مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: از اواخر شهریور طرح ریشه‌کنی سدمعبر در تمام معابر شهر اصفهان اجرا می شود و در مرحله آخر از طرح چنانچه متصدیان بی‌اعتنایی کردند نسبت به پلمب واحد صنفی با هماهنگی مراجع قضایی اقدام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، مجتبی کاظمی با بیان اجرا شدن طرح ریشه‌کنی سدمعبر از ماه آینده در اصفهان اظهار داشت: این طرح در اردیبهشت‌ماه نیز به صورت پایلوت در خیابان‌های شاخص شهر اصفهان اجرا شده و 70 درصد موفقیت به همراه داشت.

وی سد معبر را سبب آزار شهروندان و نازیبایی شهر دانست و افزود: برای اجرای طرح ریشه‌کنی سدمعبر ابتدا اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود تا صنوف نسبت به رفع سدمعبر اقدام کنند‌، در مرحله بعد اطلاعیه‌هائی توزیع و در نهایت با ابلاغ و اخطار به واحدهای صنفی متخلف خواستار رفع تخلف سد معبر آن‌ها می‌شویم و چنانچه متصدیان بی‌اعتنایی کردند نسبت به پلمب واحد صنفی با هماهنگی مراجع قضایی اقدام می‌کنیم.

وی به اجرای طرح نامحسوس جمع‌آوری متکدیان در همه نقاط شهر نیز اشاره و تصریح کرد: در نیمه نخست هر سال با گرم شدن هوا و شلوغی معابر و خیابان‌ها حضور بیشتر متکدیان به ویژه گل‌فروشان ، کودکان خیابانی و متکدیانی که از قشر اتباع بیگانه هستند‌، را شاهد بوده که با ترفندهایی ویژه اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح ریشه کنی سدمعبر به طور جدی و متفاوت‌تر از قبل اجرا می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3 مرحله طرح نامحسوس برخورد و جمع‌ آوری متکدیان شهر اصفهان اجرا شده که در این طرح‌ها 40 درصد رشد جمع‌آوری متکدیان نسبت به مدت مشابه سال قبل را در کارنامه عملکرد این مدیریت ثبت کردیم.

وی با بیان اینکه متکدیان با ترفندهای ویژه در مکان‌های پرترددی همچون مطب پزشکان اقدام به تکدی‌گری کرده، که در این طرح جمع‌آوری می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما از شهروندان انتظار داریم که به این افراد کمک نکرده و چنانچه قصد کمک به نیازمندان واقعی را دارند‌، کمک‌های خود را به مراکز خیریه و یا کمیته امداد ارائه کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه تکدی‌گری بر‌اساس قانون جرم محسوب شده، بیان کرد: اگر عزم جدی شهروندان در راستای عدم کمک به متکدیان خیابانی را داشته باشیم‌، به طور قطع معضل تکدی‌گری در شهر اصفهان از بین می‌رود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =