یک سکسولوژیست گفت: مغز مهم ترین ارگان جنسی است و تمام انسان ها با مهم ترین ارگان جنسی به دنیا می آیند. خداوند انسان را موجودی جنسی آفریده است و از زمانی که مغزش شروع به کار می کند تا زمانی که کار می کند، جنسی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر عفت السادات مرقاتی خویی در كارگاه آموزش مربيان پيش دبستاني که شنبه ۳ مرداد ماه با همكاري اداره سلامت معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه ۶ ، اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران و دپارتمان پرستاري كودكان و مراقبت ويژه نوزادان دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد، پدر و مادر را خط مقدم تربیت و مربی کودک را نفر سوم در تربیت دانست.

وی با تاکید بر جنسی بودن انسان ها از تولد تا زمان مرگ گفت: مغز مهم ترین ارگان جنسی است و تمام انسان ها با مهم ترین ارگان جنسی به دنیا می آیند. خداوند انسان را موجودی جنسی آفریده است و از زمانی که مغزش شروع به کار می کند تا زمانی که کار می کند، جنسی است. از آنجایی که مغز یک بار و به طور کامل در دوران جنینی شکل می گیرد ؛ بنابراین باید از صفر سالگی برنامه تربیتی برای آن داشته باشیم.

عضو هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: هر بچه ای اول از مغز دستور می گیرد و بعد از تجربه جنسی و رفتار بزرگسالان مدیریت کردن رفتار را می آموزد. رفتارهای جنسی کودکان از همان آغاز شکل می گیرد و پدر و مادر و مربی مسئول هستند که به رشد ابعاد بیولوژیکی اش جهت دهند.

این سکسولوژیست با طرح سئوال "آیا بچه ای که در آغوش شما می آید و پوست شما را لمس می کند؛ دچار انحراف شده است؟" گفت: واکنش محیطی و مهم تر از همه حضور مادر، تماس پوستی و چشمی باعث می شود که سنسورهای جنسی به مغز بچه پیام دهد که همه چیز خوب است و حس لذت فراهم شود. باید مسیر لذت بچه تکمیل شود و این ارتباط نورونی برقرار و کامل شود.

وی با اشاره به ابراز محبت کودکان به مربیان پیش دبستانی گفت: مربی باید یادش باشد که مادر بچه نیست و نباید اجازه دهند که این رابطه ادامه پیدا کند. آنها باید قادر به تمام کردن این ارتباط باشند. آنچه ما را دچار نگرانی می کند تکرار یک رفتار است.

او همچنین بر لزوم آموزش حریم خصوصی و فرق آشنا و غریبه به کودکان از سه سالگی به بعد تاکید کرد.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين ظاهرى IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    37 0
    بازم خوبه مجوز چنين کارگاههاى آموزشى صادر ميشه...
  • فرید IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    11 3
    وای وای وامصیبتا....حالا تصور کنید اختلال یا واپسزدگی در این امور بوجود بیاد اونوقت چه بلاهایی که سر مهمترین ارگان نمیاد...افسردگی دیوونگی
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    4 15
    أينايي كه گفتي ييني چه
  • بی نام RO ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    29 0
    کاش مطالب مفصل تر گفته میشد
  • تاج IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    21 2
    ممنون از آگاهی هایی که در این زمینه به جامعه می دهید. پیش از این من این رفتار ها را نشانه ی انحراف در بچه ها می دانستم. من معلم هستم و باید بگم که خیلی از اطلاعات مهم و کاربردی هیچ وقت راهی به سبد اطلاعاتی ما نداشته اند.