفور، شادروان دکتر اصغر پیرزاده در اردبیل اعلام می دارد. با توجه به نقش پزشک در متن جامعه و امکان تکرار چنین اتفاقات شومی بررسی حائز اهمیت فراوان است که انتظار می رود مقامات مسئول توجه ویژه به آن مبذول دارند. جامعه جراحان ایران، این فاجعه را به جامعه پزشکی و خانواده ارجمند دکتر پیرزاده و برادر گرامی شان تسلیت عرض می نماید.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    مسئولین نظام پزشکی به منظور ارتقای وضعیت معیشتی پزشکان آن چنان اخلاق را زیر پا گذاشتند که هم اکنون نگاه مردم آنچنان به آن ها منفی شده است که حتی نمی توانند برای قتل یک انسان بیگناه نیز جامعه را راضی کنند و شده اند ......سر بالا
  • بی نام RO ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    مسبب شایعات خودتونید
  • بدون نام ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    هواپيما سقوط مى كند، خلبان مقصر قلمداد مى شود. اتوبوسى تصادف كرده،تعدادزيادى كشته وزخمى مى شوند، راننده مقصر است. هميشه ساده ترين راه رابراى برخورد باقضايا انتخاب مى كنيم وشايدانداختن تمام تقصيرهابه گردن كسى كه دستش ازدنياكوتاه است، ساده ترين راه باشد خوشبختانه ما ملت فراموشكارى هستيم !!!!!! وچندى نگذشته سردرگريبان درفراموشخانه ايام همه چيزرا به باد نسيان مى سپاريم!!!!! پزشكى دراردبيل به ضرب چاقو به قتل مى رسد و بنظرمى رسد كه همان سناريو درحال تكرارست تا بارديگر باوركنيم كه اين قتل مانند همه قتل هاست ومقتول خودمقصر بوده.... وفراموش كنيم عميق انديشيدن رو، كه مرحوم "دكتر اصغر" ازخانواده اى مستضعف برخاست وجامعه امكاناتى فراهم كرد تا اوپس از گذرازسد كنكور سالهاى جوانى اش راسخت درس بخواند وكشيك و.....سربازى وطرح روستا وضريب كاو خارج ازمركز ....سپس ......امتحان سخت رزيدنتى وطرح تخصصى وبعد فلوشيپ ......و......درتمام اين سالها پدرومادر مشتاقانه منتظربه بارنشستن درخت وجودفرزند....كه ناگهان چنين فاجعه اى...... ...ماقهرمان اتلاف و نابودكردن منابع هستيم .. انرژى ،آب ،،گاز،جنگل و فرارى دادن استعدادها،..... ومتاسفانه جامعه ايرانى مدتهاست كه حساسيتش رانسبت به اتلاف سرمايه هايش اعم ازمادى وانسانى ازدست داده....أصلا متوجه نيستيم كه اين ضايعه به معناى ازدست رفتن سرمايه گذارى عظيمى است كه ديگرجبران نخواهدشد.... دردا كه هرروزفقير ترمى شويم وتهى تراززوزقبل ..... بيائيد درسوگ خود بنشينيم.....
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    2 0
    تا زمانی که جامعه پزشکی خود را تافته جدا بافته از بقیه مردم بداند و مسولین این بی عدالتی و تبعیض مالی رو از بین نبرند نمیتوانیم امیدوار به جامعه سالم بود