پاداش های فیفا به جای اینکه در ایران صرف توسعه فوتبال شود، صرف هزینه های جاری فدراسیون فوتبال می شود.

داریوش سعیدی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ هنوز 5.5 میلیون دلار پاداش فیفا به دست فدراسیون فوتبال نرسیده است. این پول به حساب سفارت ایران در سوئیس واریز شد و طبق آخرین خبرها، به سفارت ایران در ابوظبی رسیده است. فدراسیونی ها هنوز نمی دانند 5.5 میلیون دلار چه زمانی به دستشان خواهد رسید اما تا این پول برسد، خرج هزینه های جاری فدراسیون خواهد شد. یک بررسی ساده نشان می دهد به طور کلی پاداش 9 میلیون دلاری فیفا صرف هزینه های جاری فدراسیون فوتبال شده ست، این در حالی است که فیفا می گوید به کشورها پول می دهد تا فوتبال شان را توسعه دهند.
تنها در دوره صفایی فراهانی بود که پاداش صعود به جام جهانی، برای توسعه فوتبال هزینه شد. رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که مدیری صنعتی-اقتصادی است، پس از گرفتن پاداش های فیفا، آن را در بانک گذاشت و توانست به اضافه سودی که به دست آورد، کمپ تیم ملی را بسازد. کمپی که اگر ساخته نمی شد امروز تیم ملی «هیچ» داشت.
در دوره ریاست دادکان هم تیم ملی به جام جهانی صعود کرد اما او پس از بازی آنگولا از ریاست برکنار شد تا اصلا پاداش فیفا را نبیند. در دوره انتقالی بود که این پاداش به ایران رسید. بخشی از آن بابت طلب یک آژانس هواپیمایی کم شد و مابقی هم احتمالا خرج هزینه های جاری فدراسیون فوتبال شد.
در دوره ریاست کفاشیان هم دقیقا پول به همین شکل هزینه شد. از 8.5 میلیون دلار، 1.5 میلیون دلار ابتدا پرداخت شد که صرف هزینه های تیم های مختلف و بدهکاری های فدراسیون شد. نزدیک به 1.5 میلیون دلار از این پول هم به عنوان طلب ها و دستمزد کارلوس کروش توسط فیفا به حساب همین مربی واریز شد. مابقی پول هم که به حساب سفارت ایران در سوئیس واریز شد و فدراسیونی ها منتظر هستند تا پول به دست آنها برسد.


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    61 6
    کفاشیان مساوی ااست با احمدی نژاد فوتبال