دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان خبر داد:برگزاری جشنواره کرمان با ابعاد بین المللی

نشست خبری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان با حضور دبیر جشنواره، مشاور عالی هنری جشنواره و رئیس کارگروه مطبوعات و رسانه های محلی در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین دبیر جشنواره گفت:بحث هفته کرمان را از اوایل بهمن ماه شروع کردیم. شهرداری تهران از سال ۹۳ شروع کرده بود هفته فرهنگی استان های مختلف تحت عنوان معرفی فرهنگ های مختلف.

یاسر سلیمانی افزود:استان را در راستای این هدف معرفی کنیم. نوع کار ما با دیگر استان ها متفاوت شد و یک مقدار از حالت هفته فرهنگی خارج شد و در ادامه به یک جشنواره بین المللی تبدیل شد.

وی اظهار داشت:با همکاری شهرداری تهران، استانداری کرمان و دبیرخانه کلانشهرهای کشور یک دبیرخانه شکل گرفت. استان کرمان علاوه بر حوزه های دیگر از نظر منابع انسانی از ثروتمندترین استان های کشور است. در تمام کمیته ها سعی کردیم بهترین افراد را انتخاب کنیم تا از ظرفیت مدیریتی این افراد و تجارب آن ها استفاده شود.

سلیمانی درباره اهداف این جشنواره گفت: در جشنواره کرمان برای تمام ظرفیت ها برنامه ریزی شد تا اول بتوانیم استان کرمان را معرفی کنیم. استانی که تصویر دقیقی از آن در کشور وجود ندارد. کسی فکر نمی کند کرمان بهشت معادن کشور است. دوم اینکه در حوزه گردشگری نتیجه بگیریم. با رویکرد بین المللی هم که با دعوت ۱۰۰ سفیر ایجاد شد تا در آینده در حوزه گردشگری از این ظرفیت استفاده شود.

دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان ادامه داد: بحث دیگر ما حوزه اقتصادی بود که ۱۴ کارگروه تشکیل شده است و ما یک هزار و ۲۰۰ شرکت اقتصادی در قالب کارگروه های فرصت های سرمایه گذاری به این جشنواره دعوت کردیم و امیدوارم در انتهای کارگروه های فرصت های سرمایه گذاری بتوانیم بیش از ۵۰ سرمایه گذار برای پروژه های مختلف جذب کنیم.

سلیمانی ابراز داشت: سه شبکه تلویزیونی جشنواره را پوشش می دهند. هفته های استان های دیگر را حتی یک دقیقه تلویزیون ملی پخش نکرد. رسانه استانی هم همکاری خوبی با ما داشت و صدا و سیمای کرمان برنامه مدونی را ریخته است.

وی یادآور شد: ریاست این جشنواره با شخص استاندار کرمان است که حمایت بی نظیری را از این جشنواره انجام دادند.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سمینارهای تخصصی، وزرای مربوطه حضور پیدا خواهند کرد گفت:امیدواریم یک افتتاحیه باشکوهی با حضور سران کشور داشته باشیم. احتمالا سخنران افتتاحیه آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هستند.

وی ابراز داشت: بعد از جشنواره یک شورای مرکزی از شاخصین استان کرمان تشکیل می شود. باید برنامه ریزی شود و از ظرفیت کرمانی هایی که در سطوح مختلف هستند استفاده شود و همراه با آبادانی کشور، در کرمان هم از این ظرفیت استفاده شود.

سلیمانی همچنین درباره برنامه های مختلف جشنواره گفت: برنامه های مختلفی دیده شده است که جزئیات آن در زمان برگزاری جشنواره اعلام می شود.

دبیر جشنواره بانک گردشگری و گروه مالی گردشگری را حامی اول و موسسه اعتباری نور را به عنوان حامی مالی دوم جشنواره معرفی کرد.

دکتر یزدان پناه مشاور عالی هنری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان هم گفت: جشنواره باید سرشار از زیبایی هایی باشد که کرمان دارد و به همین دلیل سعی کردیم هویت بصری خاصی را تعریف کنیم که بیانگر زیبایی های کرمان باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =